Ono što ovu priču čini zanimljivom jest da u građevinskim krugovima već neko vrijeme kruži priča kako je za konzorcij možda i bolje da ne dobije ovaj posao.
Nitko nije prepoznao „posao stoljeća”
Pompozno prozvan „poslom stoljeća” konzorcijev projekt autoceste očito je granično niske cijene. O tome dovoljno govori činjenica da su imali rok od osam mjeseci (šest i dva naknadno produljena) da ishodi bankovne garancije. Garancije nisu dobili ni od Europske banke za obnovu i razvoj te Europske investicijske banke.
Grčko – izraelski konzorcij HCH Actor koji će po svemu sudeći i raditi ovaj projekt u više je navrata hrvatsku ponudu ocjenio „nerealno niskom.”
Ponuda HCH Actora iznosi 4 milijarde eura. Znači ugrubo 25 posto ili milijardu eura više! Postavlja pitanje – kako bi hrvatski konzorcij ovaj posao mogao izvesti za toliko nižu cijenu?
Autocesta u brojkama
Grčko-izraelski konzorcij je za kompletan autoput ponudio cijenu od 3,92 milijardi eura uz učešće države od 2,78 milijardi eura. Hrvatska ponuda je 2,77 milijardi eura uz državna jamstva od 1,74 milijarde.
Za najzahtjevniju dionicu od Podgorice do Mataševa HCH Actor ponudio je 1,2 milijarde, dok je hrvatski konzorcij ponudio 910 milijuna eura.
Institut IGH i Tehnika izvijestili su danas Zagrebačku burzu i Hanfu da još nisu zaprimili obavijest o raskidu ugovora za gradnju autoputa Bar – Boljare u Crnoj Gori, dok Konstruktor ne kotira na burzi.