Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Strancima Brač, Primošten i Makarska nova otkrića – Hvar i Split su preskupi

Od ukupnog broja stranih posjetitelja koji su u svibnju i lipnju pretraživali turistički smještaj, najbrojniji su državljani BiH, Nijemci, Šveđani, Slovaci i Austrijanci, objavio je portal za nekretnine i najam turističkih objekata Crozilla.com. U ovo su doba prošle godine, Hvar i Split strancima bili najtraženije destinacije za odmor, dok ove godine turisti mahom pretražuju jeftinije destinacije.

Od ukupnog broja stranih posjetitelja koji su u svibnju i lipnju pretraživali turistički smještaj, najbrojniji su državljani BiH, Nijemci, Šveđani, Slovaci i Austrijanci, objavio je portal za nekretnine i najam turističkih objekata Crozilla.com. U ovo su doba prošle godine, Hvar i Split strancima bili najtraženije destinacije za odmor, dok ove godine turisti mahom pretražuju jeftinije destinacije.

Ove je godine recesija nametnula glavni kriterij po kojemu se turisti odlučuju za mjesto odmora, a to je cijena smještaja. Istraživanje pokazuju da su mjesta koja stranci pretražuju upravo ona s povoljnijom cijenom smještaja, dok onih skupljih nema niti na vidiku.

Kriza duboko u potrošačkom ponašanju – komfor više nije prioritet

Dr. sc. Josip Mikulić sa Katedre za turizam na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu drži kako se kriza duboko ukorijenila u potrošačko ponašanje i to bez obzira na financijske mogućnosti. Kriza se, po ovom stručnjaku, neće značajnije odraziti na odluku o odlasku na ljetovanje, već na odluku o tome koliko će se potrošiti na ljetovanje.

Ivana Beljan s Crozilla.com je također dala svoj komentar: „Prije samo nekoliko godina turistima je komfor bio prioritet, za razliku od danas kada je recesija uplela svoje prste u grane turizma i kada su financijski troškovi postali osnovno mjerilo za izbor destinacije za ljetovanje.“

Ove je godine u svibnju i lipnju zabilježen još veći interes „pravih potrošača“ poput Nijemaca , Austrijanaca i Šveđana, dok su susjedi Srbi i Slovenci postali manje zainteresirani za našu obalu.

Pravovremena promocija od velike važnosti

Veliku prednost u odnosu na prošlu godinu, dr. sc. Mikulić vidi u tome što se s pojačanom promocijom nije krenulo u zadnji čas kao lani.

I u ovom bi se trenutku, kada je turistička sezona u tijeku, mogao privući značajan broj turista dobro plasiranim promotivnim akcijama – smatra dr. sc. Mikulić. Kao primjer navodi ponudu atraktivnih last-minute aranžmana te dodaje.

Brač, Primošten, Makarska i Umag omiljene destinacije

Najveći broj stranih državljana zainteresiran je za najam apartmana na otoku Braču te u Primoštenu, Makarskoj i Umagu. To i ne čudi pošto je na tim područjima zadovoljen omjer cijene i kvalitete, s obzirom na to da se u predsezoni, u tim mjestima smještaj mogao pronaći čak i od 10 eura po osobi. Dr.sc. Mikulić smatra da je pojačan interes turista za povoljnije destinacije razumljiv.

– Treba biti i svjestan činjenice da unatoč tome što su povoljnije destinacije u Hrvatskoj relativno nešto manje „atraktivne“ nego skuplje, apsolutno gledano, one su i dalje jako atraktivne turistima, prije svega našem glavnom segmentu turista, a to su obitelji, – dodaje Mikulić.

Nijemci pretražuju cijeli Jadran, Šveđani fokusirani na Brač

Kada je riječ o odabiru određenog mjesta, naši obožavatelji Nijemci nisu posebno izbirljivi, jer pretražuju cijeli Jadran kao Srbi ili Slovaci. Dok recimo Šveđani , poput Bosanaca, najviše traže apartmane na Braču, a Austrijanci na Krku.

Najveći broj stranaca koji su pretraživali smještaj na istarskom području su Švicarci te Slovenci koji zbog blizine najradije ljetuju u Umagu. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji najtraženija je Korčula koja je zanimljiva turistima iz BiH, Slovenije i Francuske. Zadarska županija jedinstvena je po turistima koji će ju ove godine posjetiti, a to su Rusi.

Na samom kraju, dr. sc. Mikulić donosi prognozu ovogodišnje turističke sezone.

Konačna prognoza – blagi pad noćenja i pad prihoda od tri do osam posto

– Kao što sam predviđao i prošle godine, očekujem stagnaciju ili čak blagi porast dolazaka na razini Hrvatske, sa „prelijevanjem“ dolazaka iz skupljih u povoljnije destinacije.

S druge strane očekujem blagi pad noćenja, jer smatram da su planirani budžeti za ljetovanje naših turista u odnosu na prošlu godinu zbog utjecaja krize manji, a značajan dio budžeta odlazi upravo na smještaj.

Što se prihoda od turizma tiče, očekujem pad koji će se kretati između 3 i 8 posto. Međutim, moram naglasiti da vlastita predviđanja uzimam sa određenom dozom rezerve, jer je pozicija Hrvatske u odnosu na konkurenciju ove godine znatno promijenjena. Rezultat je to prije svega aktivnosti velikih naših konkurenata, a ne vlastitih. Tako je Turska već početkom ove godine konkurentima (pa i nama) objavila rat sa dampinškim cijenama te krenula u vrlo agresivnu promotivnu kampanju. Sličan je i primjer Grčke, koja se zbog katastrofalne situacije u državi sve viša priklanjala takvom pristupu, iako se na turističkom sajmu u Berlinu još u ožujku ove godine rezolutno distancirala od ovakve prakse, – zaključio je dr. sc. Josip Mikulić, predavač na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.