Na internetu kupuje čak 84% korisnika kartica, u usporedbi s 81% u listopadu 2016., a 34% ih to čini više puta mjesečno, što ukazuje na rast popularnosti kupnje online među Hrvatima. Najaktivniji online shopperi su ispitanici u dobnoj skupini od 30 do 39, s visokim stupnjem obrazovanja. Kad je riječ o korisnicima kreditnih kartica ili onih s odgodom plaćanja, među njima je tek 10% onih koji nikad ili gotovo nikad ne kupuju putem interneta, dok je u listopadu 2016. takvih bilo 15%.
Odjeća, obuća i modni dodaci najzastupljeniji
Najčešće se kupuju odjeća, obuća i modni dodaci (67%), potrošačka elektronika (48%), predmeti za kućanstvo (32%), kozmetika i parfemi (28%) te ulaznice za kulturna događanja (26%). Visoko na popisu su i usluge turističkih agencija, igračke i oprema za bebe, knjige i glazba te softver i zrakoplovne karte. Odjeća i obuća te kozmetika i parfemi najpopularniji su među ženama, najmlađim ispitanicima te ispitanicima iz Dalmacije. Potrošačka elektronika je najatraktivnija muškim ispitanicima s visokim primanjima iz Like, Korduna i Banovine, a predmeti za kućanstvo onima s mjesečnim primanjima iznad 12.000 kuna iz Sjeverne Hrvatske i Istre. Zanimanje za ulaznice za kulturna događanja najviše pokazuju ispitanici više razine obrazovanja, iz dobne skupine 40-49 godina te s primanjima iznad 5.500 kuna. Knjige i glazba te usluge turističkih agencija najpopularnije su kod ispitanika višeg socioekonomskog statusa, a igračke i oprema za bebe ispitanicima iz dobne skupine od 30 do 39 godina.
Najpopularnije u Zagrebu
PayPal i slične usluge pri internetskoj kupnji koristi 32% online kupaca u usporedbi s 35% u listopadu 2016., a plaćanje kreditnim karticama kao i prije godinu dana 25% njih, no među korisnicima kreditnih kartica ili kartica s odgodom plaćanja taj postotak raste na 38%. Također, korištenje kreditnih pri kupnji na internetu raste s godinama starosti i prihodima, a najpopularnije je u Zagrebu i Lici, Kordunu i Banovini. Internetsko bankarstvo za kupnju online koristi 6% online kupaca, a debitne kartice 23% njih, najčešće najmlađih ispitanika.
Kupci preferiraju inozemne e-trgovine
39% online kupaca preferira inozemne e-trgovine, 13% njih domaće, dok 49% njih podjednako kupuje online u Hrvatskoj i u inozemstvu. Atraktivnost domaćih webshopova raste s dobi ispitanika. Online kupce se pitalo pohranjuju li informacije o svojoj kartici u sučeljima internetskih trgovina – 34% ih je to učinilo u inozemnim webshopovima (25% u listopadu 2016.), ponajviše Dalmatinaca, 13% u domaćim (11% u listopadu 2016.), najčešće ispitanika iz Like, a 5% u mobilnim aplikacijama trgovca (6% u listopadu 2016.).
Online se plaćaju i računi
Online kupce se pitalo i plaćaju li račune online. To ih čini 75%, za razliku od 68% u svibnju 2017. 57% online kupaca račune plaća preko internetskog bankarstva, 32% koristi mobilno bankarstvo, a samo 21% njih ističe da račune uvijek plaća u poslovnicama.
Popularnost kupnje online objašnjavaju brojne prednosti za korisnike – pristupačne cijene (ovu prednost ističe 72% online kupaca), ušteda vremena (65%), bolja ponuda nego u klasičnim trgovinama (59%) i dostupnost trgovina u bilo koje vrijeme (55%), a među prednostima ispitanici ističu i predmete koji su ekskluzivno dostupni online, kao i mogućnost bolje usporedbe cijena i dostave. Pristupačne cijene (73%) i besplatna dostava (66%) su glavni motivi koji bi potaknuli online kupce da još češće kupuju online. Istovremeno, glavne prepreke za shopping na internetu su briga o tome je li kupnja online dovoljno sigurna (57%) te činjenica da žele predmet koji kupuju vidjeti uživo (52%).