Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Stvaranje osobnog brenda

Dijeleći sadržaje na internetu moguće je na njemu izgraditi svoju osobnost koja pokazuje vaše vlastite poglede na svijet i predstavlja vaše profesionalne vještine.

Od anonimnosti do sveprisutnosti, ili onoga što se kod nas kaže „ispadanja iz paštete“ postoje dva puta. Onaj brzi je taj u kojemu napravite nešto ekstraordinarno, gotovo nemoguće i impozantno u kratkom roku i time svrnete pozornost na sebe, bilo to loše ili dobro. Drugi put kojim se većina ljudi kreće je onaj kojim se ide polako radeći korak po korak i zahvaljujući trudu i dugogodišnjem radu možete postati prepoznati među onima koji se bave vašim poslom.

No, zahvaljujući društvenim mrežama postoji i treći put, koji omogućava da u roku kraćem od desetak godina budete prepoznati stručnjak. Dijeleći sadržaje na internetu moguće je na njemu izgraditi svoju osobnost koja pokazuje vaše vlastite poglede na svijet i predstavlja vaše profesionalne vještine. Čak i ako samo povremeno koriste društvene mreže, sadržaj koji kreirate, dijelite ili vaše reakcije na tuđe sadržaje pokazuju kako taj svijet vidite. Istovremeno onako kako se ponašate na internetu utjecat će i na vaš život izvan njega.

Osobni brend na društvenim mrežama

Stvaranje osobnog brenda na društvenim mrežama nije jednostavno. Ono zahtjeva puno razmišljanja i istraživanja o tome kako to uspješno učiniti. Stvar nije u vašem izgledu, načinu života, nego u tome za što se zalažete i što ljudi mogu očekivati od onoga što objavite. Razmišljajte na duge staze i zapišite ono što funkcionira, a što ne i prema tome se prilagodite.

Rezultati toga rada mogu značiti priliku za vaš novi posao ili vam pomoći da ostvarite nove veze s ljudima koji trebaju vaše usluge ili vam mogu pomoći da napredujete.

Koraci…

No da biste to mogli važno je učiniti nekoliko koraka.

Prvo i najvažnije je u potpunosti napuniti podacima svoje društvene mreže. Odaberite koje mreže su vam najinteresantnije za vašu promociju, i osigurajte da su podaci na njima točni i potpuni. Zgodno je ukloniti i neki sadržaj upitne vrijednosti, koje bi mogli utjecati na to kako vas ljudi vide. Iako se čini zgodnim imati fotografije s tuluma od prije dvije godine, ako se na njima vidi da ste pod utjecajem opijata, a takve fotografije se ponavljaju, prije će potencijalni klijenti ili partneri pomisliti da ste skloni ovisnostima nego da ste osoba koja „voli“ život i s kojom bi se bilo zabavno družiti.

Prepoznajte u čemu ste dobri. Svatko od nas stručnjak je barem u jednom području – zna sve o omiljenoj seriji, filmu ili knjizi, sipa iz rukava statističke podatke o nogometu, ili zna koji su restorani najbolji u gradu. Prilika je da eksperimentirate i vidite kakav sadržaj izaziva najviše reakcija vaših pratitelja, i možete li stvoriti nove takve sadržaje. Što se posebniji u tome i što više ljudi možete privući da sudjeluju u sadržajima koje kreirate, to će vas prije početi shvaćati kao lidera u tom području kojim se bavite.

Poslužite se tehnologijama kako biste svoje sadržaje brže i jednostavnije plasirali. Postoji niz aplikacija koje će vam pomoći u njihovu oblikovanju i postavljanju, a mnoge od njih poput Sprouta, HootSuitea i Buffera omogućavaju vam da dijelite sadržaje na različitim društvenim mrežama. Ujedno i brinu za ono što nam može često predstaviti problem – sigurnost i pamćenje vaših lozinki.

Dijelite sadržaje redovito. U počecima su društvene mreže vezale doseg s količinom objavljenog sadržaja no sada, jer je količina sadržaja koja se svakodnevno kreira ogromna, preveliko postavljanje mnogima smeta i iritira ih. Kako vam je želja ostaviti otvorene mogućnosti za komuniciranje sa svojom publikom, ali ih ne želite „udaviti“, dobro je stavljati sadržaje tri do četiri puta tjedno. U količini i tome što publika više traži mogu vam pomoći alati za analizu podataka koje sve društvene mreže imaju.

Stvarajte i održavajte sadržaj koji će motivirati vašu publiku. Dobro i prenositi ili dijeliti sadržaje koje sami niste kreirali, no jednako tako važno je kreirati sadržaje koji će pokazati kako imate znanja o onome što se događa u svijetu kao i poslu koji se stalno mijenja. Sadržaji koje kreirate mogu uključivati i vaša osobna postignuća, a povremeno se ne treba libiti niti sadržaja koji govore o vašem osobnom životu – vašim hobijima, putovanjima ili interesima. Tako vaša publika dobiva sadržaj koji pokazuje kako ste i vi „ljudi od krvi i mesa“. No i u tome treba imati mjere jer previše osobnosti pretvorit će sadržaje u priču o vama.

Držite se onoga što jeste. Vaš glas, mišljenje, izgled i ton trebaju biti konstantni. Svi znamo kako želimo da nas drugi vide i često mijenjanje pozicija ne donosi povjerenje. Jednako tako vaše ideje i način na koji ih pričate moraju ostati slične kako bi bile pamtljive i uvjerljive.

Raspitajte se o tome dozvoljava li tvrtka za koju radite dijeljenje informacija o onome što radite. Iako je novi trend u korporacijama takozvani employer branding – promoviranje tvrtke kroz ono što o njoj pišu i dijele sami zaposlenici, dobro je znati ili bar priupitati ljude u ljudskim resursima što se smije, a što ne.

Unesite sve svoje kontakte među one na društvenim mrežama. Sigurno su deseci pa i stotine ljudi koje dobro poznajete i s kojima redovito komunicirate. Prenesite njihove kontakte u vaše društvene mreže iz vašeg telefona, s vašeg Gmail računa, LinkedIna, Instagrama, Facebooka, TikToka ili Twitter računa na druge mreže.

Budite pozitivni jer nitko ne voli cendravce. Sadržaji koje dijelite mogu biti znalački i sadržajno izvrsni no ako nisu pozitivni ljudi će izbjegavati i njih i vas. Teme poput religioznih, rasnih, seksualnih i nacionalnih pitanja uvijek završe s gomilom konfliktnih komentara. Često i samo političko svrstavanje u jedan tabor za neke mogu biti uvredljivi.

Ako baš želite imati svoj glas o svakom pitanju, bolje je to činiti na privatnom računu jer na njemu možete pisati baš o čemu god hoćete i iz bilo koje pozicije. Među kontaktima tada držite svoje prijatelje i obitelj i ljude kojima vjerujete, a svoj profesionalni račun kojima gradite nove kontakte i prilike za razvoj karijere njegujte ozbiljno.

Pronađite prave grupe u kojima ćete sudjelovati i stvarati nove sadržaje. LinkedIn i Facebook je pun grupa koje su fokusirane na posebna pitanja ili posebne poslovne mogućnosti. Korištenjem sadržaja iz njih, sudjelovanjem u njihovu kreiranju možete stvoriti autoritet oko svog osobnog brenda.

Takve grupe vam mogu pomoći i da se motivirate i biti dovoljno izazovne da vas dovedu do vaših ciljeva. Mogu vas učiniti osobom na koju se može računati, možete dobiti nove ideje i primiti povratne informacije o vašima, možete dobiti i sigurnost, ojačati svoje vještine, testirati vaše znanje i razviti liderske vještine. U takvim grupama možete i pomoći drugima, učiniti dobre stvari, stvoriti nove prijatelje i razviti nove poslovne mogućnosti.

Nemojte se bojati sudjelovati u dijalogu u takvim grupama, dati svoje drugačije mišljenje i razgovarati o zanimljivim temama.

Pratite ono što rade influenceri. Suradnja i povezivanje s influencerima je dobar način da se vaš osobni brend predstavi drugima, no za to treba dosta vremena. Prije nego li prepoznaju eksperta u vama trebat će vam vrijeme na razvoju odnosa.

Stručnjaci u nekom području koje vam je zanimljivo imaju svoj način rada. Analizirajte njihovu mrežu, pravila objavljivanja, kao i njihov sadržaj i razmislite što biste mogli napraviti bolje. Pratite kako njihovi pratitelji reagiraju na njihove objave i učite najbolje prakse od onih koji su u tome dobri.

I budite uporni, jer čuda se događaju i preko noći. Samo najčešće ta noć traje onoliko koliko traje i na zemljinim polovima.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.