Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Pretvoriti kupce u obožavatelje

Uslijed promjene preferencija potrošača, brzog napretka tehnologije i neprekidnih smetnji poslovnim modelima, novi strateški imperativ E&M poduzeća je pretvoriti kupce u obožavatelje – stvaranjem inovativnih uvjerljivih, zanimljivih i intuitivnih korisničkih iskustava.

Sporo uočavanje trendova ili neaktivna prodaja

Događaju se dramatične promjene u načinu na koji se poduzeća u industriji zabave i medija međusobno natječu i stvaraju vrijednost, pri čemu kvaliteta iskustva koje pružaju potrošačima postaje njihova osnova za stratešku diferencijaciju i rast prihoda. Kako bi napredovali na tržištu u kojem je konkurencija sve veća, konkurenata je sve više, te sve sporije raste, poduzeća razvijaju strategije i izgrađuju sposobnosti pomoću kojih angažiraju i zarađuju na svojim najvjernijim i najstrastvenijim korisnicima – svojim obožavateljima. Prema zaključcima izvješća PwC-ovog istraživanja Global entertainment and media outlook 2017-2021, to znači da moraju kombinirati uvjerljive sadržaje sa širinom i dubinom distribucije, a zatim sve povezati u sjajno korisničko iskustvo, pri kojem se sadržaj može lako prikazati na više zaslona i po pristupačnoj cijeni.

Brzi napredak tehnologije potiče strategije izravnog pristupa potrošačima (eng. direct-to-consumer ili D2C)

Poduzeća se natječu u stvaranju najpoželjnijih korisničkih iskustava, a tehnološki napreci u središtu su njihovih strategija. U kombinaciji sa sjajnim korisničkim iskustvom, poduzeća mogu iskoristiti tehnologiju i podatke za stvaranje poticajnog kruga u kojem povećanje aktivnosti i pozornosti potrošača dovodi do zaprimanja više podataka i više uvida u ono što korisnici žele. Takvo razumijevanje omogućuje poduzećima daljnje ciljanje i uključivanje ciljane publike, otvarajući nove prilike za ostvarivanje prihoda. Modeli koji se koriste za takvu monetizaciju temelje se na strategijama izravnog pristupa potrošačima (D2C), koje omogućava tehnologija i koje su obilježene većim izborom i kontrolom korisnika: tijekom idućih pet godina, internetski video će rasti složenom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 11,6 %, dok će CAGR za streaming glazbe biti 20,7 %.

Rast sektora zabave i medija neće pratiti rast BDP-a jer oglašavanje nailazi na poteškoće

Usredotočenost na ostvarivanje novih prihoda pretvaranjem potrošača u obožavatelje pojačava se usporavanjem ukupnog rasta zabavne industrije i medija te pritiscima na modele oglašavanja. Tijekom narednih pet godina, predviđamo da će zabavna industrija i mediji na globalnoj razini narasti za složenu godišnju stopu rasta (CAGR) od 4,2 %, zaostajući za rastom globalnog BDP-a. Unutar tog sveukupnog povećanja, globalni prihodi od oglašavanja također će imati CAGR od 4,2 %, što je smanjenje od 5,1 % u odnosu na prošlogodišnje izvješće Global entertainment and media outlook. Takvo usporavanje odražava pritiske na poslovne modele koji se financiraju oglasima, a te pritiske potiču potrošači koji žele iskustvo bez oglasa i oglašivači koji su nezadovoljni trenutnim mogućnostima mjerenja uspješnosti dostupnim u digitalnim medijima. Iako su oglašivači još uvijek spremni trošiti, rast iznosa potrošenih na oglašavanje danas se pretežno odnosi na internetsko oglašavanje.

Mobilno oglašavanje ubrzano raste, ali još uvijek treba bolje načine mjerenja uspješnosti

Rast internetskog oglašavanja potaknut je mobilnim oglašavanjem, koje je u protekloj godini poraslo za 58,7 % te će nastaviti rasti pri CAGR-u od 18,5 % do 2021. godine. No unatoč tom rastu, oglašavanje na žičnom internetu ipak je činilo 61,6 % internetskog oglašavanje u 2016. godini. Također, velik rast internetskog oglašavanja zapravo skriva ugrađen oblik inertnosti. Budući da ne postoje prihvaćeni postupci mjerenja koji mogu osigurati transparentnost djelotvornosti i učinkovitosti velikih platformi, vrhunski brendovi nerado prihvaćaju percipirane rizike svojstvene usmjeravanju veće količine svog oglašavanja u digitalne medije, što dovodi do toga da veće agencije i njihovi klijenti odbijaju ulagati u takvo oglašavanje.

Deborah Bothun, PwC-ova globalna voditeljica usluga u sektoru zabave i medija, kaže:

„Niz promjena u tehnologiji, ponašanju korisnika i poslovnim modelima uzrokovao je jaz između načina na koji potrošači žele iskusiti i plaćati proizvode industrije zabave i medija te načina na koji ih poduzeća proizvode i distribuiraju. Pravo korisničko iskustvo premošćuje taj jaz. Kako bi ga isporučili, poduzeća moraju provesti dvije međusobno povezane strategije. Prvo, graditi poslovanje i brendove unutar aktivnih zajednica obožavatelja s visokom vrijednošću, koje ujedinjuju zajedničke strasti, vrijednosti i interesi. I drugo, iskoristiti tehnologije u nastajanju kako bi korisnike oduševili na nove načine i omogućili vrhunska korisnička iskustva.”

Christopher Vollmer, PwC-ov globalni voditelj usluga poslovnog savjetovanja u sektoru zabave i medija, dodaje:

„Neprestano napredovanje digitalne tehnologije dovelo je do okruženja izravnijeg pristupa potrošačima, obilježenog većim izborom i kontrolom korisnika. U vrijeme sve veće ponude medija, poduzeća koje su orijentirana na obožavatelje imat će publiku koja je uključenija, vjernija i troši više po glavi stanovnika. Kako bi uspjeli na tržištu koje pokreće iskustvo, kako to opisuje ovogodišnji Outlook, poduzeća moraju privući i iskoristiti ekonomsku, društvenu i emocionalnu snagu obožavatelja.“

Glavne digitalne prekretnice koje se pojavljuju ili predviđaju u svim segmentima…

  • Internetsko oglašavanje danas na globalnoj razini generira više prihoda nego TV oglašavanje. U 2016. godini dogodila se važna prekretnica u globalnoj industriji oglašavanja, a radi se o tome da je po prvi put prihod ostvaren putem internetskog oglašavanja veći od prihoda ostvarenog putem TV oglašavanja. Ta će razlika, zahvaljujući brzom rastu prihoda od mobilnih oglasa, značajno rasti tijekom narednih pet godina. Međutim, predviđamo da će na globalnoj razini prihodi od TV oglasa također nastaviti rasti, iako po skromnijoj stopi. Obje platforme važne su potrošačima pa će se brendovi koji žele buduću publiku djelotvorno uključiti morati nastaviti razvijati i povećavati svoju sposobnost planiranja, isporuke i mjerenja kampanja koordiniranih na višestrukim platformama.
  • Prihodi od internetskog videozapisa prestići će fizički videozapis u 2017. godini. Segment internetskih videozapisa brzo se proširio posljednjih godina te će u 2017. godini prvi put nadmašiti tržište fizičkog videozapisa. Predviđa se da će prihodi od internetskog videozapisa rasti pri CAGR-u od 11,6 % te će 2021. godine iznositi 36,7 milijardi USD, dok će prihodi tržišta DVD-a i blu-ray medija koje je u trajnom opadanju iznositi 13,9 milijardi USD. Potražnja je prešla na neposrednije i praktičnije tržište videa na zahtjev (VOD), pri čemu je sadržaj dostupan putem širokog raspona povezanih uređaja, omogućujući potrošačima da ih gledaju kada god i gdje god žele. Iako tržište na kojemu se putem usluga transakcijskih VOD-a (TVOD) dobiva vlasništvo nad sadržajem ostaje jako, rast će biti uglavnom usmjeren na pretplatničke VOD (SVOD) platforme, gdje pretplatnike privlače cjelokupne sezone originalnog sadržaja i arhiva u kojoj mogu gledati više epizoda zaredom (eng. binge view).
  • Globalni prihodi od naklade novina nadmašili su globalni prihod od oglašavanja u 2016. godini. Iako je prihod od naklade novina od početka 2015. godine u silaznoj putanji, izdavači su kao financijsku polugu iskoristili povećanja cijene primjerka, čime su djelomično nadoknadili brzi pad broja prodanih primjeraka. Međutim, pad prihoda od oglašavanja u novinama godinu za godinom sve je izraženiji, pri čemu oglašivači u velikom broju prestaju koristiti tiskana izdanja, a Google i Facebook sve više istiskuju izdavače iz digitalnog oglasnog prostora. Rezultat toga je povijesna promjena dominantnih tokova prihoda budući da je naklada novina nadmašila oglašavanje. Do 2021. godine, ukupni prihodi od naklade novina činit će 54,0 % ukupnih prihoda od novina.
  • godine, ukupni prihod od digitalno snimljene glazbe pretekao je onaj na fizičkim medijima, a streaming glazbe premašio je preuzimanja. Segment digitalno snimljene glazbe 2016. godine vrijedio je 10,7 milijardi USD, time po prvi put nadmašujući glazbu snimljenu na fizičkim medijima koja je vrijedila 8,5 milijardi USD. Usluga streaminga glazbe rasla je tijekom 2016. godine, čime je globalne digitalne prihode u godinu dana povećala za 1,8 mlrd. USD, odnosno 20,3 %, a fizički se segment smanjio za 9,6 %. Digitalno snimljena glazba činila je 55,7 % ukupnih prihoda od glazbe u 2016. godini, a taj će udio porasti na 80,3 % 2021. godine. Prihod od digitalnog streaminga glazbe 2016. godine nadmašio je prihod od preuzimanja, pri čemu je prihod od streaminga porastao za 65,3 %, na 6,6 mlrd. USD, a prihod od preuzimanja smanjio se za 18,4 %, na 3,5 mlrd. USD. Očekuje se da će postotak preuzimanja glazbe u digitalnom prihodu pasti s 32,5 % u 2016. godini na samo 6,4 % 2021. godine.
  • Prihod od videozapisa virtualne stvarnosti 2019. godine premašit će prihode od interaktivnih aplikacija/igara. Tržište sadržaja virtualne stvarnosti (VR) rast će pri CAGR-u od 77,0 % tijekom razdoblja obuhvaćenog predviđanjem te bi do 2021. godine mogao iznositi 15,1 milijardu USD. Od toga će 8,8 milijardi USD biti od VR videozapisa (porast uz CAGR od 91,2 %), čime će se 2019. godine nadmašiti interaktivna iskustva i igre. Prihod od VR aplikacija – softvera koji nisu ni videozapisi ni igre, kao što su komunikacijske aplikacije ili dodatci – ostat će skroman i do 2021. godine ukupno iznositi samo 163 milijuna USD. Potrošnja će u toj kategoriji padati od 2018. godine nadalje, budući da će se kupljeni dodatci koji nadoknađuju nedostatke platforme ili operacijskog sustava ugraditi u osnovnu platformu, kao što su aplikacije za pametne telefone sve više integrirane u nove verzije sustava iOS ili Android.
  • Podatkovni promet putem pametnih mobilnih telefona premašit će promet fiksnog širokopojasnog prijenosa podataka u 2020. godini. Iako je korištenje mobilnog podatkovnog prometa ključni pokretač rasta ukupnog podatkovnog prometa, fiksni širokopojasni prijenos podataka i dalje će činiti većinu podatkovnog prometa na 19 tržišta za koja smo izradili detaljne prognoze. Mnogi potrošači i dalje vole pristupati sadržaju koji zahtijeva veći podatkovni promet, posebice visokokvalitetnim videozapisima, putem fiksne širokopojasne mreže, a ne mobilnog uređaja. No, usmjeravanje prema pametnim telefonima nastavit će se, osobito na tržištima u razvoju kao što su Indija i Indonezija, tako da će do 2020. godine ukupni podatkovni promet putem pametnih mobilnih telefona diljem naših 19 tržišta prvi put prestići fiksni širokopojasni podatkovni promet.
  • Globalni prihod od fizičkog vanjskog oglašavanja(OOH) smanjit će se u 2019. godini. Globalni rast prihoda od fizičkog vanjskog oglašavanja (OOH) već je dulje vremena nizak, pri čemu se sve veći udio potrošnje na oglašavanje preusmjerava na digitalno vanjsko oglašavanje (DOOH). Prekretnica u ovom trendu dogodit će se 2019. godine, kada će prihod od fizičkog OOH početi padati te će se smanjiti za -0,2 %. Do 2021. godine, stopa godišnjeg pada ubrzat će se na -0,8 %. Iako će prihod od fizičkog OOH oglašavanja nastaviti rasti na mnogim tržištima – posebice onima u nastajanju, na globalnoj će razini do kraja razdoblja predviđanja biti u trajnom padu te će DOOH preuzeti vodstvo.
  • Tržišta s niskom potrošnjom bez iznimke će najbrže rasti. Najbrže stope rasta prihoda od industrije zabave i medija tijekom idućih pet godina ostvarit će se na slabije razvijenim tržištima i gospodarstvima, gdje je potrošnja na zabavu i medije po glavi stanovnika općenito poprilično niska. Na zrelim tržištima u Sjevernoj Americi i Europi te bogatijim tržištima regije Azija-Pacifik, potrošači troše puno – više od 500 USD po glavi stanovnika godišnje – na zabavu i medije, ali su stope rasta relativno spore. S druge strane, manje razvijena gospodarstva imaju znatno manju potrošnju po glavi stanovnika i brži rast, iako on dolazi iz vrlo niske osnovice – manje od 50 USD godišnje u mnogim slučajevima. Najbrže rastuće tržište zabavne industrije i medija na svijetu u idućih pet godina bit će Nigerija, u kojoj će CAGR biti 12,1 % (koji će, doduše, biti pod snažnim utjecajem rastuće potrošnje za mobilni pristup Internetu), dok će najsporiji rast biti u Japanu, u kojem će CAGR biti 1,7 %.
  • Ukupan broj kino-projekcijskih platna u Kini veći je od onog u SAD-u. Kina je 2016. godine imala 41.056 projekcijskih platna, a SAD 40.928. To predstavlja značajan pomak, pri čemu se ističe rastuća popularnost kinematografije među kineskom publikom različitih dobnih i demografskih skupina, a osobito među posjetiteljima kina iz srednjeg sloja koji imaju raspoložive dohodak. Iako neka od kina koja se velikom brzini grade u trgovačkim centrima diljem Kine nisu nužno vrhunske kvalitete, njihovo će postojanje poslužiti privlačenju još više potrošača navici odlaska u kino i doprinijeti dugoročnoj zamjeni SAD-a kao tržišta broj jedan u ostvarivanju prihoda od kinematografije.
  • Podatkovni promet u Rusiji premašit će 2020. godine onaj u Japanu, ali će SAD i Kina zajedno imati podatkovni promet u iznosu od skoro polovine ukupnog prometa podataka. Naša analiza podatkovnog prometa u 19 država pokazuje da će SAD i Kina nastaviti dominirati prometom na globalnoj razini. Oni nisu samo pojedinačno dva najveća tržišta, nego će prema predviđanjima i zajedno predstavljati gotovo polovinu ukupnog prometa podataka na predmetnih 19 tržišta. Štoviše, obje će države ostvariti velik rast u sljedećih pet godina. Međutim, najbrže rastuća tržišta bit će manje razvijena tržišta, posebice Rusija i Brazil. Rusija će tako 2020. godine prestići Japan te postati treće najveće tržište po količini podatkovnog prometa među 19 država, iako s priličnom udaljenošću od Kine koja je na drugom mjestu.
  • Do 2020. godine, regija Azije i Pacifika bit će regija s najviše digitalnog OOH-a. Sjeverna Amerika trenutno ostvaruje veći udio svojih OOH prihoda od digitalnog vanjskog oglašavanja (DOOH) u odnosu na bilo koju drugu regiju – 37,9 % u 2016. godini. Međutim, postoje naznake da se DOOH približava točki zasićenja u Sjevernoj Americi; u toj regiji se javni prijevoz koristi manje od prosjeka, a digitalizacija tržišta plakata ograničena je zakonodavstvom. Naprotiv, u regiji Azije i Pacifika, upotreba javnog prijevoza već je velika na tržištima poput Japana i Južne Koreje te raste u drugim državama budući da Kina i Indija ulažu u širenje mreže podzemne željeznice, a Indonezija, Vijetnam i drugi izgrađuju sustave podzemnih i nadzemnih željeznica. Taj povećani prostor za rast DOOH-a omogućit će regiji Azije i Pacifika da 2020. godine prestigne Sjevernu Ameriku kao najdigitaliziranije regije. Do 2021. godine, DOOH će se približiti polovici svih ostvarenih prihoda od OOH-a u toj regiji, s udjelom od 47,7 %.

Deborah Bothun, PwC-ova globalna voditeljica usluga sektoru zabave i medija, kaže:

„Uz prekretnice koje se događaju u određenim segmentima i zemljopisnim područjima, čitav sektor zabave i medija možda je došao do svoje globalne prekretnice. Na mnogim od najvećih tržišta, pa stoga i u cijelom sektoru, poduzeća iz sektora zabave i medija približavaju se zasićenju ili su ga već postigla. To zapravo označava svojevrsnu stagnaciju sektora, gdje su neki od tradicionalnih, zrelijih segmenata u padu, internetski i digitalni zabavni i medijski sadržaji rastu, ali sporije, a sljedeći se val sadržaja i zabave nalazi u područjima kao što su e-sportovi i virtualna stvarnost, koji se tek počinju probijati. Uspjeh u svijetu gdje je rast usporen, intenzivna konkurencija u privlačenju pažnje i stalne inovacije predstavljat će izazov. No, mogućnosti svojstvene ovom svijetu su ogromne. Podaci, analiza i perspektive u našem izvješću Global entertainment and media outlook pružaju uvjerljive uvide u to kako se poduzeća prilagođavaju, ulažu, eksperimentiraju i inoviraju u svrhu postizanja uspjeha u ovom novom svijetu.“

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.