Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Industrija

Strojno pranje sustiže ručno pranje posuđa

Stiže nam zanimljiva anketa iz pera portala jatrgovac.hr. U provedenoj anketi o korištenju sredstava za pranje posuđa u hrvatskim kućanstvima tri pokazatelja osobito upadaju u oko:

  • više od 70% građana pere posuđe svaki dan
  • strojno pranje premašilo ručno prema broju korisnika
  • visok stupanj vjernosti jer gotovo polovica korisnika uvijek kupuje isti brend deterdženta za pranje posuđa

Pranje posuđa je posao koji ma kako nevoljko svi moramo obavljati u kućanstvu. U zadnjih nekoliko godina strojno pranje je u snažnom naletu pa se po vrijednosti prodaje približava sredstvima za ručno pranje posuđa, što pokazuju podaci o prodaji agencije Nielsen.

Naime, sredstva za ručno pranje posuđa u godišnjem periodu studeni 2015. – listopad 2016. ostvarila su količinsku prodaju od gotovo 8,5 milijuna litara, što je 4,1% manje u odnosu na prethodnih 12 mjeseci. Vrijednosna prodaja istodobno je pala za 3,2%, na ukupno nešto više od 109 milijuna kuna.

S druge strane, sredstva za strojno pranje posuđa bilježe blagi rast i vrijednosno i količinski. U promatranom periodu količinska je prodaja porasla za 1,2%, na ukupno 2,8 milijuna kilograma, dok je vrijednosna prodaja u isto vrijeme rasla tek nešto manjih 1% do ostvarenog iznosa od 88,9 milijuna kuna.

U provedenoj anketi o korištenju sredstava za pranje posuđa u hrvatskim kućanstvima tri pokazatelja osobito upadaju u oko. Prvo je podatak da više od 70% građana pere posuđe svaki dan, drugo da je strojno pranje premašilo ručno prema broju korisnika, a treće je visok stupanj vjernosti jer gotovo polovica korisnika uvijek kupuje isti brend deterdženta za pranje posuđa.

Velika većina građana posuđe pere svakodnevno. Naime, čak 71,2% ispitanih navodi kako je ova aktivnost na dnevnome redu u njihovom kućanstvu baš svaki dan.

Da posuđe peru samo po potrebi kaže 13,9% anketiranih građana, a po 7,4% udjela imaju dva preostala odgovora: posuđe perem nekoliko puta tjedno i osobno ne perem posuđe.

Strojno pranje posuđa bilježi natpolovično korištenje pri čemu 5,2% ispitanih ističe da za pranje posuđa koriste samo perilicu posuđa, a dodatnih 51,1% kombinira strojno i ručno pranje. Isključivo ručno pranje posuđa, pak, prisutno je kod 43,8% ispitanih građana.

Limun je daleko najpopularnija mirisna aroma deterdženata za ručno pranje posuđa koju preferira gotovo polovica korisnika (48%), a potom dolazi miris jabuke s 28,9% udjela.

Ostale mirisne arome značajno su manje popularne – aloe vera ima 10,9%, lavanda 4,3%, kamilica 3,3%, a ostale arome 4,7% udjela.

Kada je riječ o vrsti deterdženta koja se koristi pri strojnom pranju posuđa, sasvim očekivano najprisutnije su tablete koje koristi 84,1% ispitanika. Tekući deterdžent (gel) je izbor za 10,1% sudionika ankete, a prašak za njih 5,9%.

I na kraju, vjernost brendu. Upitali smo građane jesu li vjerni određenom brendu ili kupuju deterdžent koji je u tom trenutku na akciji.

Rezultati su pokazali da se natpolovična većina kupaca (53,8%) pri nabavci ovih proizvoda ravna njihovom cijenom kupujući one deterdžente koji su u tom trenutku dostupni po sniženoj cijeni, dok preostalih 46,2% lojalnih kupaca uvijek kupuje isti brend.

Istraživanje su proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal tijekom studenog 2016. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.

Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Zanimljivo bi bilo znati što na to kažu recimo Saponia ili Labud, zar ne?


Pročitajte još:

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Komentari

Viliam Prodan, uspješni poduzetnik, jedan je od naših najboljih rally vozača i višestruki rally prvak Hrvatske.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.