Uvod u raspravu koja će se pred Kongresom pojaviti već u ponedjeljak započeo je podpredsjednik Joe Biden svojom izjavom da moraju postojati infrastrukturalni projekti koji su ključni za narod, te da se njihova pozicija ne smije dovoditi u pitanje. SAD zaostaje za željezničkom infrastrukturom Europe a ovo je promptni odgovor na Kinesti mega-projekt premrežavanja cijele zemlje brzom željeznicom.
250 milja na sat
Prema prijedlogu proračuna, oko 8 milijardi dolara će biti utrošeno već prve godine za razvijanje ili poboljšanje međusobno povezanih željezničkih koridora diljem SAD-a.
Odabrani koridori čine okosnicu plana za stvaranje brze željezničke mreže. Takvi koridori bi se podjelili u tri kategorije selektirane prema brzini koju vlakovi mogu postizati. U prvoj kategoriji smjestile bi se rute s vlakovima koju postižu brzine od 125 do 250 milja, druga kategorija za vlakove koji postižu brzine od 90 do 125 milja i treća kategorija s vlakovima koji se kreću do 90 milja.
Predsjednika Obama je postavio cilj da se brza željeznica razvije u sljedećih 25 godina kako bi je moglo koristiti čak 80% žitelja SAD-a. Plan je to koji se nadovezuje na proces smanjivanja gužvi na cestama i zračnim lukama, te bi za konačni cilj trebao imati smanjenje zagađenja.