Facebook je bio u fokusu javnosti cijele ove godine, a iduća bi trebala biti još zanimljivija. Portal Businessinsider navodi nekoliko stvari koje bi mogle obilježiti poslovanje Facebooka u 2014. godini.
Zaokret prema drugim kategorijama korisnika
Istraživanja pokazuju da Facebook sve manje koriste tinejdžeri, a sve više korisnici zrelije dobi. Zbog toga bi se mogli odlučiti da ubuduće funkcioniraju poput Googlea, odnosno kao platforma koja povezuje ljude kada im je to potrebno.
Nove akvizicije
Facebook pokušava preuzeti nove servise, kako bi bio kompetitivan na tržištu. Tijekom 2013. je htio kupiti aplikaciju Snapchat, no bez uspjeha.
Poigravanje s umjetnom inteligencijom
Ovo je trenutno jedan od najmanje jasnih aspekata Facebookove poslovne strategije. Facebook izgleda ne želi samo služiti za razmjenjivanje sadržaja, već planira razviti i softver koji bi mogao odgovarati na glasovne upite korisnika. Nešto poput onih računala u Zvjezdanih stazama.
Naglasak na kratke poruke
Facebook zaostaje kao mobilni servis za razmjenu kratkih poruka u usporedbi s WhatsAppom i sličnim aplikacijama. Facebook Messenger je sam po sebi dobra aplikacija, ali tko je zapravo koristi? Stoga i ne čudi što Zuckerbergova kompanija želi Snapchat.
Popravljanje ‘news feeda’
‘News feed’ Facebooka trenutačno nudi korisniku veliku količinu informacija, što je već postalo popriličan problem. Kompanija je već postala ozloglašena konstantnim promjenama algoritama, u kojima često bivaju povrijeđeni brendovi koji imaju svoje ‘fan stranice’. Iduće godine bi na news feedu moglo biti još više vijesti i linkova nauštrb ‘zabavnog’ sadržaja, jer Facebook zaoštrava bitku na tom polju s Twitterom.
Pridobivanje udjela od televizijskih reklama
Facebook će početkom 2014. godine početi puštati video-oglase na ‘news feedu’ koji će se automatski reproducirati te očekuje kako će njima doseći publiku veću od one televizijske. Međutim, pitanje je kakva će biti reakcija korisnika?
Novi korisnici
Facebook ima više od milijardu korisnika. Međutim, ima još mnogo područja na svijetu u kojima ga ljudi još uvijek ne koriste i tu leži velik potencijal.
Povećanje vrijednosti dionica
Cijena dionie Facebooka trenutno se kreće oko razine od 55 dolara. Međutim, ulagači je žele vidjeti na vrijednosti iznad 60 dolara, a sve će na kraju ovisiti o financijskim rezultatima tvrtke i ostvarenju ambicioznih planova.
