Europska komisija je 6. svibnja 2015. godine usvojila Strategiju jedinstvenog digitalnog tržišta za
Europu (tzv. DSM strategija), uvažavajući činjenicu kako globalno gospodarstvo sve brže postaje
digitalno. Danas digitalno gospodarstvo raste 5 do 7 puta brže od ostalih gospodarskih sektora. Prilike
za rast i inovacije često imaju digitalan predznak u gotovo svim sektorima ekonomije, od
automobilske industrije (povezani automobili) preko energetike (pametne mreže), javne
administracije (е-uprava) pa sve do općenitih usluga (e-zdravlje). Informacijsko-komunikacijske
tehnologije (ICT) više se ne mogu smatrati zasebnim gospodarskim sektorom već predstavljaju temelj
svih modernih inovativnih gospodarskih sustava.
DSM strategija daje jasne ciljeve za stvaranje povezanog Jedinstvenog digitalnog tržišta na kojem bi
se stvorili ujednačeni uvjeti kako za poduzeća tako i za potrošače u digitalnom dobu.
Za postizanje ciljeva glavnih područja Strategije jedinstvenog digitalnog tržišta Europska komisija
predlaže 16 ključnih mjera. Konkretne zakonodavne prijedloge za provedbu tih mjera, Komisija
namjerava pripremiti do kraja 2016. godine u okviru ovih triju stupova:
- Bolji pristup potrošača i poduzeća robi i uslugama na internetu u cijeloj Europi – zahtijeva
hitno uklanjanje ključnih razlika između okruženja na internetu i izvan njega kako bi se
uklonile prepreke za prekogranične aktivnosti na internetu. - Stvaranje odgovarajućih uvjeta za procvat digitalnih mreža i usluga – zahtijeva brzu, sigurnu
i pouzdanu infrastrukturu i usluge pružanja sadržaja, te odgovarajuće regulatorne uvjete za
inovacije, ulaganja, pošteno tržišno natjecanje i ravnopravne uvjete. - Iskorištavanje punog potencijala rasta europskog digitalnoga gospodarstva – zahtijeva
ulaganja u infrastrukturu i tehnologije ICT-a, npr. podatkovno gospodarstvo, istraživanje i
inovacije za poticanje industrijske konkurentnosti te bolje javne usluge, digitalna uključivost i
vještine.
Imajući u vidu da će DSM strategija u narednim godinama imati značajan utjecaj na gospodarstvo,
nevladine organizacije, državnu upravu i pojedince, Ministarstvo gospodarstva i Europska komisija
organiziraju ovu konferenciju u cilju javnog predstavljanja strategije i povezivanja ključnih dionika
digitalnog ekosustava u ponedjeljak,8. lipnja 2015. od 9:00-13:30, u Predstavništvu Europske komisije u Hrvatskoj (Ulica Augusta Cesarca 4), Zagreb.
Konferenciju će otvoriti g. Vedran Kružić, pomoćnik ministra iz Ministarstva gospodarstva u čijoj
nadležnosti je područje trgovine i unutarnjeg tržišta, dok će samu DSM strategiju predstaviti g. Zoran
Stančić, zamjenik glavnog direktora Glavne uprave za komunikacijske mreže, sadržaje i tehnologije
(DG CONNECT) Europske komisije.
Konferencija će se održati u obliku tri konsekutivna panela temeljna na tri stupa DSM strategije na
kojima će se pokušati raspraviti o sljedeće tri teme:
- Kako iskoristiti potencijale jedinstvenog digitalnog tržišta
- Koji su preduvjeti razvoja digitalnog gospodarstva
- Utjecaj digitalnog gospodarstva na transformaciju tradicionalnih industrija