Proširite poslovanje i uštedite novac i vrijeme

Proširite poslovanje i uštedite novac i vrijeme

Jedinstvena kontaktna točka za usluge pri HGK uvrštena na popis svih kontaktnih točaka u EU.

Jedinstvena kontaktna točka za usluge (engl. PSC: Point of Single Contact) uspostavljena je kao informacijski servis pri Centru za poslovne informacije HGK temeljem Zakona o uslugama (NN 80/11) te Direktive 2006/123/EZ o uslugama na unutarnjem tržištu.

Jedinstvene kontaktne točke postoje u svim državama članicama EU/EGP (Europskog gospodarskog prostora koji tvore 28 država članica EU te Island, Norveška i Lihtenštajn). Bitno se razlikuju po stupnju razvoja i opsegu informacija koje pružaju, ali sve štede vrijeme i novac prilikom traženja određenih poslovnih informacija, pomažu prilikom širenja poslovanja u druge države članice te osiguravaju transparentnost i pravnu sigurnost.

Želite li započeti s novim poslovanjem u drugoj državi članici EU, proširiti svoje postojeće poslovanje u EU ili pružati svoje usluge na privremenoj osnovi u drugoj državi članici EU, Jedinstvena kontaktna točka pruža sve raspoložive poslovne informacije primarno hrvatskim poduzetnicima, ali i pravnim i fizičkim osobama iz EU-a koje se bave uslužnim djelatnostima.

Informacije koje se pružaju putem Jedinstvene kontaktne točke HGK izravno koriste i članicama i svim potencijalnim poduzetnicima iz zemlje i inozemstva.

Na PSC portalima tako se mogu pronaći informacije o tome koje su dozvole i notifikacije (obavijesti) potrebne za pokretanje poslovanja u nekoj od država članica EU. Što je potrebno za privremeno obavljanje određenih uslužnih djelatnosti u inozemstvu? Kako ishoditi određene dozvole ili odobrenja? Koja je institucija nadležna za ishođenje istih i drugih postupaka? Kako ishoditi priznavanje profesionalnih (stručnih) kvalifikacija? Koje su i kolike naknade i pristojbe? Koliko je vremena potrebno za ishođenje određenih dozvola ili odobrenja te što je potrebno za pokretanje poslovanja, primjerice za otvaranje restorana ili trgovine?

Jedinstvene kontaktne točke olakšavaju poslovanje bez potrebe kontaktiranja cijelog niza raznih institucija, a od 1. srpnja 2013. godine PSC Hrvatska postala je dijelom tzv. EUGO mreže, europske mreže jedinstvenih kontaktnih točaka. Time je znatno olakšana razmjena informacija vezanih za poslovanje na tržištu usluga bilo koje države članice EU što je iznimno važno za hrvatske tvrtke koje planiraju proširiti obavljanje svojih uslužnih djelatnosti na tržište EU-a.

Ulaskom RH u punopravno članstvo EU hrvatskim je tvrtkama otvoreno slobodno unutarnje tržište usluga. To konkretno znači da tvrtke iz RH mogu slobodno obavljati većinu uslužnih djelatnosti u bilo kojoj drugoj državi članici EU-a. Isto vrijedi i za poduzetnike iz EU-a prilikom pružanja usluga u RH.

Podrobnije informacije možete pronaći na: http://ec.europa.eu/internal_market/eu-go/index_en.htm

Podijeli

Odgovori

Top