Domaćin i njegova supruga obučeni u stare odore koje su se nekad nosile. Pitala sam ga ima li web stranicu , reklamira li se, surađuje li sa agencijama, kako ga gosti pronađu.
Web promocija koja to nije
Kaže preko preporuke, ali da nije zadovoljan sezonom, da je moglo bolje. Sutradan sam otišla na web pronaći stranicu. Razočarala sam se jer je napravljena zbrda zdola, slike su mutne, informacije šture, pa čak i putokaz do sela poprilično nejasan. Niti približno se nije mogao osjetiti onaj ugođaj koji sam osjetila na domaćinstvu. Das sam prvo pogledala stranicu nikad se nebi odlučila posjetiti to mjesto.
Sela i manja mjesta u Dalmatinskoj zagori, daleko od svakodnevne vreve na plažama, u miru zelenila, čekaju svoje goste. Ali za njih nitko ne zna. Kako ćemo potaknuti turizam ako turistički djelatnici ne znaju na koji način bi se promovirali? Seoski turizam ne ovisi samo o ljetnoj sezoni, već ima potencijal razvoja tijekom cijele godine.
Neiskorišteni kapaciteti
Dalmacija zaista može puno toga ponuditi turistima, od izvrsne autohtone kuhinje, vožnje konjskom zapregom, pješačenja kroz vinograde, posjete vinskim podrumima, degustacije vina iz obiteljskih vinarija. Gosti mogu upoznati razne domaće životinje, čuti priče o starim običajima, o povijesti dalmatinskog kraja.
Ali to, nažalost, nije iskorišteno, vlasnici domaćinstava su većinom ljudi starije životne dobi koji ne znaju što je internet, niti e-mail i nema nikoga da im to pojasni. Ono što bi svakako trebalo napaviti je organizirati seminare na kojima bi ljudi naučili kako promovirati svoj proizvod i na koji način potaknuti kupca da potroši novac. Možda je to kratkoročno za nekoga skupa investicija, ali dugoročno, neznanje je još skuplje.