Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Što Hrvati uistinu misle o političarima?

Koristeći metodologiju podsvjesnog mjerenja ljudske percepcije, marketinška agencija Promosapiens krajem lipnja 2018. provela je online istraživanje o mišljenju hrvatskih građana o domaćim političarima; Davoru Bernardiću, Andreju Plenkoviću, Viliboru Sinčiću i Kolindi Grabar-Kitarović.

Koristeći metodologiju podsvjesnog mjerenja ljudske percepcije, marketinška agencija Promosapiens krajem lipnja 2018. provela je online istraživanje o mišljenju hrvatskih građana o domaćim političarima; Davoru Bernardiću, Andreju Plenkoviću, Viliboru Sinčiću i Kolindi Grabar-Kitarović.

Budimo realni – političari u Hrvatskoj imaju status celebrityja, gdje god da se pojave, flashevi kamera su oko njih, stampedo novinara koji traže izjavu, a njihovi birači, neki diskretno, a neki potpuno otvoreno, vade svoje pametne telefone i ovjekovječuju taj trenutak kad su bili blizu Premijeru, Predsjednici ili nekom poznatom ministru.

S druge strane, ako pogledate društvene mreže, kritiziraju ih i lijevi i desni, a ankete pokazuju da je “Nitko” gotovo svaki mjesec na vrhu ili u vrhu popularnosti.

Koristeći metodologiju podsvjesnog mjerenja ljudske percepcije, odlučili smo saznati što Hrvati/ce uistinu misle o svojim političarima i razlikuje li se ta slika od one koju vidimo kroz klasične ankete.

Izbori za predsjednika u Sjedinjenim Državama pokazali su da u situacijama kad nijanse odlučuju, ljudi su vrlo često loši prognozeri vlastitog ponašanja. Dok su klasične ankete davale veliku prednost Hillary Clinton, ankete koje koriste metodologiju podsvjesnog (implicitnog) mjerenja percepcije su prognozirale da Trump ima veliku šansu da pobijedi.

U čemu je štos?

Vrlo često, ispitanici nisu sigurni u svoj odgovor ili žele dati odgovor koji je društveno prihvatljiv. Zato ćete vrlo često čuti da nitko u Hrvatskoj (i regiji) ne gleda reality show-ove ili turske sapunice, a sve TV kuće okreću velike prihode na tim sadržajima.

Kod podsvjesnog mjerenja percepcije, šansa za prilagodbu odgovora gotovo da ne postoji ili je iznimno mala.

Kako se mjeri podsvjesna percepcija?

Istraživanje smo proveli na slučajnom uzorku opće populacije od 348 ispitanika, ali smo eliminirali njih 45 kao nevažeće. Uzorak na kojem se najčešće mjere podsvjesne reakcije se kreće između 150 i 200 ispitanika – što veći uzorak to bolje.

Ispitivanje se provodi online, isključivo na desktop računalu ili laptopu kako bismo maksimalno umanjili mogućnost distrakcije i problematiku malih ekrana na kojima ispitanik nije u mogućnosti potpuno detektirati stimulus kojem je izložen. Također, na ovaj način smo izbjegli i da ispitanici pokušaju pristupiti anketi dok su npr. u tramvaju/autobusu, na ulici ili u noćnom izlasku.

Istraživanje smo proveli na način da smo ispitanicima pokazali sljedeća 3 pozitivna i 3 negativna pojma:

  • Poštenje – Nepoštenje
  • Stručnost – Nestručnost
  • Domoljublje – Izdaja

Cilj istraživanja bio je utvrditi kojeg političara i u kojoj mjeri javnost smatra poštenim, stručnim i domoljubnim.

Zašto mjerenje podsvjesne percepcije?

U klasičnim anketama ispitanici često nisu sigurni u svoj odgovor ili svjesno daju odgovor za koji drže da je društveno prihvatljiv. Kod mjerenja podsvjesne  percepcije bilježi se ispitanikova automatska (podsvjesna) reakcija, stoga mogućnost da ispitanik svjesno manipulira odgovorom gotovo ne postoji.

Istraživanje je provedeno uz pomoć Implicitora – softvera koji koristeći složene algoritme u nekoliko faza ispituje podsvjesne asocijacije ispitanika na određene stimuluse. Ispitanici kroz test odabiru pozitivne ili negativne pojmove, a Implicitor bilježi brzinu njihovog odgovora i uspoređuje ih sa situacijama kada su ispitanici izloženi određenom stimulusu  te kada nisu izloženi istom.

Rezultati istraživanja

Slučajnom uzorku opće populacije od 348 ispitanika prikazani su oprečni pojmovi (poštenje – nepoštenje, stručnost – nestručnost, domoljublje – izdaja), a prije svakog od navedenih pojmova, ispitanici su na djelić sekunde bili izloženi fotografijama jednog od hrvatskih političara – Bernardić, Plenković, Sinčić i Grabar-Kitarović.

Mjerenje podsvjesnih reakcija pomoću Implicitora i njegovog složenog algoritma pokazalo je sljedeće rezultate;

Poštenje: ukupni uzorak ispitanika Plenkovića smatra najmanje poštenim. Ispitanici koji su se izjasnili kao stranački lijevo orijentirani najmanje poštenom smatraju Kolindu, dok desno orijentirani jedino predsjednicu drže poštenom. Ispitanici koji sebe vide kao politički centar kod svih kandidata imaju negativnu asocijaciju na poštenje, od kojih se najviše ističe Plenković, dok oni koji tvrde da su apolitični, blago pozitivnu rekaciju imaju jedino za Sinčića.

Stručnost: ispitanici svih političkih preferencija i lijevi birači sva četiri političara smatraju nestručnim, dok desni birači drže da su nestručni svi osim Kolinde. Apolitični smatraju da je Sinčić najstručniji, dok birači centra imaju pozitivnu asocijaciju na Kolindu i Sinčića.

Domoljublje: ukupni uzorak jedino Sinčića smatra domoljubnim, dok lijevi birači imaju blago pozitivne, ali niske rezultate za sve političare i blago negativan rezultat za Kolindu. Desni birači izrazito pozitivno povezuju Kolindu i domoljublje te izrazito negativno Bernardića i domoljublje. Biračima centra svi političari imaju negativan rezultat, koji je za Sinčića najblaži. Apolitični ispitanici izrazito pozitivno gledaju na Vilibora Sinčića u ovoj kategoriji.

Implicitor

Promosapiens, kao prva digitalna agencija u jugoistočnoj Europi specijalizirana za bihevioralni marketing, koristi i nudi vlastiti alat – Implicitor –  za testiranje podsvjesnih reakcija te vlastitu opremu i najmodernije neuromarketinške metode, kao što su: mjerenje električnih impulsa mozga (EEG), analizu facijalne ekspresije (facial coding), praćenje kretanja očnih jabučica (eye-tracking) i mjerenje uzbuđenja preko mikro čestica znoja (GSR).

Anketi možete pristupiti i sami klikom na sljedeći link: http://www.implicitor.hr/poll/b8003980-0386-48d2-843d-08a108f493e0

Promosapiens je član najveće svjetske neuromarketinške asocijacije (NMSBA) i službeni Google Partner.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.