Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Racionalizacija kupovine oblikuje nove trendove na tržištu auto guma

Jeftinije.hr pokazuju nevjerojatan porast potražnje za zimskim gumama, koja je ovog rujna, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, porasla za dobrih 50 %.  

Već smo dobrano zakoračili u jesen i jedna od obveza koja nas uskoro svih očekuje je zamjena guma na automobilima. Osim same zamjene, izgleda da se veliki broj potrošača ove godine odlučuje i na kupnju novog seta zimskih guma. Podaci Jeftinije.hr pokazuju nevjerojatan porast potražnje za zimskim gumama, koja je ovog rujna, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, porasla za dobrih 50 %.  

U međuvremenu, u Sloveniji primjećujemo pad zanimanja za zimskim gumama od 7 % u odnosu na prošlu godinu. Razlog se krije u povećanom zanimanju za cjelogodišnje gume za kojima je potražnja ove godine narasla za 10 % u odnosu na prošlogodišnju. I u Hrvatskoj cjelogodišnje gume dobivaju na popularnosti, potražnja za cjelogodišnjim gumama je ovog rujna porasla za čak 61 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Potrošači i trgovci, vrijeme je za  – akciju

Ako vas usporedni pregled godišnje potražnje nije uvjerio da se bližimo vrhuncu sezone potraživanja za zimskim gumama, to će sigurno napraviti pregled tjedne potražnje; u Sloveniji se potražnja za zimskim gumama u prvom tjednu listopada povećala za malo više od 50 % u odnosu na tjedan ranije dok je na hrvatskom tržištu potražnja porasla za 34 %.

Vrijedno je to upozorenje web trgovcima da je krajnje vrijeme da istaknu svoje ponude na svim važnim kanalima prodaje, a potrošačima isplativ podsjetnik da kupnju novog seta zimskih guma obave upravo u trenutku kada je na tržištu kompetitivna ponuda većeg broja trgovaca i bogat izbor različitih proizvođača i modela.

Što oblikuje razliku u potražnji cjelogodišnjih i zimskih guma?

Prilikom kupnje automobilskih guma jasno se može prepoznati poveznica između potražnje i vremenskih uvjeta. Upravo su potonji često bili okidači koji bi upozorili potencijalne kupce na obaveznu zamjenu guma na njihovim limenim ljubimcima i tako ih dodatno potaknuli na kupnju.  

Upravo u tome vidimo i povećani razlog potražnje za cjelogodišnjim gumama ove sezone. Zime su sve blaže što istiskuje potrebu za punokrvnim zimskim gumama, cjelogodišnje su gume potrošačima daleko povoljnija opcija jer s njima nema troškova montaže niti eventualnih troškova povezanih sa skladištenjem drugog seta guma.

Još je jedan važan faktor kojeg ne treba zanemariti, a to su redoviti testovi novih modela automobilskih guma koje upravo u ovo vrijeme početaka povećane potražnje objavljuju hrvatski i europski autoklubovi.

Novi je HAK-ov test zimskih guma već izašao, a s obzirom na podatke iz rujna ove godine, možemo očekivati da nam pravi vrhunac potražnje za zimskim gumama tek slijedi u listopadu i studenom.

Pandemija je ostavila traga i na tržištu prodaje automobilskih guma

Velika razlika u potražnji u usporedbi s prošlom godinom, otkriva još jednu od posljedica pandemije – prošle je godine zimska sezona zamjene automobilskih guma prošla gotovo neprimijećeno na vrhuncu drugog kompletnog lockdowna što je utjecalo na korjenitu promjenu trenda kupnje zimskih guma.

Ta je nepredvidljiva situacija dovela do trenda racionalizacije kupovine koja je bila najprimjetnija u odgođenim kupovinama proizvoda trajne vrijednosti. Ali, ako smo išta uspjeli naučiti promatranjem navika kupaca u vrijeme pandemije to je činjenica da se i trendovi kupovine i ponašanje potrošača podjednako brzo transformiraju i prilagođavaju novonastalim situacijama.

Tako je očito i s trendom kupnje zimskih guma – odgođene kupnje brzo se pretvaraju u kupovine „unaprijed“ kojima se oprezni potrošači, svjesni eventualnih nesigurnosti, žele unaprijed osigurati.

Pročitajte još:

Poduzeća

NTL - Narodni trgovački lanac prvi je prepoznao vrijednost hrvatske aplikacije ScanShop i omogućio testiranje u vlastitim trgovinama.

Poduzeća

Zajedno će implementirati multi-rack sustav umjetne inteligencije, izgrađen na SambaNova Dataflow-as-a-Service GPT, za najnapredniji jezični model na svijetu u komercijalnoj banci.

Financije

S istom količinom novaca danas je moguće kupiti znatno manje stvari nego prije par godina, što znači da novac koji posjedujemo gubi vrijednost kroz...

Turizam

Balance Mediterranean Spa by Valamar dobitnik je Innovation Spa Concept nagrade.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.