Hrvatski turizam u 2022. nada se boljim rezultatima nego lani, ali čeka ga borba za svakog gosta zbog najava povratka drugih mediteranskih zemalja s mogućim nižim cijenama od hrvatskih, kaže za Hinu predsjednik Udruge putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Boris Žgomba.
“Iza nas su jako loša 2020. i iznenađujuće dobra 2021. godina u odnosu na ono što se očekivalo. Ova godina je neizvjesna dijelom zbog širenja virusa u prvim danima godine, a dijelom zbog očekivanog povratka naših bližih konkurenata na tržište”, kaže Žgomba.
Smatra da je Hrvatska prošle dvije pandemijske godine uživala određenu povlaštenu poziciju kada je riječ o epidemiološkim uvjetima, a iskoristila je i položaj auto-destinacije. No, iz te pozicije po svemu sudeći se izlazi jer se očekuje da će i druge zemlje biti u boljoj epidemiološkoj situaciji nego što su bile lani.
“Većina destinacija i zemalja se kao i Hrvatska priprema za bolje rezultate, pa i vraćanje prometa blizu 2019., a prema najavama očekuje se i jačanje avio-prometa. Za nas to uz ostalo znači da si ne možemo dopustiti visoke skokove cijena kakve smo imali u 2021., što je bilo opravdano zbog velike potražnje”, kaže Žgomba.
Covid potvrde otvorile nove perspektive
Žgomba smatra da su covid potvrde Hrvatskoj i drugim zemljama otvorile nove perspektive, koje dovode i do normalnijih odnosa i uvjeta u lancu putovanja.
Te potvrde su određeno jamstvo pružateljima turističkih usluga i turistima da se mogu mirnije pripremati i planirati 2022., što se dijelom vidjelo lani provedbom projekta “Safe stay in Croatia”, za koji poručuje da se mora nastaviti.
Napominje i da hrvatski turizam već ima iskustva iz lanjskog rujna i listopada 2021., kada su rezultati unatoč tome što je Hrvatska na korona karti bila u crvenom ili i tamno crvenom, bili na razini, a ponegdje i bolji od 2019. godine.
“To nam daje pravo vjerovati da će 2022. biti bolja od 2021., što se pokazuje u prvim danima godine”, kaže Žgomba.
Izvor: Nacional