Postoje deseci primjera koji govore o jeftinim ili potpuno besplatnim kampanjama na internetu – upotrijebite Twitter, Facebook ili Linkedin, blogajte i tako promičite tvrtku. Ipak, u toj priči postoji i druga strana medalje – male kompanije rijetko imaju osobu koja se bavi isključivo tim oblikom promidžbe. Obično se nekoga tko je „bolje upoznat“ sa socijalnim mrežama uposli da dodatno radi na online-promidžbi firme.
Usputni posao – velika opasnost za imidž
Problem nastaje što ta osoba: a) ne stiže obavljati svoj osnovni posao, b) oglašavanje i promidžbu koju radi na taj način odrađuje u hodu, ne razmišljajući previše o stilu rečenica, tipfelerima, vizualnom dojmu poruke. Sve to može dovesti do negativnog efekta – vaša kompanija može izgledati šlampavo, neozbiljno, čak i smiješno, bez obzira na to što su vaši stvarni proizvodi ili usluge vrhunske kvalitete.
Ne gubite se u mnoštvu
U obzir treba uzeti i sljedeću činjenicu – niste jedini koji ste se sjetili besplatnog oglašavanja preko socijalnih mreža. U šumi tvitova, postova i komentara teško se vidi informacija, a situacija će se samo dodatno komplicirati kako kompanije budu prepoznavale taj način komuniciranja s javnosti.
Stoga vaša prisutnost mora biti opažena – inovativnošću, drugačijim pristupom – ovisno o industriji u kojoj se natječete. Medijska kuća preko socijalnih mreža borit će se za hitove, klikove ili referentnost. Privatnoj poliklinici s druge strane upitan je benefit otvaranja fan pagea ili tvitanja jer njihovi ciljani korisnici neće na osnovi oglasa na socijalnoj mreži odlučivati o svome zdravlju.
Do novih guma preko porukica?
Tvitanje lokalnog vulkanizera o sniženjima sezonskih guma može biti uzaludan posao ili pun poslovni pogodak – ovisi o broju sljedbenika koje je dotični vulkanizer za svoje poslovanje prikupio. A tu opet dolazimo do početka priče – i inicijalnog truda (koji mora biti ozbiljan i inovativan) oko skupljanja sljedbenika, fanova, lajkera…
A kada ih, i ako ih imate – redovito objavljivanje novosti presudno je. Inače ćete ostati po strani, a vaša aktivnost, pa i minimalna, najvjerojatnije će (p)ostati – gubitak vremena.