SEO greške koje možemo izbjeći

Specijaliziraj se i postani internet stručnjak

Sve što trebate da biste bili uspješni, kako u životu tako i u poslu, je znati povezati detalje i spojiti puno malih dijelova u odgovarajuću cjelinu. U digitalnom marketingu isto tako slažete puzzle. Neki dijelovi se neće međusobno uklapati, možda ćete izgubiti i dio slagalice ali uspijete li se snaći, kreativno razmišljati i vidjeti širu sliku, velika je mogućnost da taj izgubljeni dio neće ni nedostajati.

No, u digitalnom marketingu često detalji čine razliku između uspjeha i neuspjeha, a detalji su upravo ono na čemu veliki broj digitalnih marketingaša padne na ispitu. Jer od drveta ne vide šumu, a od šume drvo.

Problem u digitalnom marketingu ne nastaje u trenutku kad izgubite određeni dio, nego kad pogrešno složite cijeli puzzle, a toga niste svjesni. I može biti dobro, neko kraće vrijeme, a onda obično nastupaju problemi jer pogrešno složene puzzle sa sobom povlači brojne druge poteškoće.

Ne uspijete li se sabrati i rastaviti svaki dio slagalice te početi ispočetka, mogli biste se naći u problemima koje kasnije više nećete moći korigirati. Barem ne u razumnom vremenskom okviru i s troškovima pod kontrolom.

Nakon što pregledate tisuće raznih internetskih stranica počet ćete uočavati trendove koji se mijenjaju svake godine, a koje svi dizajneri rado prihvaćaju. Također ćete početi uočavati SEO pogreške koje se, isto tako, redovno ponavljaju kao da je riječ o nekom nepisanom pravilu.

Većina tih grešaka je lako uočljiva, a još ih je lakše i brže ispraviti. Puno toga možete učiniti i sami čak i ako nemate osobu koja vam održava web stranicu ili svog vlastitog SEO konzultanta. Kako ne biste razbijali glavu razmišljajući o tome imate li i koje su to greške, ovo je pregled najčešćih pogrešaka koje je i najlakše ispraviti bez previše marketinškog ili digitalnog znanja.

Dupli sadržaj

Dupli sadržaj je prilično velik, ali nevjerojatno čest problem koji se ponavlja kod gotovo svih koji imaju ili su u jednom trenutku imali web stranicu. To znači da se isti ili jako sličan sadržaj pojavljuje na više od jedne web stranice (URL) unutar iste ili različite domene.

Problem s duplim sadržajem, osim činjenice da se internet puni nepotrebnim materijalima najčešće upitne kvalitete, je i u tome što on zbunjuje pretraživače jer ne mogu odlučiti koji će sadržaj indeksirati. Što se dogodi? Najčešće ono najgore – ne uvrste ništa. Ili uvrste ono za što procijene da je najrelevantnije, najtočnije ili određenu stranicu vodi kvalitetna osoba koja se razumije u SEO i poznaje metode kojima se izdvaja iz mase, probija u gužvi i zna se izboriti za mjesto na pretraživačima.

Dupli sadržaj najlakše je pronaći na malim internetskim stranicama koje kopiraju tekstove drugih ili u slučaju freelance pisaca koji često prodaju isti ili vrlo sličan članak različitim web stranicama. Može se naći i u hrpama potpuno istih, promo članaka koje rado plasiraju PR agencije.

I dok je teško kontrolirati autentičnost svakog teksta koji ćete objaviti na svojoj web stranici, posebno ako ne pišete sadržaj sami, a svjesni ste i da je na internetu teško biti originalan u današnje vrijeme, možete voditi računa barem o tome da ne objavljujete iste tekstove na više različitih stranica jer od te prakse ima više štete nego koristi.

Korištenje pogrešnih ključnih riječi

O ključnim riječima bi se mogao napisati poseban tekst ali najčešća pogreška koja se tiče ključnih riječi je pretjerivanje s njima. Nakon što otkrijete koja je riječ ključna za posao kojim se bavite, a usput saznate da je vole i pretraživači, koristit ćete je svaki put kad vam se pruži prilika.

Ako mislite da višak ključnih riječi nikada nikoga nije ubio vjerojatno niste svjesni da može ubiti vašu web stranicu i njenu poziciju na pretraživačima jer ih prisiljavate da biraju koja je stranica najvažnija i koju će uvrstiti u rezultate pretraživanja.

Kako umjetna inteligencija ima svoja ograničenja, najčešće se dogodi da ne uvrste ništa kao i u slučaju duplog sadržaja ili prisiljavate Google i posjetitelje da odluče koja je od vaših stranica važnija, a u tom slučaju se natječete sami protiv sebe i najvjerojatnije gubite.

Ignoriranje content marketinga

Možete imati vrhunski SEO tim stručnjaka ali nemate li kvalitetan sadržaj kojim ćete popuniti web stranicu, niste napravili ništa. Optimizacija stranice i linkovi bez sadržajne strategije malo znače, a to je upravo ono na čemu mnogi pogriješe.

Mnoge firme često investiraju ozbiljna sredstva u web stranicu samo da bi je ostavili statičnom i nepromijenjenom godinama. Onda negdje ugledaju i tekst content marketingu pa se sjete kako bi zgodno bilo pisati i neki korporativni blog. Nemaju vremena za pisanje, ne žele platiti nekoga da im kreira sadržaj, pa se odluče za šture tekstove. I još ih objavljuju često vjerujući kako će im to pomoći u rangiranju na pretraživačima.

I ne zaboravite, kvaliteta ispred količine.

Sporo učitavanje stranice

Prema nekim istraživanjima, prosječni posjetitelj neće čekati više od 2 ili 3 sekunde da se stranica učita u potpunosti.
Ne dogodi li se to, otići će na drugo mjesto na internetu jer, kako je dupli sadržaj čest problem, tako su i posjetitelji svjesni da ono što vi nudite najvjerojatnije mogu pronaći i na brojnim drugim internetskim lokacijama.

Loš dizajn i arhitektura stranice

Osim što posjetitelji ne vole dugo čekati na učitavanje sadržaja jednako tako nemaju strpljenja ni razumijevanja za komplicirane web stranice na kojima moraju previše klikati da bi pronašli ono što traže.

Osim toga, posjetitelji ne cijene ni neprestano prekidanje nakon što im se učita stranica. Pop-up oglasi koji iskaču sa svakim novim klikom, ponude za pretplatu na newsletter i slični ometači pažnje, znače samo da ćete vjerojatno brže  izgubiti posjetitelje nego ih skupiti, a bit će ih nemoguće vratiti čak ako i uvidite i ispravite greške.

Zanemarivanje mobilnog dizajna

Ljudi najviše pretražuju internet s mobilnih telefona i tableta, a sve manje sjede za stolom i PC-jem dok to rade, pa bi bilo idealno kad bi sadržaj stranice bio prilagođen različitim pretraživačima jer ono što vidimo na desktopu nije isto onome što dobijemo na mobilnom uređaju.

Izvori: manager.ba/poslovnipuls.com

Podijeli

Odgovori

Top