Pjesma uz rad asocira na neka druga vremena, u kojima je sve bilo zajedničko, a malo toga naše osobno. Pa ipak, danas je u razvijenom svijetu pjevanje uz rad možda manje uobičajeno, no ne možemo reći da je glazba nestala. Ona je samo promijenila formu pa se danas snimljena glazba može čuti na radnim mjestima, u prodavaonicama, na aerodromima, u hotelima, restoranima i brojnim drugim radnim mjestima.
Milijunsko tržište
Iako postoje mišljenja kako preobilna upotreba glazbe u poslu i trgovini može imati negativne učinke, komercijalna i industrijska glazba ipak su dio glavnih industrija. Jedan od najvećih dobavljača snimljene glazbe za slušanje na javnim mjestima, američka kompanija Muzak, 1994. godine opsluživao je 80 milijuna ljudi. Dobro tržište, zar ne?
Muzak je proveo i neka istraživanja o utjecaju glazbe na rad. Dobiveni rezultati govorili su kako radnici bolje rade te da su im stavovi, ponašanje i komunikacija bolji, efikasnost i koncentracija povećane, a pogreške smanjene kada slušaju glazbu na radnom mjestu.
Evidentna je snaga glazbe koju ona ima na mnogim poljima, pa tako i na području rada. Glazba sama za sebe ne jamči ostvarivanje pozitivnih rezultata, već je za njihovo ostvarivanje potrebno primijeniti adekvatnu glazbu. Ta glazba razlikuje se od situacije do situacije.
Glazba za imidž kompanije
U današnjem tržišno orijentiranom i vrlo konkurentskom poslovnom svijetu, glazba i njezin pozitivan utjecaj na poslovanje imaju sve veću ulogu. Tako je sve više onih koji u poslovnim prostorima, uredima, kantinama, čekaonicama, hodnicima, prijamnim pultovima ili na telefonima puštaju glazbu.
Dokazano je da glazba, od one na telefonu do one na recepciji, uvelike utječe i na imidž tvrtke. Ovisno o glazbi, ljudi će poduzeće doživjeti na određeni način, kao moderno i dinamično, ozbiljno i tradicionalno, pa čak mogu na njega gledati i s nepovjerenjem.
Najzanimljiviji su podaci koji govore o utjecaju glazbe na radno ozračje i motiviranost radnika. O tome se više može doznati u Northovu djelu “The Effects of Music in the Workplace: A Review of Psychological Evidence”.
Skladnim melodijama do veće produktivnosti
Istraživanje provedeno s grupom od 72 zaposlenika Westminsterske banke u Engleskoj koji su radili na unosu podataka nedvojbeno je pokazalo kako ljudi vole raditi uz glazbu, ali i da vrsta glazbe koju slušaju utječe na brzinu njihova rada.
Tako je u vremenu kada je puštana dinamičnija glazba uneseno čak 22 posto više podataka nego u vremenu kada je puštana spora glazba, te 12 posto više podataka nego u vremenu kada glazba uopće nije puštana.
Svi ti primjeri pokazuju kako je glazba neiskorišten potencijal na putu do bolje produktivnosti kompanije. Melodije tako mogu vašu firmu laganim, plesnim koracima odvesti do boljih poslovnih rezultata.