Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

DOP

Rastu doprinos i utjecaj Coca-Cole na hrvatsko gospodarstvo i društvo

Na događanju u organizaciji Coca-Cole u Hrvatskoj, Hrvatske udruge poslodavaca i tjednika Lider predstavljeni su rezultati nove Studije o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole na hrvatsko gospodarstvo i društvo, izrađene na temelju rezultata za 2018. godinu.

Na događanju u organizaciji Coca-Cole u Hrvatskoj, Hrvatske udruge poslodavaca i tjednika Lider predstavljeni su rezultati nove Studije o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole na hrvatsko gospodarstvo i društvo, izrađene na temelju rezultata za 2018. godinu.

I treću Studiju o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole prema međunarodno priznatoj metodologiji izradila je tvrtka Steward Redqueen, a ona je pokazala rast utjecaja i doprinosa Coca-Cole u Hrvatskoj na svim područjima. Svojim poslovanjem, dijelom izravno, a dijelom suradnjom s 803 mjesna dobavljača i s 34 400 kupaca, Coca-Cola hrvatskomu gospodarstvu i društvu daje znatan doprinos, pri čemu svoje poslovanje temelji na načelima održivosti i društvene odgovornosti. Gotovo 80 % ukupne Coca-Coline ponude bezalkoholnih pića na hrvatskome tržištu proizvodi se u Hrvatskoj, a godišnja je proizvodnja u 2018. godini iznosila 157 milijuna litara bezalkoholnih pića. S 464 zaposlenika Coca-Cola u Hrvatskoj u 2018. godini zapošljavala je 24 % radne snage u hrvatskoj industriji bezalkoholnih pića, a njezin je udio u industrijskome BDP-u iznosio 12,1 %.

„Tijekom više od pet desetljeća našega rada i uključenosti u zajednicu u Hrvatskoj svakodnevno pokazujemo da je moguće biti i dio velikoga međunarodnog sustava i sastavni dio mjesnoga gospodarstva. Ukupna je vrijednost izravnoga i neizravnoga doprinosa Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2018. godini iznosila 2,339 milijarda kuna, što je 0,6 % ukupnoga BDP-a. Coca-Cola izravno stvara 286 milijuna kuna dodane vrijednosti, a svakom kunom dodane vrijednosti podržava stvaranje još 7 kuna u hrvatskome gospodarstvu. Osim toga, svako radno mjesto u Coca-Coli osigurava još 20 radnih mjesta unutar svojega lanca vrijednosti”, naglasila je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.

Ukupan je iznos izravnih i neizravnih poreznih doprinosa koje je osigurala Coca-Cola dosegao 1,323 milijarda kuna, što je 0,9 % ukupnoga iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj. Čak 56 % ukupne izravne i neizravne dodane vrijednosti koju stvara Coca-Cola u Hrvatskoj otpada na poreze.

Nakon predstavljanja rezultata Studije održana je panel-rasprava o ulozi i širini doprinosa tvrtka društvu te važnosti odgovornoga poslovanja u kojoj su, uz Ružu Tomić Fontanu, sudjelovali Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele 2, Tihomir Premužak, predsjednik Uprave i generalni direktor tvrtke Vetropack Straža i Maruška Vizek, ravnateljica i viša znanstvena suradnica Ekonomskoga instituta.

“Što prije što veći broj kompanija i poslovni sektor u cjelini shvate kako je jedino društveno odgovorni pristup poslovanju jamac održivosti, to će nam prije svima biti bolje. Svaka nagrada za doprinos i pozitivan utjecaj zajednici za nas je i važnija nego bilo koja druga poslovna nagrada”, istaknuo je u panel raspravi Premužak.

Važnost društvene odgovornosti za poslovanje naglasio je i Pavlinić: “Mi smo u svoje poslovanje društvenu odgovornost ugrađivali od početka koristeći naše švedske korijene. Činjenica je da danas svim tvrtkama i okruženje ukazuje na nužnost da posluju na takav način. Naime,  živimo u vremenu u kojem se i zaposlenici i potrošači u svojim izborima poslodavca ili kupovini proizvoda, vode i pitanjem odgovornosti i svrhe koju tvrtka ima”.

Da društvena odgovornost nije samo trend složila se i Vizek: “U svijetu postoje brojna istraživanja koja se provode već desetljećima, a koja ukazuju na snažnu vezu između korporativne odgovornosti i  uspješnosti kompanija. Društveno odgovorno poslovanje, iako se o njemu u zadnje vrijeme možda nešto više govori u javnosti, u svakom slučaju nije novost i nipošto nije prolazni trend”, zaključila je.

Ruža Tomić Fontana između ostaloga je istaknula da Coca-Cola, uz stalnu usmjerenost na svoju uspješnost, neprestano pomaže i svojim partnerima da rastu i poboljšavaju rezultate. Kako bi pomogla turističkomu i ugostiteljskomu sektoru, unutar kojega ostvaruje znatan dio svoje podaje, u prevladavanju problema nedostatka kvalificirane radne snage Coca-Cola je pokrenula besplatni program Raise the Bar za edukaciju konobara, kuhara, barmena i voditelja ugostiteljskih objekata. Unapređenju hrvatske turističke i ugostiteljske ponude pomaže i suradnjom sa zakladom Budi Foodie osiguravajući stipendije za dodatne edukacije mladih talentiranih kuhara u najboljim svjetskim gastronomskim školama i vodećim restoranima.

U raspravi je zaključeno da dionici i zajednica očekuju da tvrtke u poslovanju vode računa ne samo o svojim interesima, odnosno u prvome redu o interesima vlasnika i dioničara, već i o interesima zaposlenika, potrošača, dobavljača, drugih partnera i zajednice. I same tvrtke svjesne su da je dugoročna uspješnost moguća samo ako se posluje odgovorno.

Dionice Coca-Cole obilježile prvo stoljeće na burzi

 Coca-Cola ovih dana obilježava 100. rođendan kompanijskih dionica. Naime, dionice Coca-Cole prvi su se puta pojavile u javnoj ponudi 1919. godine nakon što je Asa Candler tvrtku prodao Ernestu Woodruffu i njegovim poslovnim partnerima.

Kako bi prikupili sredstva za rast tvrtke, javnosti su ponudili 500.000 dionica po cijeni od 40 dolara. Te 1919. godine Coca-Cola se prodavala na samo 6 tržišta izvan kontinentalnog dijela SAD-a, a danas je prisutna u više od 200 zemalja. Coca-Cola je desetljećima bila jedini proizvod kompanije Coca-Cola, ali se s vremenom ponuda širila i danas obuhvaća više od 500 različitih proizvoda uključujući kavu, sportske napitke, sokove, čaj i još mnogo toga.

Istovremeno s rastom tvrtke, rasla je i njezina vrijednost. Izvorna dionica od 40 dolara s reinvestiranom dividendom danas bi vrijedila više od 18 milijuna dolara, odnosno čak 450 tisuća puta više od početne vrijednosti.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.