Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Što smo najviše pretraživali u 2018.?

Web trgovina je jedna od najdinamičnijih industrija. S europskog statističkog portala Eurostat poručuju da putem interneta prodaje 20 % europskih poduzeća što predstavlja 18 % prihoda od prodaje.

Photo by Eric Nopanen on Unsplash

Web trgovina je jedna od najdinamičnijih industrija. S europskog statističkog portala Eurostat poručuju da putem interneta prodaje 20 % europskih poduzeća što predstavlja 18 % prihoda od prodaje. U Hrvatskoj je prošle godine bilo čak 19 % poduzeća koji su dio svog prihoda ostvarili prodajom proizvoda ili usluga putem interneta. Prema kazivanju Statiste, portala za praćenje statističkih podataka, predviđa se rast prihoda od prodaje putem interneta od 6,9 % samo u Europi. U svjetskim razmjerima, u 2018. obujam ecommerce tržišta iznosit će gotovo 3.000 milijardi eura.

Ono što kupce motivira na web kupnju, iako je vrlo kompleksno, temelji se na tome da dobiju najviše za svoj novac te da im je dostupan široki asortiman proizvoda koje trgovina ima na zalihama. Praktičnost je nit vodilja potrošačke ekonomije koja diktira trend razvoja na svim područjima.

Obično krajem godine pripremamo pregled najvažnijih događanja, prekretnica, uspjeha koji su nam se dogodili u godini na izmaku. Objedinili smo podatke više od 60 milijuna godišnjih pregleda proizvoda na Jeftinije.hr hrvatskom portalu za usporednu kupovinu, i rezultate istraživanja kupovnih navika Hrvata kojeg provode tvrtke Ceneje i Valicon. Podaci otkrivaju što su Hrvati najviše kupovali tijekom 2018. i kako.

KUPOVNE NAVIKE: Online utjecaj na offline (i obrnuto)

„Online kupovina u usporedbi s kupovinom u fizičkim trgovinama već dugo nije na margini. U istraživanju susjedne Slovenije o kupovnim navikama i njihovom utjecaju na offline kupovinu otkrili smo kako postoje kategorije u kojima je već više od trećine kupnji izvršeno upravo putem interneta. To su prije svega računalna, audio-video i foto kategorija. U kategoriji proizvoda za dom & vrt kupci najčešće pretražuju informacije na internetu, ali kupovinu radije obave u fizičkim trgovinama. Vrijedi istaknuti da kategorije s nižim udjelom imaju potencijala za brži rast,“ otkriva nam o istraživanju Darko Dujić, direktor Ceneje d.o.o. i sMind d.o.o. Hrvatska.

Hrvatski potrošači više vjeruju kupovini u stranim trgovinama baš kao i naši slovenski susjedi. Samo 22 % Hrvata kupuje isključivo kod domaćih web trgovaca dok je u Sloveniji taj postotak 18 % i svake se godine smanjuje. Onih koji većinu svojih online kupovina obave u stranim web trgovinama je već 38 %.

Čini vam se da potrošači kupuju na temelju cijene? Podaci pokazuju da na kupovinu utječe prije svega opis proizvoda, način plaćanja kojeg trgovac nudi, uvjeti dostave te odnos cijene i kvalitete proizvoda. Onlinepotrošači postaju sve zahtjevniji i sve se više shvaćaju što znači dobro korisničko iskustvo. Kupovanje je dio svakodnevice, a s obzirom na razvoj pametnih telefona informiranje koje prethodi kupnji ne odvija se samo kod kuće već bilo kada i bilo gdje.

BLAGDANSKE KUPOVINE: Sve za kuhanje, stanovanje i darovi

Potrošači najviše kupuju u posljednjem, blagdanski obojanom dijelu godine. Sezona najvećeg broja kupovina započinje već u listopadu, ali se najveći broj kupnji izvrši u posljednja dva mjeseca. Prema našim podacima, web trgovcima u studenom, najznačajnijem od spomenuta tri mjeseca, promet raste za 20 % do 80 %.

Svakako nije iznenađenje da se u blagdanskom dijelu godine potrošači posvećuju kupnji poklona. Osim toga imamo više vremena da pripremimo razne delicije, uredimo dom i pripremimo se za posjete, ali i pobrinemo za sebe. Sve je to moguće vidjeti u podacima koji pokazuju da su potrošači u studenom pretraživali prije svega proizvode kojima će darivati svoje najbliže poput malih kućanskih aparata, aparata za osobnu njegu, šminke, poklona i ambalaže za poklone.

Svoj su dom potrošači bolje organizirali, počistili i uljepšali novom posteljinom i dekorativnim programom. Za posjete su se opremili priborom za pečenje poput kuhinjskog pribora, sve za pečenje i stolnih posuda. Igračke su tipična kategorija u kojoj je najveće zanimanje upravo u prosincu. Među izrazito moćnim kategorijama valja spomenuti još proizvode iz kategorija Audio i video, Računalna oprema i Sve za djecu, a najveći skok u usporedbi s prošlom godinom dogodio se u kategorijama Ljepota i zdravlje i Telefonija.

NAJTRAŽENIJI PROIZVODI 2018: MOBITELI I KUHINJSKI BLOKOVI

Tijekom 2018 hrvatski potrošači najviše su pretraživali u kategorijama dom i vrt, telefonija, audio video i računalna oprema koje su zrele i ravnomjerno rastu. Najveći rast u usporedbi s prošlom godinom dogodio se u kategorijama parfumerije, šminke, prehrambenih dodataka, dječjih igračka, stolnog posuđa, poklona i ambalaže za poklone, sigurnost i nadzor, tekstil za kućanstvo te odjeća i obuća. Više od 400.000 puta bili su izabrani proizvodi brandova Samsung, Gorenje i Bosch.

Iz broja pretraživanja dobili smo i popis najtraženijih proizvoda 2018 godine. Zanima li vas koji su se probili na sam vrh ljestvice?

Dom i vrt kategorija jednako je omiljena među hrvatskim i slovenskim potrošačima koji se u njoj detaljno informiraju prije kupnje. Zanimljivo je tako da su se na treće i drugo mjesto najpretraživanijih proizvoda na Jeftinije.hr uvrstila dva kuhinjska bloka. Prvo mjesto zauzeo je mobilni telefon SAMSUNG Galaxy A5, 32GB u crnoj boji koji je u trgovinama dostupan još od siječnja 2017.

NAJPROIZVODI: POBJEDNICI U POJEDINAČNIM KATEGORIJAMA

Analizirali smo 10 omiljenih kategorija na Jeftinije.hr i u svakoj potražili 3 omiljena branda i najpopularniji proizvod u 2018 godini. U godini na izmaku, hrvatska nogometna reprezentacija došla je do samog finala svjetskog nogometnog prvenstva zato ne iznenađuje da je omiljeni proizvod u kategoriji muške sportske odjeće bio upravo dres nogometne reprezentacije. Zanimljivo je i da je u kategoriji guma Savina zimska guma na prvom mjestu u Hrvatskoj, ali i u Sloveniji. Slično je i u kategoriji audio-video u kojoj je potrošačima, i hrvatskim i slovenskim, omiljen Samsungov LED televizor. Jedina je razlika da Hrvati češće pretražuju modele dijagonale zaslona manje od 50 inča, a Slovenci većinom televizore dijagonale 55 inča. Iznenađujuće otkriće tiče se omiljenog proizvoda i branda u kategoriji dječjih igračka. Radi se o zvrku Infinity Nando koji se, bez obzira na to radi li se o areni ili cijelom setu, nalazi na samom vrhu najpretraživanijih proizvoda.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.