Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Mala hrvatska firma za veliko tržište – Sinitech 65% prihoda ostvaruje od izvoza

Nije sve crno u državi Hrvatskoj. Vjerovali ili ne, istina je. S obzirom da nas sa svih strana obasipaju s crnim vijestima i prognozama gospodarskog oporavka, odlučili smo potražiti tvrtke koje posluju u plusu i koje ne brinu za svoju sutrašnjicu. I nismo dugo tragali. Na jesen, točnije u listopadu, u Zagrebu će se na konferenciji o procesnoj industriji okupiti svi stručnjaci s polja procesnih industrija iz države i regije, a nemali broj njih stići će i iz dalekih krajeva. Tim povodom, razgovarali smo s direktorom tvrtke Sinitech, Slavenom Vujićem.

Nije sve crno u državi Hrvatskoj. Vjerovali ili ne, istina je. S obzirom da nas sa svih strana obasipaju s crnim vijestima i prognozama gospodarskog oporavka, odlučili smo potražiti tvrtke koje posluju u plusu i koje ne brinu za svoju sutrašnjicu. I nismo dugo tragali. Na jesen, točnije u listopadu, u Zagrebu će se na konferenciji o procesnoj industriji okupiti svi stručnjaci s polja procesnih industrija iz države i regije, a nemali broj njih stići će i iz dalekih krajeva. Tim povodom, razgovarali smo s direktorom tvrtke Sinitech, Slavenom Vujićem.

Na samom početku, objasnimo što je to procesna industrija?

Procesna industrije je posebna grana industrije u kojoj se različitim proizvodnim procesima tretiraju mediji i razne sirovine, kako bi se dobio finalni proizvod. Pojednostavljeno, procesnim tehnikama se od naranče radi sok koji sa procesnih linija kao gotovi proizvod odlazi u distribuciju.

Zašto ste se odlučili baviti upravo segmentom prehrambene procesne industrije?

Tržište u Hrvatskoj i široj regiji pokazalo je najveći interes upravo za rješenjima i opremom za prehrambenu industriju. Naši stručnjaci su tijekom svojih bogatih karijera pustili u pogon stotine proizvodnih linija u prehrambenoj industriji i to je kvaliteta koja se prepoznaje. Proizvodnja hrane i pića uvijek ima svoje tržište, što znači da i proizvodnja opreme za takve oblike proizvodnje ima osigurano tržište.

Kako se psihološki ali i kvalitetom probija nacionalna granica? Je li vam bilo teško donijeti odluku o izlasku na strana tržišta?

Odluka je zapravo bila vrlo jednostavna i duboko zapisana u osnivačkoj strategiji Sinitecha. Aktualna gospodarska situacija dodatno sužava ionako oskudno tržište, što znači da se plasman proizvoda i usluga treba realizirati na razini regije, a i šire. Sinitech je u svakom trenutku spreman reagirati na zahtjeve iz inozemstva, te raspolaže znanjima i potencijalima koji su dovoljno kvalitetni i za istančane ukuse renomirane europske klijentele. Biznisu treba šire tržište koje nudi više mogućnosti i diversifikaciju rizika poslovanja.

Koliko dugo tvrtka Sinitech posluje na tržištu i koji je profil njezinih zaposlenika?

Sinitech je mlada tvrka osnovana 2009. godine, no predstavlja je iskusan tim stručnjaka. Jezgra našeg poslovanja počiva na iskusnim inženjerima strojarstva i stručnim radnicima različitih profila u proizvodnji. Od 70 djelatnika Sinitecha, njih 40 pripada proizvodnji i službi održavanja vanjskih pogona, dok injženering zajedno sa prodajom i nabavom broji 15 djelatnika. U ovoj godini smo zaposlili i nekoliko svježih magistara strojarstva kao dio naše dugoročne strategije ulaganja u razvoj novih potencijala.

Političar se „kunu“ u firme kao što je vaša – male, visokotehnološke, orijentirane izvozu i temeljene na znanju. Koliko vam je teško-lako poslovati u Hrvatskoj? Što biste promijenili, što vam se sviđa?

U Hrvatskoj su manje proizvodne tvrtke u vrlo nezavidnom položaju. Puno se priča o važnosti proizvodnje, no konkretnih koraka za razvoj proizvodnih potencijala je jako malo. Nedostaje kvalitetna dugoročna strategija razvoja iza koje će stajati kompetentni stručnjaci, a vladajuće strukture trebaju shvatiti da jedino potpore i investicije u razvoj domaćih potencijala donose rezultate za godine koje slijede.

6. Koji su bitni kooperanti tvrtke u državi, a koji u inozemstvu?

U Hrvatskoj surađujemo s najvećim brandovima u industriji hrane i pića poput Coca Cole, Podravke, Agrokora, Francka, Kraša, Vindije, Koestlina i ostalih. U Europi smo aktivni u raznim sustavima Coca Cole (Litva, Moldavija, Slovačka, Ukrajina, BiH), te surađujemo s nizom renomiranih brandova poput Buchera, Alfa Lavala i Fischera.

Je li aktualna kriza utjecala na vaše poslovanje?

Jedan od efekata krize svakako je pad investicija pa smo se i mi suočili s nižom razinom ulaganja u proizvodne pogone. Ipak, na europskom tržištu kriza nije toliko osjetna kao u Hrvatkoj i bliskoj regiji, stoga smo se okrenuli što kvalitetnijem tržišnom nastupu izvan Hrvatske. U prvih 6 mjeseci tekuće godine ostvarili smo nešto više od 10 milijuna kuna prihoda, te oko 1 milijun kuna dobiti. Plan za ovu godinu je prihod od 23-25 milijuna kuna i prema raznim pokazateljima očekujemo da se ostvari.

Na jesen, točnije u listopadu, u Zagrebu će se okupiti svi glavni akteri procesne industrije iz države i regije, ali i šire. Otkud ideja za organizacijom takvom poslovnog događaja?

Odgovor je vrlo jednostavan i glasi da Sinitech nastavlja pružati doprinos razvoju potencijala procesne industrije. Ovoga puta kroz organizaciju prve regionalne konferencije procesne industrije pod nazivom PROCESSTEQ2010. Uz konferenciju koja će obrađivati relevantne teme iz procesne industrije, imat ćemo i izložbeni prostor (Expo) na kojem će se predstaviti razni proizvođači opreme i distributeri sirovina za proizvodnju iz cijele regije. Očekujemo visoku posjećenost manifestacije i gostovanje niza uglednika iz gospodarskog sektora Hrvatske i njoj bliskih zemalja. Potporu našoj konferenciji dao je već niz relevantnih institucija poput Ministarstva gospodarstva, HGK-a, HUP-a i ostalih.

Poklonicima Ultimate fighta vaše je ime dobro poznato, posebno vaša suradnja s Mirkom Filipovićem. Gdje nalazite poveznicu između svijeta businessa i visokog sporta?

Poveznice između ta dva svijeta definitivno postoje. U sportu su odlučnost, motiviranost i disciplina bitne kategorije, a tako je i u biznisu. Veliki broj mojih poslovnih partnera bavi se rekreativno sportom i to su zaista kvalitetni oblici odmora, ali i druženja. Moje aktivnosti u medijima po liniji ultimate fighta i prijateljstva sa Mirkom Filipovićem omogućili su mi da ostvarim niz zanimljivih kontakata, od kojih su neki kao epilog imali zavidnu poslovnu suradnju.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.