Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Nekretnine

Strani kupci postaju sve značajniji faktor na tržištu nekretnina

Unatoč porastu cijena stambenih nekretnina, prvenstveno u Zagrebu, potražnja i prodaja ne jenjavaju.

Podaci oglasnika s Indomio mreže, Crozilla.com u veljači pokazuju mjesečni porast zagrebačkih cijena stanova u visini od 2,2 posto, a u istom razdoblju zabilježen je i porast broja posjetitelja zainteresiranih za kupnju ili najam tamošnjih nekretnina.

Nekretnine u glavnom gradu oduvijek su bile predmet želja i svojevrstan statusni simbol domaćim kupcima kojima su one na moru u većini slučajeva ipak postale preskupe. Unatoč, za naše pojmove, visokim cijenama, nekretnine na našoj obali i dalje su jeftinije od onih u brojnim drugim europskim zemljama. A ulaskom u Eurozonu i prelaskom na Euro, Hrvatska je postala još zanimljivija inozemnim kupcima koji svoj novac žele uložiti u nekretnine.

Hrvatska kao alternativna opcija

U posljednjih nekoliko godina strani kupci postali su sve značajniji faktor na hrvatskom tržištu nekretnina.

Potaknuti visokim cijenama nekretnina u brojnim drugim europskim zemljama, velik broj stranaca odlučuje se na kupnju u Hrvatskoj koja im je sve češća alternativna opcija.

„Dok jedni kupuju nekretnine u Hrvatskoj za odmor, drugi ih kupuju kao investiciju, a ima i onih koji ih kupuju za stanovanje, odnosno za treću životnu dob”, izjavio je Mladen Matijević, regionalni direktor tvrtke Indomio d.o.o., koja upravlja mrežom portala za nekretnine, Indomio.hr i Crozilla.com. „Unatoč porastu, cijene naših nekretnina još uvijek su relativno pristupačne u usporedbi s cijenama u drugim europskim zemljama, posebice na obalnom području, koje je, prema podacima oglasnika Crozilla.com, najpopularnije među stranim posjetiteljima za kupnju nekretnina.“

Statistike pokazuju kako stranci čine značajan postotak, oko 30 posto, ukupnog prometa nekretnina, a kupci iz Njemačke, Austrije i Slovenije su među najčešćim kupcima nekretnina u Hrvatskoj.

Takve rezultate daje i analiza posjetitelja oglasnika Indomio Hrvatska (Indomio.hr i Crozilla.com). Naime, tijekom 2022. godine na oglasniku Indomio mreže posjetitelji iz tih zemalja najviše su pretraživali nekretnine na obali, posebno na sjevernom Jadranu, te u Istri i na Kvarneru.

Potencijalni kupci iz Njemačke na oglasniku Indomio.hr i Crozilla.com lani su najviše pretraživali stanove u Crikvenici, Puli i Zagrebu, kuće na Krku, Viru te u Zadru, a zemljišta u Zagrebu i okolici te u Poreču.

Austrijance su lani zanimali stanovi i poljoprivredna zemljišta u Istri, a kuće u Primorsko-goranskoj županiji. Istarska županija i otok Krk potencijalnim kupcima iz Slovenije lani su bili najčešća područja pretraživanja stanova, kuća i građevinskih zemljišta, dok su poljoprivredna putem oglasnika Indomio.hr i Crozilla.com najviše tražili na Krku, te na Braču i Viru.

Cijene nekretnina nakon ulaska u Eurozonu

Početkom godine Hrvatska je ušla u Eurozonu, što je izazvalo strahove od dodatnog rasta cijena nekretnina.

Prognoze za buduće kretanje cijena nekretnina nisu sigurne, no primjeri drugih zemalja koje su već prošle kroz ovu „fazu“ mogu poslužiti kao dobar pokazatelj stanja na tržištu nekretnina u budućnosti.

„Pristupanje eurozoni može imati značajan utjecaj na cijene nekretnina, ali to ovisi i o mnogim drugim faktorima, uključujući i cjelokupnu gospodarsku situaciju, kao i stanje tržišta nekretnina prije pristupanja,“ ističe Mladen Matijević. „Sveukupno, promjene u cijenama nekretnina nakon ulaska zemalja u EU i/ili Eurozonu variraju ovisno o različitim čimbenicima, uključujući ekonomske, političke i socijalne uvjete.“

Rast cijena nekretnina u mnogim zemljama bio je potaknut stranim ulaganjima, turizmom, urbanizacijom i niskim kamatnim stopama koje su posljedica ulaska u Eurozonu. Međutim, čimbenici poput globalne financijske krize, globalne pandemije COVID-19 ili lokalnih ekonomskih i političkih okolnosti mogu utjecati na promjene cijena nekretnina u svakoj zemlji. „Zbog toga je teško precizno predvidjeti kako će se tržište nekretnina razvijati u budućnosti,” dodaje Matijević.


Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Komentari

S eksplozijom e-trgovine raste i broj skladišta diljem svijeta. Naime, s procijenjenih 151.000 skladišta u 2020. očekuje se rast na 180.000 skladišta do 2025....

Ljudski resursi

U prilogu donosimo 7 koraka pomoću kojih ćete djelovati uvjerljivo, te se prezentirati i pokazati kako ste osoba koja posjeduje integritet.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.