Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Prva hrvatska multimedijska knjižara spremna je za osvajanje regionalnog tržišta

Algoritam, prva hrvatska multimedijska knjižara počela je s radom prije 20 godina. U tom periodu mnoge su generacije odrasle uz njihove knjige i Algoritam je postao sinonimom kvalitetne ponude i usluge. O počecima, razvoju i planovima tvrtke za budućnost razgovarali smo sa potpredsjednikom za strateški razvoj, Brankom Šoštarićem.

Algoritam, prva hrvatska multimedijska knjižara počela je s radom prije 20 godina. U tom periodu mnoge su generacije odrasle uz njihove knjige i Algoritam je postao sinonimom kvalitetne ponude i usluge. O počecima, razvoju i planovima tvrtke za budućnost razgovarali smo sa potpredsjednikom za strateški razvoj, Brankom Šoštarićem.

10.000 maraka i dobra volja

U početku Algoritam je imao trinaest suvlasnika,  danas ih je  sedam. – U vrijeme kada smo mi počinjali bilo je teško osnovati privatnu firmu. Ipak imali smo veliki entuzijazam i dobre planove. Pomogla je situacija što su u to vrijeme renomirane tvrtke počele pomalo propadati. Vodstvo tih firmi imalo je interes umanjiti vrijednost tvrtke tako da ju što jeftinije može kupiti, a mi smo željeli uspjeti, govori Šoštarić.

Nakon mnoštva različitih imena o kojima se razmišljalo ekipa koja se dosta bavila matematikom odlučila se za ime Algoritam koje je danas prepoznatljivi brand.

-Krenuli smo s za današnje prilike nezamislivim kapitalom od 10 000 maraka, ali imali smo ogromnu želju. Tada je bilo teško nagovoriti strane tvrtke da surađuju s malim tržištem poput Hrvatske, u ono vrijeme pogođene ratom, ali malo pomalo smo uspijevali. Sada samo naše zalihe vrijede preko 5 milijuna eura, govori Šoštarić.

Svi sadržaji na jednom mjestu

Tvrtka je počela kao veleprodaja stranih knjiga i udžbenika 1990-te godine. Ipak kad su se odlučili na maloprodaju te proširenje asortimana sa vlastitim izdavačkim pothvatom i multimedijom to je bila novost u Hrvatskoj, a i šire. Algoritam je prva tvrtka koja je odlučila ponudi čovjeku sve što ga može zanimati u njegovo slobodno vrijeme.

-Naša vizija je bila naći zajedničku vezu između kupaca, ponude, njihovih zahtjeva te postići jedan lojalni odnos. Za to morate ponuditi, veliki izbor, odgovarajuće lokacije, dobru uslugu i pristupačne cijene. Kada sve to sagledate, dobrom logistikom postajete konkurentni i lider na tržištu.

Strategije, a ne strategija!

U Algoritmu koriste različite metode kojima sagledavaju svoju tržišnu poziciju. To su mistery shopping i ankete kojim ispituju zadovoljstvo kupaca, a čime prikazuju konkurentnu sposobnost tvrtke.

-Iako za uspjeh ne postoji jedna strategija, najbolja je strategija biti korak ispred drugih te se nikad ne odmarati dok ste na vrhu. Tko to napravi gotov je. Uvijek treba ići naprijed i investirati dalje, govori Šoštarić.

Također ističe da su kreativni ljudi s idejama jako važni u lancu činitelja uspjeha, a naravno i dobar odnos sa bankama i agentima.

-Jedan čovjek ne može sve sam raditi. Kad firma prerasta iz male, gotovo obiteljske, u veliku treba znati povući rez, te prepustiti drugima, mlađim generacijama. Tko to ne napravi ostane mali zauvijek ili propadne, – kaže Šoštarić.

Algoritam vs. recesija

-Svi se suočavamo sa krizom. Mi smo imali svoje strategije koje ćemo sada morati mijenjati i prilagođavati. Osnovna strategija je pokušati nastaviti sa istim i uhvatiti svaku priliku koju tržište nudi prije konkurencije koje ima sve više, – govori strateški direktor.

Većini izdavača je opao promet za više od 30 %, dok Algoritam samo stagnira. Ipak se ne zna da li će krenut prema dolje. Do svibnja ove godine otvoriti će dva nova dućana, jedan u Zagrebu, drugi u Šibeniku. Planira se otvoriti još četiri nova dućana u sljedeće dvije godine, a u algoritmu razmišljaju  i  o osvajanju tržišta susjednih zemalja.

-Širiti ćemo se na Srbiju. Ovo je prigoda koju treba iskoristiti. Dok drugi nemaju snage da se zauzmu još čvršće pozicije, -kaže Šoštarić.

Vanjska histerija najbolji marketing

-Jedne godine je naklada bila najisplativija jer smo imali nekoliko velikih hitova, druge godine to su udžbenici. Strani naslovi uvijek se dobro prodaju. Zadnjih godina je multimedija jako skočila iako mislim da će nju recesija ove godine jako pogoditi, – kaže Šoštarić.

Manje kuće ne mogu u svojoj ponudi imati multimediju jer su marže dosta male, a oni ju ipak drže jer žele svojim kupcima dati veliku mogućnost izbora.

-Izbor knjiga rade urednici pojedinih biblioteka, ali moraju poštivati pravilo da Algoritam ne izdaje loše štivo bez obzira koliko komercijalno ono bilo. Ako urednik i ne pogodi odmah sa komercijalnim naslovom obzirom na kvalitetu knjige s vremenom se svaka rasproda.

Teško je reći koja će knjiga na našem tržištu postati hit. Knjiga može biti kad izađe iz tiska neinteresantna publici, ali i može postati hit nakon tri godine kad izađe film baziran na njoj ili kad se desi neki drugi događaj koji pokrene zainteresiranost čitatelja. Često se dešava kod nas da na prodaju više utječe vanjska histerija nego marketing, – kaže Šoštarić.

Strani bestselleri najprofitabilniji

Za prava na velike strane hitove se izdavači bore, Šoštarić kaže kako treba biti dobar sa svim agentima koji zastupaju autore, a u Algoritmu najveću zaslugu za dobar odabir i suradnju sa velikim brojem svjetski poznatih autora nosi direktor Odjela naklade i glavni urednik Neven Antičević.

-Kod hrvatskih autora radimo najpoštenije što možemo, politički smo neopredijeljeni i financijski neovisni, te tiskamo ono što mislimo da je dobro. Hrvatskog autora je teško prodati, potrebno je puno rada i izvan same knjige, a nužno je i da autor radi i na svojoj medijskoj etabliranosti, – govori Šoštarić.

Konkurencija nezgodna ali korisna

-Konkurencija u Hrvatskoj postoji, ona je sa jedne strane nezgodna, ali sa druge je dobra, jer vas cijelo vrijeme tjera da idete naprijed. Potrošači bi bili zakinuti da nema konkurencije. Ona nije tu da ruši cijene, određene bazne cijene će ostati, već je ona tu zbog svega ostalog, zbog bolje usluge, lokacije i bolje ponude, – objašnjava Šoštarić.

Ankete koje su proveli u Algoritmu govore da se 99 % kupaca vraća u Algoritmove trgovine, 98 % bi ih preporučilo prijateljima, 90 % kupaca zadovoljno je izborom.

-Neminovno je da izvjestan broj kupaca ode konkurenciji. Oni koji su otišli vjerojatno nisu zadovoljni, ali mi se trudimo najviše što možemo da usluga, izbor, uređenje, odnos prema kupcu i sve drugo bude na najvišem nivou i da ih što manje ode negdje drugdje. Ulažemo i dalje u nove projekte. Neki od njih će propasti, neki uspjeti, kao što je, uostalom, uspio i sam projekt Algoritam, zaključuje Šoštarić.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.