“Uprava ZET-a surađuje s nekim sindikatima unutar tvrtke i njihovim vođama daje povlastice i ustupke čime izravno nanosi štetu zaposlenicima tvrtke. Osim toga, djelatnicima se ne dozvoljava dragovoljno isključivanje iz članstva te im se mimo njihove želje iz dijela plaće plaća sindikalno članstvo”.
To je samo mali dio “mučki” unutar zagrebačkog gubitaša “žile kucavice Zagreba”, tvrde predsjednik Sindikata hrvatskih vozača Miljenko Gočin i povjerenik Sindikata hrvatskog vozača u ZET-u Tihomir Peti na konferenciji za medije ZET – obmana javnosti.
Obojica iskazuju nezadovoljstvo radom Uprave ZET-a za koju kažu da je nesposobna. Tvrde da je cilj krivnju gomilanja dugova prebaciti na radnike, poglavito vozače autobusa i tramvaja, kontrolore ali i građane Zagreba.
“ZET gomila dugove, a to se želi nadomjestiti smanjivanjem radničkih prava. To ne želimo dozvoliti, na to nikad nećemo pristati, poručuje Gočin”. “Radnici nisu krivi za ovakvo stanje, zasigurno ne vozači i kontrolori”.
Predsjednik Sindikata hrvatskih vozača kaže da bi poslovanje u tvrtki gubitašu bilo znatno bolje kad bi svatko radio svoj posao, kad bi Uprava gubila manje energije na osmišljavanje načina kako smanjiti prava radnika.
Posebno ih je razočarao nedavni medijski istup šefa Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a Ante Jelića. Tada, kažu, je u javnosti stvorena vrlo loša slika zaposlenika ZET-a jer se represivnim mjerama poput povećanog broja kontrolora, poskupljenja karata i slično pokušalo u zabludu dovesti građane kako se sve to radi u cilju poboljšanja materijalnih prava zaposlenika.
“To uopće nije točno. Mi od toga nemamo ništa. Građani plaćaju dugove koje čini ova Uprava u koja zapošljava podobne a ne sposobne, zaposlenici ne vide taj novac”, tvrdi Tihomir Peti i dodaje: “Osnovna plaća mene kao vozača s više od 30 godina radnog staža je manja od 3.000 kuna, a sve ostalo su dodaci na plaću. Tek kad se zbroje svi dodaci plaća vozača ZET-a je iznad hrvatskog prosjeka”.
Upravo je Peti na sastanku Uprave Zagrebačkog holdinga predložio kako se racionalizacijom može doći do smanjivanja troškova i gomilanja duga. Tada je predložena inventura ljudskih resursa, te da se sindikatima dostavi prijedlog reorganizacije. Eventualni višak radnika bi se zbrinuo sukladno ZOR-u i TKU. Naravno, druga strana se oglušila na prijedlog, a bilo je prijetnji prekida pregovora, ukidanja TKU-a pa čak i stečaja.
“Ne možemo pristati na smanjivanje radničkih prava unatoč činjenici što su u realnom sektoru niža. Ipak treba imati na umu da tamo djelatnici dio primanja dobivaju na ruke, što je kod nas nemoguće. Osim toga, mi želimo u cijeloj Hrvatskoj podići razinu radničkih prava kao što su u ZET-u”, poručio je Gočin.
Dodali su i kako će pred DORH-om podići kaznenu prijavu protiv nepoznate osobe jer su tijekom zimskih nepogoda koje su pogodile Zagreb, vozači s tramvajima bez košuljice izlazi u promet i time u opasnost dovodili sugrađane.