Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Šest odlika funkcija upravljanja rizicima

Kako se funkcije upravljanja rizicima razlikuju kada je u pitanju digitalna transformacija.

<a href="https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background">Background photo created by snowing - www.freepik.com</a>

Organizacije bi se trebale usredotočiti na razvoj jačih digitalnih vještina i kapaciteta u svojoj funkciji upravljanja rizicima kako bi mogle donositi informiranije odluke o rizicima u svijetu temeljenom na tehnologiji, navodi se u osmom izdanju PwC-ovog istraživanja o upravljanju rizicima Risk In Review.

Studija iz 2019. godine pokazala je da, iako su brojne organizacije već prihvatile novu tehnologiju kao dio svojih funkcija interne revizije, upravljanja rizicima i usklađenosti s propisima, one tek trebaju u potpunosti shvatiti potencijalne prednosti korištenja dobivenih znanja kako bi mogle donositi informirane odluke o ulaganjima u digitalnu transformaciju.

Studija PwC-a usredotočena je na utvrđivanje kategorija koje pomažu najuspješnijim „digitalno spremnim“ funkcijama upravljanja rizicima da se istaknu kako u smislu njihove sposobnosti strateškog savjetovanja dioničara o riziku i sigurnosti, tako i sposobnosti funkcije upravljanja rizicima da se prilagodi i ugradi nove procese koje digitalna transformacija zahtijeva.

Šest odlika funkcija upravljanja rizicima koje potiču pametnije preuzimanje rizika su:

  1. Potpuno se uključite u digitalni plan organizacije
  2. Obrazujte i zaposlite nove kadrove kako biste se prilagodili brzini razvoja organizacije
  3. Uvedite nove tehnologije na pravo mjesto
  4. Omogućite organizaciji da reagira na rizike u stvarnom vremenu
  5. Aktivno uključite donositelje odluka ključnih digitalnih inicijativa
  6. Surađujte i uskladite se kako biste rizike mogli promatrati konsolidirano

PwC je ispitao više od 2.000 predsjednika uprava, viših rukovoditelja, članova uprava i stručnjaka na području upravljanja rizicima, usklađenosti i interne revizije te je intervjuirao desetke rukovoditelja i članova uprava kako bi istražio kako se funkcije upravljanja rizicima razlikuju kada je u pitanju digitalna transformacija.

Jim Woods, PwC-ov globalni voditelj odjela za usluge povezane s rizicima informacijskih sustava kaže sljedeće: „Za stručnjake na području upravljanja rizicima trenutak je kritičan. Kako tehnologija mijenja način poslovanja – od analize podataka do sve većeg stupnja automatizacije – tako se mijenjaju i potencijalni rizici. Istovremeno, s digitalnom transformacijom raste i potencijal za utvrđivanjem rizika i donošenjem pametnijih odluka. Međutim, istraživanje ističe da brojne funkcije upravljanja rizicima toga nisu u potpunosti svjesne.

Samo 22 % predsjednika uprava koji su odgovorili na 22. PwC-ovo istraživanje mišljenja predsjednika uprava smatralo je podatke o izloženosti rizicima dovoljno opsežnima za dugoročno donošenje odluka, što je isti broj kao i prije deset godina. Navedeno bi trebalo ukazivati na činjenicu da funkcije upravljanja rizicima ne iskorištavaju u dovoljnoj mjeri snagu dostupnog obilja podataka.

Važno je da stručnjaci na području upravljanja rizicima prepoznaju da poboljšanjem svoje digitalne spremnosti mogu zauzeti aktivan pristup kako bi postali važni partneri i lideri u svojim organizacijama, pomažući bolje iskoristiti svoje digitalne inicijative.“

Istraživanje je prepoznalo ključne komponente „digitalne spremnosti“ organizacije, kao:

  1. Uspostava vještina i kompetencija za strateško savjetovanje dionika o rizicima i pružanje jamstva u vezi s digitalnim inicijativama organizacije
  2. Promjena procesa, alata i usluga same funkcije upravljanja rizicima kako bi se više temeljili na podacima i kako bi pomoću digitalne tehnologije mogli predviđati rizične događaje i rješavati ih onim tempom i u opsegu koji digitalna transformacija organizacije zahtijeva

Jim Woods kaže: „Organizacije s dinamičnim funkcijama upravljanja rizicima učinkovitije njima upravljaju, što pridonosi većem stupnju sigurnosti prilikom preuzimanja rizika, bržem i sigurnijem digitalnom razvoju te vrijednosti nastaloj od digitalnih ulaganja koja je veća od očekivane.

Svaki strategija spremnosti isprva se može činiti preteškom. Ipak, umjesto da ravno uskočite u vatru, trebali biste najprije razviti plan, a zatim se usredotočiti na korake koje trebate proći kako biste s vremenom izgradili svoju sposobnost.

Stručnjaci na području upravljanja rizicima trebaju razmotriti planove organizacija koje su postigle svoju digitalnu spremnost, a mogu biti sigurni da će uskoro uživati u plodovima vremena i sredstava koje trenutno ulažu.“


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.