Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Raste sklonost online kupnji

Na internetu kupuje čak 84% korisnika kartica, u usporedbi s 81% u listopadu 2016., a 34% ih to čini više puta mjesečno, što ukazuje na rast popularnosti kupnje online među Hrvatima.

Na internetu kupuje čak 84% korisnika kartica, u usporedbi s 81% u listopadu 2016., a 34% ih to čini više puta mjesečno, što ukazuje na rast popularnosti kupnje online među Hrvatima. Najaktivniji online shopperi su ispitanici u dobnoj skupini od 30 do 39, s visokim stupnjem obrazovanja. Kad je riječ o korisnicima kreditnih kartica ili onih s odgodom plaćanja, među njima je tek 10% onih koji nikad ili gotovo nikad ne kupuju putem interneta, dok je u listopadu 2016. takvih bilo 15%.

Odjeća, obuća i modni dodaci najzastupljeniji

Najčešće se kupuju odjeća, obuća i modni dodaci (67%), potrošačka elektronika (48%), predmeti za kućanstvo (32%), kozmetika i parfemi (28%) te ulaznice za kulturna događanja (26%). Visoko na popisu su i usluge turističkih agencija, igračke i oprema za bebe, knjige i glazba te softver i zrakoplovne karte. Odjeća i obuća te kozmetika i parfemi najpopularniji su među ženama, najmlađim ispitanicima te ispitanicima iz Dalmacije. Potrošačka elektronika je najatraktivnija muškim ispitanicima s visokim primanjima iz Like, Korduna i Banovine, a predmeti za kućanstvo onima s mjesečnim primanjima iznad 12.000 kuna iz Sjeverne Hrvatske i Istre. Zanimanje za ulaznice za kulturna događanja najviše pokazuju ispitanici više razine obrazovanja, iz dobne skupine 40-49 godina te s primanjima iznad 5.500 kuna. Knjige i glazba te usluge turističkih agencija najpopularnije su kod ispitanika višeg socioekonomskog statusa, a igračke i oprema za bebe ispitanicima iz dobne skupine od 30 do 39 godina.

Najpopularnije u Zagrebu

PayPal i slične usluge pri internetskoj kupnji koristi 32% online kupaca u usporedbi s 35% u listopadu 2016., a plaćanje kreditnim karticama kao i prije godinu dana 25% njih, no među korisnicima kreditnih kartica ili kartica s odgodom plaćanja taj postotak raste na 38%. Također, korištenje kreditnih pri kupnji na internetu raste s godinama starosti i prihodima, a najpopularnije je u Zagrebu i Lici, Kordunu i Banovini. Internetsko bankarstvo za kupnju online koristi 6% online kupaca, a debitne kartice 23% njih, najčešće najmlađih ispitanika.

Kupci preferiraju inozemne e-trgovine

39% online kupaca preferira inozemne e-trgovine, 13% njih domaće, dok 49% njih podjednako kupuje online u Hrvatskoj i u inozemstvu. Atraktivnost domaćih webshopova raste s dobi ispitanika. Online kupce se pitalo pohranjuju li informacije o svojoj kartici u sučeljima internetskih trgovina – 34% ih je to učinilo u inozemnim webshopovima (25% u listopadu 2016.), ponajviše Dalmatinaca, 13% u domaćim (11% u listopadu 2016.), najčešće ispitanika iz Like, a 5% u mobilnim aplikacijama trgovca (6% u listopadu 2016.).

Online se plaćaju i računi

Online kupce se pitalo i plaćaju li račune online. To ih čini 75%, za razliku od 68% u svibnju 2017. 57% online kupaca račune plaća preko internetskog bankarstva, 32% koristi mobilno bankarstvo, a samo 21% njih ističe da račune uvijek plaća u poslovnicama.

Popularnost kupnje online objašnjavaju brojne prednosti za korisnike – pristupačne cijene (ovu prednost ističe 72% online kupaca), ušteda vremena (65%), bolja ponuda nego u klasičnim trgovinama (59%) i dostupnost trgovina u bilo koje vrijeme (55%), a među prednostima ispitanici ističu i predmete koji su ekskluzivno dostupni online, kao i mogućnost bolje usporedbe cijena i dostave. Pristupačne cijene (73%) i besplatna dostava (66%) su glavni motivi koji bi potaknuli online kupce da još češće kupuju online. Istovremeno, glavne prepreke za shopping na internetu su briga o tome je li kupnja online dovoljno sigurna (57%) te činjenica da žele predmet koji kupuju vidjeti uživo (52%).


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.