Širokim asortimanom proizvoda zadržavamo prodaju na visokoj razini

Unatoč lošoj gospodarskoj situaciji u automobilskoj industriji Grupa Bosch uspjela je 2019. sačuvati visoku razinu prodaje iz prethodne godine. Bosch, dobavljač tehnologija i usluga, ostvario je prema preliminarnim brojkama[1] prodaju od 77,9 milijarda eura prošle godine. Što znači da su prihodi na razini prihoda iz prethodne godine. Međutim, nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike prihodi su se smanjili za 1,1 posto. Tijekom predstavljanja preliminarnih brojki Dr. Volkmar Denner, predsjednik upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH, izjavio je: „Loša gospodarska situacija i nagli pad automobilske proizvodnje ostavili su traga i na tvrtki Bosch. S obzirom na trenutačne izazove, tvrtkina opsežna diversifikacija ima stabilizirajući učinak koji pomaže proširiti postojeće i razviti novo poslovanje. Unatoč zahtjevnoj gospodarskoj situaciji i dalje ulažemo u važna područja rasta.” Bosch samo ove godine namjerava potrošiti više od milijarde eura na elektrificiranu, automatiziranu i povezanu mobilnost budućnosti. „Kao predvodnici u području inovacija pomažemo oblikovati prelazak na alternativnu mobilnost i iskorištavamo prilike koje pruža”, izjavio je Denner.

Dobit prije odbitka kamata i poreza na dobit (EBIT) iznosila je oko 3 milijarde eura u poslovnoj godini 2019. To znači da procijenjena operativna marža iznosi nešto manje od 4 posto. Na rezultate je utjecao pad automobilske proizvodnje, posebno na ključnim kineskim i indijskim tržištima, daljnje smanjenje udjela dizelskih motora u automobilima, visoki troškovi restrukturiranja (posebno u području mobilnosti) i rastuća početna ulaganja u projekte važne za budućnost. „Tekuća je godina i dalje izazov za mnoge tvrtke, posebno u automobilskoj industriji, a samim time i za Bosch”, rekao je prof. Stefan Asenkerschbaumer, glavni financijski direktor i zamjenik predsjednika upravnog odbora. „Unatoč tomu u 2020. želimo u sektorima i regijama koje su nam važne ponovno rasti jače od tržišta”, dodao je i pritom upozorio da će Bosch morati nastaviti neumoljivo raditi na svojoj profitabilnosti i prilagoditi svoje proizvodne kapacitete.

Mobilnost budućnosti: Izazovi koje donosi promjena

Bosch ima jasnu viziju o tome što je budućnost mobilnosti i kako uspješno prijeći na alternativu. „Mobilnost sutrašnjice neće samo biti elektrificirana i automatizirana nego i povezana i personalizirana”, rekao je Denner i dodao da je Bosch zbog raznolika asortimana proizvoda bolje pripremljen za razne situacije i razvoje događaja nego bilo koja druga tvrtka. Međutim, upozorio je da će se automobilska industrija na putu do mobilnosti budućnosti susresti s velikim izazovima. Kao prvo, nerazumnim argumentima o automobilima zatomila se mogućnost bilo kakve razborite, razrađene rasprave o cestovnom prometu. Kao drugo, industriji treba više vremena za prijelaz na elektromobilnost. Kao što je Denner naglasio: „Ključan proces poput prijelaza na elektromobilnost ne može se ostvariti preko noći, posebno kada je riječ o radnim mjestima.” Kao treće, gospodarska situacija pojačava potrebu za strukturnim promjenama u industriji. Bosch očekuje da će se svjetska automobilska proizvodnja u 2020. smanjiti treću godinu zaredom. Ove godine tvrtka predviđa daljnji pad od 2,6 posto na otprilike 89 milijuna vozila diljem svijeta, što je gotovo 10 milijuna jedinica manje u odnosu na 2017. Bosch očekuje da se ta razina neće mijenjati sljedećih nekoliko godina i predviđa da se svjetska automobilska proizvodnja neće povećavati do 2025.

Tvrtka namjerava prilagoditi svoju troškovnu strukturu i radnu snagu drastičnim promjenama i prekomjernosti u industriji na društveno najprihvatljiviji način. Denner: „Već smo se o tome dogovorili s našim socijalnim partnerima s važnih lokacija kao što su Bamberg, Schwieberdingen i Stuttgart-Feuerbach.” Cilj nam je usvojiti pristup koji će očuvati prilike za individualni rast na lokacijama i zadržati što više zaposlenika i njihovih vještina.

Mobilnost budućnosti: Poslovne prilike za Bosch

„Prelazak na alternativnu mobilnost ne znači kraj mobilnosti i sigurno ne znači kraj automobila”, rekao je Denner i dodao da Bosch i dalje dobro stoji kad je riječ o tvrtkinu nastojanju da bude vodeći pružatelj rješenja za mobilnost. Zatim je dodao: „Temeljni preokret u automobilskoj industriji Boschu pruža velike prilike.” To uključuje sve veću potražnju za mobilnosti u budućnosti. Prema podacima Međunarodnog prometnog foruma (engl. International Transport Forum (ITF)) osobna će se mobilnost između 2015. i 2030 povećati za gotovo 50 posto diljem svijeta. „Automobili će u bliskoj budućnosti ostati najpopularnije prijevozno sredstvo, koje može postati još sigurnije, praktičnije i ekološki prihvatljivije”, izjavio je Denner. Prelazak na alternativnu mobilnost također se može pospješiti novim tehnologijama kao što su internet stvari (IoT), umjetna inteligencija (UI) i gorivni članci. Boschu će kao predvodniku u području inovacija koristiti rani ulazak u ta razvojna područja. Nadalje, novi proizvođači automobila na tržištu elektromobilnosti sve više trebaju cjelovita rješenja, a ne komponente. Nastavio je: „Nama kao pružatelju potpune usluge povećanje poslovanja u području sustava znači prodajni potencijal u milijardama.” Bosch će u budućnosti također imati koristi od trenda povećanja potražnje elektroničkih sustava i softvera: Tvrtka procjenjuje da će do 2030. tržište elektroničkih sustava utemeljenih na softveru godišnje rasti 20 posto. Bosch godišnje ulaže 3,7 milijarda eura u razvoj softvera i trenutačno zapošljava 30 000 programskih inženjera.

Usavršavanje zaposlenika: Obuka potpomognuta umjetnom inteligencijom za 20 000 zaposlenika

Denner smatra da je kvalificirana radna snaga strateški čimbenik uspjeha za ovladavanje trenutačnim i budućim izazovima. „Bosch sebe smatra organizacijom koja uči, a to je učenje ujedinjeno sa svakodnevnim radom”, izjavio je Denner. Osim što Bosch redovito ulaže u usavršavanje radne snage, također će pokrenuti novi program obuke potpomognut umjetnom inteligencijom za gotovo 20 000 zaposlenika. Programom su, uz smjernice za odgovorno korištenje umjetnom inteligencijom, obuhvaćeni oblici obuke na trima različitim razinama za upravitelje, inženjere i razvojne inženjere za UI.

Poslovanje u razvoju: Oko 3 milijarde eura za područja rasta

Bosch namjerava proširiti svoje postojeće poslovanje i otvoriti nova područja poslovanja. „To želimo ostvariti znatnim početnim ulaganjima u tehnologije budućnosti”, izjavio je Denner. „Bosch je od 2013. do 2020. uložio ukupno 3 milijarde eura u nova područja rasta.” Ove će godine Bosch samo u elektromobilnost uložiti ukupno 500 milijuna eura, uključujući gorivne članke. Tvrtka će potrošiti više od 600 milijuna eura na automatiziranu vožnju i dodatnih 100 milijuna eura na rješenja za povezanu mobilnost. Nadalje, Bosch je od 2015. uložio 600 milijuna eura u proširenje svojih aktivnosti u vezi s internetom stvari. Navedene aktivnosti uključuju izgradnju novog Boscheva kampusa za internet stvari u Berlinu i proširenje tvrtkina poslovanja u području povezane industrije.

Iskorištavanje konkurentske prednosti: Tehnološko vodstvo i neutralnost

Bosch osigurava važan prodajni potencijal na tržištima vrijednima milijarde eura svojim usmjeravanjem na nove tehnologije. Na primjer, prije nego što sigurna automatizirana vožnja može postati stvarnost, treba uvesti treći senzor uz kameru i radar. Zato će Bosch upotpuniti svoj asortiman proizvoda i započeti proizvodnju dalekometnih optičkih radara. Kao što je Denner objasnio: „Time ćemo upotpuniti asortiman senzora i automatiziranu vožnju učiniti izvedivom mogućnošću.” Laserski alat za mjerenje udaljenosti može s velike udaljenosti pouzdano otkriti čak i nemetalne predmete kao što je kamenje na cesti. To znači da vozač ima dovoljno vremena za manevre poput kočenja ili skretanja.

Bosch također potiče komercijalizaciju pogonskog sklopa s gorivnim člancima, čiju ključnu komponentu, odnosno svežanj gorivnih članaka, Bosch razvija u suradnji s tvrtkom Powercell i planira je 2022. plasirati na tržište. Tvrtka također nastavlja ulagati u visokoučinkovite motore s unutarnjim izgaranjem. Rezultati Boscheva istraživanja tržišta upućuju da će u 2030. dva od svaka tri novoregistrirana automobila i dalje voziti na dizelski ili benzinski pogon (s hibridnom mogućnošću ili bez nje). Nastavio je: „Put do mobilnosti bez emisija mora biti tehnološki neutralan. To je jedini način da mobilnost učinimo pristupačnom za javnost.” Rješenje je kombinacija pogonskih sklopova koju čine visokoučinkoviti motori s unutarnjim izgaranjem i najsuvremeniji električni motori. Osim toga, Denner se zalaže za uporabu obnovljivih sintetičkih goriva: „Starija vozila koja su i dalje u uporabi također će morati pridonijeti smanjenju emisija CO2. S pomoću sintetičkih goriva postupak izgaranja može postati ugljično neutralan.” Denner stoga poziva oblikovatelje politika da postave temelje za tehnološki neutralno okružje koje će pogodovati inovacijama. Denner je rekao da je to nužan korak ako želimo uspješan prelazak na alternativnu mobilnost kojim će se zadržati postojeća radna mjesta i stvoriti nova.

Izvan okvira mobilnosti budućnosti: Razvoj novih tehnologija

Bosch želi nadići okvire mobilnosti budućnosti da bi razvio nove tehnologije i promovirao borbu protiv klimatskih promjena. Tvrtka na taj način želi održati gospodarstvo, okoliš i društveno odgovorno poslovanje u ravnoteži. Bosch se na svom putu da postane vodeća tvrtka za internet stvari oslanja na umjetnu inteligenciju. „S pomoću industrijske umjetne inteligencije želimo ostvariti da naši proizvodi kupcima služe kao pomoćnici. Nadamo se da ćemo zbog toga postati jedna od vodećih svjetskih tvrtki u tom području”, rekao je Denner. Bosch zato ulaže samo u svoj kampus za umjetnu inteligenciju u Tübingenu 100 milijuna eura. Tvrtka također promiče svoje inicijative za borbu protiv klimatskih promjena. Bosch je krajem 2019. na svim svojim lokacijama u Njemačkoj postigao ugljičnu neutralnost. Tvrtka namjerava do kraja 2020. isto ostvariti na svim Boschevim lokacijama diljem svijeta. „Borba protiv klimatskih promjena i energetska učinkovitost pružaju Boschu nove poslovne mogućnosti”, izjavio je Denner. Samo će u Njemačkoj do 2025. do 45 posto električne energije potjecati iz obnovljivih izvora (izvor: BMWi). „Zato ćemo u sljedećih nekoliko godina uložiti 100 milijuna eura u rast našeg poslovanja u vezi s toplinskim crpkama.”

Razvoj poslovanja u 2019. prema poslovnom području

Razvoj poslovanja u 2019. nije se znatno razlikovao u raznim Boschevim operativnim jedinicama. U poslovnom području Rješenja za mobilnost, koje donosi najveći udio u prodaji, rast je nadmašio svjetsku automobilsku proizvodnju. Prodaja u iznosu od 47 milijarde eura dostigla je razinu iz prethodne godine. To je u nominalnim okvirima smanjenje od 0,1 posto, odnosno 1,5 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Prodaja u poslovnom području Potrošačka roba iznosila je 17,8 milijarda eura. To je smanjenje od 0,2 posto, odnosno 0,6 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Odjeli BSH Hausgeräte i Bosch Power Tools dobro su se držali među jakom konkurencijom. Bosch Power Tools poslovao je iznad očekivanja. Poslovno područje Industrijska tehnologija ostvarilo je prodaju od 7,4 milijarde eura, odnosno 0,1 posto više nego prethodne godine, unatoč znatnom padu narudžbi u sektoru strojarstva od 4 posto. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike prodaja je pala za 1,2 posto. Poslovno područje Energetska i graditeljska tehnologija ostvarilo je rast od 1,5 posto. Što znači da je ostvarilo prodaju u iznosu od 5,6 milijarda eura. To je rast od 0,8 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike.

Razvoj poslovanja u 2019. prema regiji

Boschevo se poslovanje u Europi stabilno razvijalo. Iznos prodaje od 41 milijarde eura odgovara iznosu iz prethodne godine. Prodaja je u Sjevernoj Americi narasla za 5,3 posto na 13 milijarda eura. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike ta brojka označava smanjenje od 0,5 posto. Prodaja je u Južnoj Americi narasla na 1,4 milijarde eura. To je rast od 1,1 posto, odnosno 5,3 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Razvoj poslovanja u Aziji i Pacifiku ukupno je bio negativan. Prodaja je pala za 3,1 posto na 22,5 milijarda eura, što je pad od 4,5 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Na prodaju je posebno utjecao nagli pad na tržištu motornih vozila u Kini i Indiji. S druge strane, poslovanje se u Japanu i jugoistočnoj Aziji pozitivno razvijalo.

Otprilike 403 000 zaposlenika diljem svijeta

Prema podacima od 31. prosinca 2019. Grupa Bosch zapošljava oko 403 000 zaposlenika diljem svijeta. Broj zaposlenika smanjio se za 6800 ljudi, tj. 1,7 posto, jer je došlo do velikih promjena u Kini i Njemačkoj.

Prognoza za 2020.: Jačanje profitabilnosti unatoč lošem svjetskom gospodarstvu

Bosch očekuje da će u 2020. svjetsko gospodarstvo narasti samo 2 posto. „Svjetski će se rast dodatno usporiti zbog nastavka loše gospodarske situacije”, izjavio je Asenkerschbaumer. Posebno se predviđa pad poslovanja u važnim temeljnim industrijama kao što su proizvodnja automobila i strojeva. Nadalje, trgovinski sporovi između SAD-a i Kine, kao i nadolazeći Brexit, uzroci su negativnih prognoza. S obzirom na prekomjernost u automobilskoj industriji i promjene u vezi s kombinacijom tehnologija pogonskih sklopova Bosch nastavlja provjeravati svoje troškovne strukture. Po potrebi ćemo na društveno prihvatljiv način napraviti određene prilagodbe u vezi s osobljem. Asenkerschbaumer je zatim izjavio: „Očekujemo da će i Bosch imati vrlo zahtjevnu godinu u kojoj ćemo neumoljivo raditi na našoj profitabilnosti.” Neophodna je visoka razina profitabilnosti ako Bosch želi moći nastaviti s početnim ulaganjima u tehnologije važne za budućnost i u transformaciju tvrtke.

[1]Temelji se na internom računovodstvu.

Podijeli

Odgovori

Top