Na žalost, u procesu raskida radnog odnosa, vaši su osjećaji nebitni. Koliko god vam bilo teško, morate se pobrinuti da pravno zaštite vaše poslovanje. Tek nakon toga preostaje vam da koliko je to moguće dostojanstveno i suosjećajno ispratite zaposlenika.
Portal Inc. savjetuje što ne reći zaposleniku kojem se spremate uručiti otkaz.
“Ovo mi vrlo teško pada”
Koga briga. Zaposlenika sigurno ne. Svaki put kad spomenete kako vam je teško otpuštati svoje zaposlenike, oni misle „Baš me briga“. Svoje emocije, bile one stvarne ili lažne podijelite s nekim drugim.
Također, izbjegavajte fraze poput “Ne znam kako da ti ovo kažem…” jer znate kako reći ,samo vam je neugodno uistinu to i izgovoriti.
“Odlučili smo se na promjene”
Ne držite konferenciju za medije pa se stoga okanite ispraznih fraza. Ukoliko ste dobro obavili svoj posao, zaposlenik vrlo vjerojatno zna što mu se i zašto sprema.
“Detalje ćemo riješiti kasnije”
Zaposlenik pred kojim je otkaz, suočen je s krajem jednog, ali i početkom drugog procesa koji uključuje sakupljanje dokumentacije, vraćanje tvrtkinog vlasništva te informiranje o novostečenim pravima. Ne odugovlačite s otkaznim papirima jer nitko ne izgara od želje navraćati svako malo u tvrtku iz koje je otpušten.
“Naprosto nisi dobar kao…”
Nikad ne uspoređujte onoga kojem dajete otkaz s drugim kolegama samo kako biste opravdali sami sebe. Zaposlenici bi trebali dobiti otkaz ukoliko ne udovoljavaju traženim standardima, ciljevima ili ne obavljaju svoj posao tako da pokušajte izostaviti sve ostale.
“Porazgovarajmo još malo o tome…”
Zaposlenici prilikom uručivanja otkaza najčešće mirno sjede i šute, no ima i onih koji se neće predate tako lako. Ne dopustite da vas uvuku u raspravu jer što ćete se više truditi argumentirati svoju odluku, to će se uskoro bivši zaposlenik osjećati gore. Budite profesionalni i držite se činjenica.
“Oboje znamo kako te ovaj posao ne zadovoljava”
Čak i ako je to istina, nije na vama da donosite takve zaključke. Do pozitivnih posljedica otkaza, zaposlenik će, ukoliko ih uopće ima, doći sam.
“Odlučili smo da te moramo otpustiti”
Prvo lice množine primjereno je za gotovo sve tipove situacija, ali ne i ovu. Obraćajte se u prvom licu i preuzmite odgovornost.
“Ako ikako mogu pomoći, obavezno mi javi “
Postoji malo stvari koje u ovom trenutku možete napraviti pa stoga preporuke ili pomoć pri pronalasku novog posla spomenite isključivo ako ste uvjereni kako ih možete i ostvariti.