SANDRA MIHELČIĆ: Budućnost vođenja trenutno se nalazi u pelenama!

SANDRA MIHELČIĆ: Budućnost vođenja trenutno se nalazi u pelenama!

Nedavno sam bila jedna od gošći na panel diskusiji, u sklopu gostovanja jednog od najcijenjenijih menadžerskih konzultanata Robina Sharme u Hrvatskoj, u organizaciji tvrtke Dhar media. Zaključak panela bio je kako je puno posla još pred nama, no treba odati počast onima koji su prepoznali vrijednosti vođe u sebi i odlučili iskoristiti ovu edukaciju kao dobar početak na izgradnji boljega sebe i boljega svijeta.

Složili smo se kako je u Hrvatskoj ego rukovodećeg kadra još uvijek presnažan te kako se ne ulaže dovoljno u edukaciju zaposlenika. Dokazuje to i profil polaznika samog seminara, koji je uglavnom okupio direktore tvrtki iako, kako smo čuli, vođe ne moraju biti isključivo osobe na rukovodećim pozicijama.

Bila sam fascinirana koliko mi je  ljudi tijekom dana prišlo s osmjehom na licu, kažu to je zato što dobro radiš svoj posao, zahvalna si, skromna i ponizna, volimo raditi s tobom. E pa, hvala vam, u narednih par redaka opisat ću kako sam zajedno s mojim timom do toga došla.

Svatko ima svoju sliku svijeta

Ljude treba prihvatiti onakvima kakvi jesu, a ne ih krojiti prema standardima kakvi bi oni trebali biti. Osobne vrijednosti od samih početaka, od prije dvanaest godina kad sam zajedno sa suprugom pokrenula Business Media Gropu-u, postavila sam na način da igram dugoročno i fer, koliko god je to moguće. Brzi, kratkoročni ciljevi, profit na brzinu nisu me zanimali. Upravo iz tog razloga radimo s istim timom suradnika već dugi niz godina, te poštujemo individualnost svojih kolega, potičemo ono najbolje u njima i dajemo im da govore i izraze svoj stav.  Svaki dan se pitam da li mi je važniji profit na brzinu ili dobar tim, proizvod, usluga koji će mi dugoročno donositi profit. Uvijek biram ovo drugo. Osobno me motivira ljubav prema poslu kojeg radim, ne kukam kako je teško već djelujem, u kriznim situacijama nalazim zajedno s mojim timom načine kako isplivati na površinu.

Voditi vlastitim primjerom

Buđenje duhovnosti u poslovanju (dharmički menadžment) je preobrazba tvrtki koja bi se trebala temeljiti na nekoliko osnovnih ljudskih vrijednosti, koje manje-više usvajamo od malih nogu, u našoj obiteljskoj zajednici. Kasnije, kroz život, ti modeli se pod utjecajem okoline mijenjaju, ili kod nekih u potpunosti nestanu. Neke od tih vrijednosti su istina, ljubav i poštovanje, ispravno djelovanje (dharma) na način da se učini prava stvar ali ne riječju, već djelom-vlastitim primjerom. Ne smijemo zaboraviti na humanost, etičnost, poštenje i nenasilno ponašanje.

Kada sam pokretala vlastitu medijsku grupaciju, koncepciju svih naših medija postavili smo na način kako nećemo pisati o aferama, žutilu, tračevima, pisat ćemo samo o edukativnom poslovnom sadržaju koji se ne može naći na internetu, željela sam prenositi vlastita znanja, kao pomoć u svakodnevnom radu naših čitatelja, željela sam educirati poslovnjake .

Prvo pitanje koje mi je okolina postavila bilo je „Pa dobro kako ti misliš prodavati dobre vijesti, one ne prodaju novine, mediji žive od afera?!“. Danas, nakon dvanaest godina među rijetkim smo medijskim grupacijama koja pokreće nove medije, na vrijeme podmirujemo sve svoje obveze i radimo s pozitivom.

Da bi ljudima osvojio um, prvo im osvoji srce

Pravi vođe, osim pretpostavljenih uvjeta koje moraju imati da bi vodili, znaju prenijeti i svoju pozitivnu energiju, ponizni su i zahvalni, pokazuju empatiju, skromnost, ne pričaju, već vlastitim primjerom pokazuju kako djelovati. Prvo osvajaju srce, a tek onda um, zato ih ljudi i slijede. Prvo ih nahrane, onda im daju zadatke. Bez ljubavi i poštovanja se ne može voditi, ali ljubavi prema pozitivnim društvenim promjenama, a ne vlastitom zadovoljstvu-uglavnom moći i novcu. Pravi  vođe ne odustaju, što god da čine uvijek ih određen postotak ljudi neće voljeti, no jedini način da se ne uspije je odustati.

„Bitno vam je kakav auto vozite, u koliko velikoj kući živite, koliko nekretnina imate, kakav sat nosite, koliko pari cipela imate ili što vam piše na vizitki? Zadnjih pet minuta vašeg zadnjeg dana života jedina stvar koja će vam biti bitna je odgovor na pitanje kakva ste osoba bili, koliko ste osoba pomogli, jeste li bili najbolja, najkreativnija i najstrastvenija osoba koju ste ikada upoznali. Zadnjih pet minuta vašeg života shvatit ćete kako je vođenje zapravo služenje drugima“, kaže Sharma.

Na njegovu izjavu nadovezala bi se vlastitim primjerom.

Prije nekoliko godina ulazila sam u auto, na parkiralištu me presreo jedan dječak, otprilike 13 godina star i oduševljeno mi rekao „Jednog dana ću i ja imati takav auto, jako mi se sviđa.“, na što sam mu odgovorila „Da, dušo imat ćeš samo ako budeš bio vrijedan, puno učio, radio, trudio se, onda ćeš si moći vlastitim radom kupiti ovakav auto.“, a on će meni „A ne teta, meni će takav auto kupiti moji mama i tata.“

Kroz deset godina gdje će biti taj čovjek i kako će razmišljati, hoće li biti koristan našem društvu, hoće li biti spreman voditi. Vjerujem kako će mu roditelji kupiti auto, dat će mu i stan, posao ako su u mogućnosti, i to je apsolutno u redu! Osobno, prvi auto roditelji su mi dali na korištenje nakon što sam uspješno položila većinu ispita na fakultetu, sve ostalo stvorila sam sama i to isključivo vlastitim radom i trudom. Poklonjeno treba zaraditi, auto se treba zaslužiti, dječak mora dobiti jasnu sliku zašto su mu roditelji poklonili auto, stan, posao… u suprotnom daje se kriva poruka, od pojedinca se stvara osoba koja kad dođe na vlast nije u mogućnosti osvojiti srca ljudi, već šakom lupa o stol i zna da će sve dobiti takvim načinom komunikacije. „Šaka o stol“ je kratkoročan način vođenja, takvi vođe se ne slijede, ljudi ih se boje i gledaju kako bi čim prije pobjegli  iz takve okoline.

Hrvatska je u krizi morala

Dugoročno gledajući, promjene u vođenju nalaze se u pelenama, to su ona mala djeca koja se trenutno nalaze u jaslicama i koja će prvo od svoje mikrookoline, a kasnije i od društva usvojiti pozitivan način razmišljanja i djelovanja,  pojedinci koji će biti spremni voditi po načelima dharmičkog menadžmenta.

Kratkoročno, kako bi se pomakli s mrtve točke, trebaju nam nova lica, duhovno čisti pojedinci koji u prvom redu pokazuju zahvalnost i pozitivne emocije – empatiju, poniznost i skromnost, ljudi koji su spremni osvojiti srca ljudi koji su im dali povjerenje, voditi ih vlastitim primjerom.  To je ono što nam trenutno treba.

Hrvati jesu u krizi morala, dodala bi kako su mnogi zaboravili u svom poslu i životu koristiti četiri čarobne riječi-molim, hvala, izvoli, oprosti. Kad ste posljednji puta čuli te čarobne riječi koje uglavnom otvaraju sva vrata i koje moj tro i pol godišnji sin trenutno uči u vrtiću i primjenjuje ih svaki dan. Te riječi izgube se usput negdje kroz proces odrastanja i pod utjecajem okoline koja je uglavnom negativna i pesimistična, željna brze zarade i materijalnog statusa.

Zaključno, misao Robina Sharme koja me se posebno dojmila „Ulažite u znanje. Pravi vođe vole znanje, a žrtve vole zabavu. Ako želiš ići naprijed, uloži u znanje.“. Upravo na tome izgradila sam cijelu svoju medijsku grupaciju.

Podijeli

Odgovori

Top