Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Povratna informacija s tržišta

Ne postoji niti jedan posao gdje je moguće raditi samostalno i ne biti u kontaktu s drugim igračima na tržištu. Svakodnevno primamo komentare o načinu na koji obavljamo posao, o tome kakva je kvaliteta naših proizvoda i usluga te povratne informacije o cijeni, odnosu prodavača s kupcima i dojmu kojeg ostavljamo i slično.

Ne postoji niti jedan posao gdje je moguće raditi samostalno i ne biti u kontaktu s drugim igračima na tržištu. Svakodnevno primamo komentare o načinu na koji obavljamo posao, o tome kakva je kvaliteta naših proizvoda i usluga te povratne informacije o cijeni, odnosu prodavača s kupcima i dojmu kojeg ostavljamo i slično.

Svi na tržištu ovisimo o povratnoj informaciji naših kupaca, korisnika i klijenata. Također, važno nam je kakve odnose imamo s poslovnim suradnicima jer smo stalno u interakciji s tržištem. Ne postoji niti jedan posao gdje je moguće raditi samostalno i ne biti u kontaktu s drugim igračima na tržištu. Svakodnevno primamo komentare o načinu na koji obavljamo posao, o tome kakva je kvaliteta naših proizvoda i usluga te povratne informacije o cijeni, odnosu prodavača s kupcima i dojmu kojeg ostavljamo i slično. Ako brinete o svom imidžu i razmišljate o dugoročnim ciljevima, vjerojatno će vam jako biti važna svaka povratna informacija i razmislit ćete o opravdanosti svake kritike, komentara ili pohvale.

Za tvrtke

Svakoj tvrtki je u interesu da uskladi sve elemente marketinškog miksa, odnosno da proizvodi i usluge, cijena, distribucija i integrirana marketinška komunikacija budu usklađeni, povezani i osmišljeni na način da zadovolje želje i potrebe potrošača. Svaki ponuđač odlučuje koji splet jedinstvenih karakteristika će ponuditi tržištu, kojim intenzitetom, u kojem obliku i u kojem vremenskom razdoblju. Kada kreiramo strategiju nastupa na tržištu, važno je naglasiti da ne postoji definirana ispravna i neispravna strategija, već svaki ponuđač odlučuje koje ciljeve će slijediti, a samim time definira i korake koji su potrebni za postizanje tih ciljeva. Ukoliko na tržištu nastupate kao pravna osoba, svakako je važno da kontinuirano prikupljate povratne informacije i da ste fleksibilni u rješavanje eventualnih prigovora. Poznato je da se negativne povratne informacije puno brže šire od pozitivnih i da kupci negativna iskustva puno češće prepričavaju prijateljima, poznanicima i kolegama. Iz tog razloga je važno da se svaki prigovor rješava što je brže moguće, dakle u razumnom roku analizira razlog reklamacije i pokuša naći rješenje prihvatljivo za kupca i tvrtku, ali opet sve u skladu sa zacrtanom strategijom poslovanja.

Za pojedince

Međutim, mi i kao fizičke osobe ili pojedinci svakodnevno primamo povratne infromacije s tržišta. Tu je također jako važno da utvrdite koji je vaš cilj i u kojem smjeru idete. U suradnji s ljudima, bez obzira jesu li oni naši suradnici, klijenti, kolege ili nadređeni, svakodnevno smo izloženi njihovim komentarima i primamo informacije kako oni doživljavaju naš rad, ponašanje i komunikaciju. Kao što tvrtke imaju definirane ciljeve i postavljenu strategiju poslovanja, tako i mi kao pojedinci ne možemo svakodnevno mijenjati vlastito ponašanje u skladu s utjecajima drugih ljudi. Svakako, sve povratne informacije treba uzeti u obzir, ali uvijek treba provjeriti tko vam govori, što vam govori, iz kojeg razloga vam govori i koji su motivi osobe koja vam nešto govori kako biste utvrdili koliko se ti komentari uklapaju u vašu strategiju i postavljene ciljeve. Nakon što analizirate stanje, onda odlučujete što ćete učiniti s povratnom informacijom i kako ćete, kao fizička osoba, reagirati. Često čujemo da nas ljudi kritiziraju jer živimo u takvom okružju koje je sklono negativnim povratnim informacijama češće nego pohvalama.

Ciljevi

Dakle, ciljevi mogu biti kratkoročni i dugoročni, a za njihovo ostvarenje kreiramo strategiju nastupa na tržištu. Za uspješnu strategiju, važno je objektivno analizirati postojeće stanje na tržištu, uzimajući u obzir i povratne informacije naših kupaca, korisnika i potrošača.

Ključno je analizirati povratne informacije s tržišta, ali uvijek je potrebno dati objektivnu fotografiju stanja, a tek onda pristupiti postavljanju novih ciljeva ili eventualnom redefiniranju postojećih ciljeva. Strategija se ne mijenja iz dana u dan, važno je da se držimo odabranog smjera, ali ipak cijelim putem prilagođavamo taktičke aktivnosti u skladu s povratnim informacijama onih koji su nam najvažniji, a to su naši kupci i klijenti.

Napisao

Pročitajte još:

Komentari

Dr.sc. Elvira Mlivić Petrović savjetnica je za poslovni i osobni razvoj u Filaksu, mindfulness trenerica, EHSP coach, autorica 21 priručnika u autorstvu i koautorstvu...

Ljudski resursi

Ako ste u potrazi za poslom, ne morate tražiti dalje!

Marketing i prodaja

D&AD, skraćeno za Design and Art Direction, britanska je organizacija osnovana 1962. godine s ciljem promocije izvrsnosti u dizajnu i oglašavanju.

Poduzeća

Coface je globalni lider u kreditnom osiguranju i upravljanju rizicima posljednjih 75 godina.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.