Možda se sam dokument marketing strategije čini nepotrebnim, jer je uvriježeno mišljenje kako su sama ideja i vizija dovoljne, no to naprosto nije tako. Bez kvalitetne marketing strategije, vrlo je lako da se poduzeće „izgubi po putu“. Marketing strategija služi kako bi se upravo to spriječilo!
Ukratko: Marketing strategija predstavlja plan poduzeća kojim se definiraju marketinške aktivnosti radi ostvarivanja dugoročnih ciljeva poslovanja. Najčešće je to strategija bazirana na 3 ili 5 godina.

Na samom je početku važno naglasiti koja je zapravo svrha marketinške strategije, odnosno iz kojih je razloga nužno posvetiti vrijeme razvoju i izradi toga dokumenta.
Dakle, marketinška strategija daje nam odgovor na sljedeća pitanja:
- što trebamo/želimo postići, odnosno koji su ciljevi našega poslovanja?
- gdje imamo namjeru razviti poslovanje, odnosno na koja se tržišta želimo usredotočiti?
- kako ćemo postići zacrtane ciljeve na određenim tržištima, odnosno putem kojih ćemo resursa i aktivnosti nastojati iskoristiti sve definirane prilike i izbjeći sve definirane prijetnje?
Dok se razvija i priprema marketing strategija, moraju se jasno definirati vrijednost proizvoda i/ili usluge koji se nude te na temelju analize tržišta definirati i segment tržišta prema kojem će biti usmjere te marketinške aktivnosti. Taj segment obuhvaća one potencijalne kupce koji imaju specifične želje i potrebe na koje im poduzeće može odgovoriti upravo onim proizvodom i/ili uslugom koju nudi.
Kao što ste imali prilike vidjeti, marketinška strategija daje odgovore na neka od temeljnih pitanja. Nadalje, ona predstavlja skup svih zamisli i ideja o tome kako postići zacrtane ciljeve te svakako i sposobnost korištenja svim raspoloživim resursima u poslovanju radi ostvarenja istih. Slijedom razvoja marketinške strategije javlja se mogućnost razviti i pripremiti učinkovit marketinški plan kao alat koji zauzima središnje operativno mjesto u okviru cjelokupnih marketinško-komunikacijskih aktivnosti.
Međutim, prije no što dođemo do konkretizacije samih aktivnosti,odnosno pripreme plana kao alata u samome središtu marketinško-komunikacijskih aktivnosti, potrebno je obraditi još nekoliko područja u procesu razvoja i pripreme marketinške strategije. U okviru analize tržišnih okolnosti i općega konteksta važno je osvrnuti se na jake i slabe strane te prilike i prijetnje u poslovanju – odnosno napraviti SWOT analizu, zatim izraditi analizu potencijalnih korisnika, odnosno ponašanja kupaca te također analizirati i postojeću konkurenciju, usporediti dostupnost dobara na ciljnom tržištu u odnosu na dostupnost na domicilnom tržištu te definirati elemente održive konkurentske prednosti i svakako definirati misiju i viziju te strateške ciljeve tvrtke.
Slijedom svih navedenih koraka, možemo na konkretnijoj razini razviti plan marketinško-komunikacijskih aktivnosti koji uključuje pregled svih odabranih marketinških alata te kanala komunikacije, kao i same marketinške aktivnosti te komunikacijske poruke.
Drugim riječima, u nedostatku marketinške strategije izostat će i definirani smjer u kojem treba ići poslovanje te će biti upitna i učinkovitost svih planiranih marketinško-komunikacijskih aktivnosti!
Po struci magistar ekonomije, a u naravi Client Sucess Manager koja kroz strategiju digitalnog marketinga i personal brandinga potiče pojedince i tvrtke da dosegnu svoj maksimum. U svijet digitalnog marketinga ušla je gotovo slučajno, a od tada uspješno vodi agenciju iDigital. Osobno brendiranje je segment poslovanja u kojem se posebno dobro snalazi. Znatiželjna po prirodi stalno se usavršava. Osim što pohađa razne edukacije, sama organizira i vodi radionice iz digitalnog marketinga. Radoholičar je i zato posebno cijeni svoje slobodno vrijeme. Voli čitati, šetati i veliki je ljubitelj životinja, uz nju je uvijek vjerni francuski buldog Bobo.
