Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Prihodi u sektoru zabave i medija snažno se oporavljaju od pandemijskog pada

Globalnom sektoru zabave i medija (E&M) vratio se zamah, a rast prihoda brži je od gospodarstva u cjelini. Sektor od više od 2 bilijuna dolara na putu rasta, od 6,5 % u 2021. i 6,7 % u 2022., potiče snažna potražnja za digitalnim sadržajem i oglašavanjem.

Globalnom sektoru zabave i medija (E&M) vratio se zamah, a rast prihoda brži je od gospodarstva u cjelini. Sektor od više od 2 bilijuna dolara na putu rasta, od 6,5 % u 2021. i 6,7 % u 2022., potiče snažna potražnja za digitalnim sadržajem i oglašavanjem. Obnovljeni rast uslijedio je nakon izazovne 2020. godine, kada je zabava uživo naglo pala, uključujući pad prihoda od kino projekcija od 71 %. Te brojke potječu iz PwC-ovog istraživanja Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025, 22. godišnje analize i prognoze potrošnje korisnika i oglašivača na E&M na 53 teritorija.

Ostali zaključci u ovogodišnjem Outlooku uključuju:

  • Pad globalnog prihoda od E&M-a od 3,8 %, sa 2,1 bilijuna američkih dolara u 2019. na 2,0 bilijuna američkih dolara u 2020. godini, bio je najveći godišnji pad u 22 godine Outlooka. No, bilo je svijetlih točaka u brojnim segmentima E&M-a stvorenih promjenom potrošačke potražnje.
  • Predviđamo da će globalni prihod od E&M od 2021. do 2025. rasti po zdravoj složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 5,0 %, dovodeći prihode u sektoru na 2,6 bilijuna američkih dolara u 2025. godini.
  • Tradicionalni TV/kućni video i dalje je najveći potrošački segment E&M-a (219,0 milijardi američkih dolara), ali nastavit će se smanjivati (-1,2 % CAGR) tijekom sljedećih pet godina.
  • Streaming video zapisa doživio je procvat 2020. godine, a njegova će se putanja rasta nastaviti. Predviđa se da će streaming videa na zahtjev (SVOD) do 2025. rasti po CAGR-u od 10,6 %, što će ga učiniti sektorom s vrijednošću od 81,3 milijarde američkih dolara. U međuvremenu, predviđa se da će se prihodi od kina oporaviti u 2021. godini kako zaključavanja popuštaju, ali neće se oporaviti na razinu od prije pandemije barem do 2024. godine.
  • Prihodi od video igara i e-sporta nastavljaju ubrzano rasti, dosegnuvši 147,7 milijardi američkih dolara u 2020., a predviđa se da će do 2025. godine CAGR od 5,7 % proširiti segment i postati poslovanje vrijedno gotovo 200 milijardi američkih dolara (194,4 milijarde američkih dolara).
  • Virtualna stvarnost (VR) najbrže je rastući segment E&M-a, iako iz male baze. Njezini prihodi porasli su za 31,7 % u 2020. na 1,8 milijardi američkih dolara, a predviđa se da će u sljedećih pet godina zadržati CAGR od 30 % i više i u 2025. godini dosegnuti vrijednost od 6,9 milijardi američkih dolara.
  • Sektor glazbe spreman je za snažan rast nakon masovnog pada prihoda od žive glazbe od 74,4 % u 2020. Očekujemo da će ukupni prihodi od glazbe rasti na 12,8 % CAGR u sljedećih pet godina, potaknuti digitalnim streamingom, koji će se proširiti i postati poslovanje vrijedno od 29,3 milijarde američkih dolara do 2025., uz povratak nastupa uživo.
  • Potrošnja na internetsko oglašavanje porasla je za 9 % na 336 milijardi američkih dolara u 2020. godini, po prvi put pregazivši ne-internetsku potrošnju za oglase, a predviđa se snažan rast CAGR-a od 7,7 %  tijekom sljedećih pet godina.
  • Pristup Internetu predstavljao je 34 % potrošnje na E&M u 2020. godini i povećat će se za  CAGR od 4,9 %, sa 694 milijarde američkih dolara 2020. godine na 880 milijardi američkih dolara u 2025. godini. Pristup mobilnom internetu potaknut će rast tržišta, a prihodi će porasti za CAGR od 6,1 %  s 449 milijardi američkih dolara u 2020. godini do 605 milijardi američkih dolara u 2025. godini, potpomognuto širenjem 5G mreže, napretkom tehnologije slušalica i paketima premium sadržaja.

Generacijski pomak: Mladi će biti usluženi

Ne iznenađuje što su mnogi mlađi potrošači malo svjesni ili zainteresirani za tradicionalne medije. S druge strane, narasle su medijske platforme dizajnirane za mlade potrošače ili one koje omogućuju malo producirane, autentične sadržaje. Gaming je u središtu pokreta mladih i postaje značajan pokretač potrošnje podataka – zapravo, u tom pogledu ima ritam najbrže rastuće kategorije sadržaja, što će činiti 6,1 % ukupne potrošnje podataka na globalnoj razini do 2025., u odnosu na 4,7 % u 2020.

Regulatorni pomaci: suprotstavljanje platformama

Regulatorna kontrola „big techa” još je jedan pomak koji utječe na E&M. Antitrustovski su pritisci povećani pozivima na razbijanje velikih tehnoloških platformi, zajedno s vladinim prijedlozima za nove medijske propise. Promjene u trenutačnim regulatornim režimima neizbježne su i od vitalne je važnosti da igrači u sektoru E&M uključe regulatorne rizike u svoje procese planiranja.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.