Sedam vještina koje će trebati menadžer 2025. godine

Globalizacija donosi sve više promjena za radnu snagu, a poslovi su sve više pod pritiskom umjetne inteligencije, strojnog učenja i robota. Procjenjuje se kako čak polovina poslova koje poznajemo danas, neće postojati za deset godina.

Zbog svega toga i menadžeri su prisiljeni mijenjati svoje navike.

Donosimo neke od vještina koje će, prema pisanju portala FastCompany.com morati poznavati menadžeri 2025. godine.

Tehnološke vještine

Tehnologija će se razvijati zajedno s nama, predviđaju stručnjaci, i nijedno zanimanje neće biti imuno na njene učinke. Ona postaje sveprisutna na svakom radnom mjestu što znači da će donijeti nove izazove, konflikte i mogućnosti.

Menadžeri će morati razumjeti tehnologiju kako bi išli u korak s njom i mogli predvidjeti probleme.

Menadžeri budućnosti morat će ne samo usvojiti nove tehnologije već i biti spremni na promjenu odnosa između zaposlenika i novih tehnologija.

Izvanredne sposobnosti vođenja

Dobri menadžeri i vođe morat će biti manje egocentrični. Pristup „Ja sam vođa i moraš me slušati“ neće biti djelotvoran na konkurentnom tržištu rada na kojem će dominirati milenijci. Menadžeri će se stoga morati više usredotočiti na aktiviranje ljudi i timova te na odgovarajuću valorizaciju njihovih postignuća.

Najbolji među njima istražit će poteškoće i na osnovu toga izgraditi tim koji se s njima može nositi.

Pri tome će slušati savjete tima, a ne mu naređivati.

Procjena socijalne inteligencije

Uspješni menadžeri morat će biti u stanju dobro procijeniti kandidate i zaposlenike prema njihovoj socijalnoj inteligenciji, a ne samo prema tehničkim sposobnostima.

Najbolji zaposlenici imaju snažno kritičko mišljenje i vještine nužne za kreativno rješavanje problema, slažu se stručnjaci.

Fokus na rezultatima

Kompanije će sve više usvajati poslovanje usmjereno na rezultate (Results-Only Work Environments (ROWE).

Drugim riječima, uspješni menadžeri stvorit će okruženje koje se manje usredotočuje na to gdje i kako ljudi rade, a više će mjeriti rezultate. Rast će angažiranje „podizvođača“, a menadžeri će morati otkriti kako spojiti vještine potrebne za postizanje ciljeva.

S porastom udjela autonomne radne snage, izvedba će se morati vrednovati prema rezultatima, a ne satima provedenim na poslu, kažu stručnjaci te dodaju kako će zadatak menadžera biti da se usredotoče na komunikaciju i upravljanje odnosima.

Suradnja temeljena na toleranciji

Budući da će timove sačinjavati podizvođači, konzultanti, zaposlenici na odvojenim mjestima kao i oni u matičnim uredima, menadžeri će morati naučiti kako izgraditi kulturu u netradicionalnim okruženjima.

Timovi će postajati sve različitiji – na tržište rada ući će Generacija Z, a radnici iz baby boom generacije još će uvijek biti aktivni. Vođe će morati biti osjetljivi i na kulturalne razlike. Ponekad, šefovi zamijene suradnju s pristankom i skladom što može usporiti napredak tima i učiniti ga manje učinkovitim.

Sposobnost vođe koji će znati preokrenuti status quo razlikovat će prosječnog menadžera od iznimnog.

Transparentnost

Učinkovita gradnja kulture u netradicionalnim timovima zahtijevat će novu razinu transparentnosti i komunikacije. Menadžerima je već teško snalaziti se u ovim područjima jer u isto vrijeme moraju zaštititi kompaniju i zadovoljiti zaposlenike.

Tajne i dvoličnost neće dobro proći u svijetu u kojem se sve više otkriva svaki detalj – od plaće do privatnih poruka. Udaljenim timovima potrebne su vođe kojima mogu vjerovati.

Emocionalna inteligencija

Emocionalnoj se inteligenciji u posljednje vrijeme posvećuje puno pažnje, a u još će snažniji fokus doći u sljedećih deset godina s promjenom tradicionalnih radnih mjesta.

Visoka emocionalna inteligencija povezana je sa samosvjesnošću, poznavanjem vlastitih snaga i slabosti.

S njom je povezana i sposobnost pojedinca da traži pomoć od kolega ili nadređenih što mu u konačnici pokazuje područja u kojima može napredovati.

Ljudi s višom emocionalnom inteligencijom empatičniji su, a menadžerima pomažu shvatiti širu sliku i procijeniti što nije u redu s njihovim timom.

Manager.ba/tockanai.hr

Podijeli

Odgovori

Top