Na vrhuncu je, primjerice, Hrvatski telekom imao čak tri milijuna korisnika svojih mobilnih brendova T-Mobilea, Bonbona i Simpe. No kad se primijeni nov izračun, koji u obzir uzima samo one mobilne brojeve koje je netko obnovio i koristio unatrag 90 dana, ima ih pola milijuna manje.
Tele2 bio prvi
Do sada su, naime, operateri čak računali pod svoje korisnike i one koji bi obavili tek jedan poziv prije 15 mjeseci. Deutsche telekom u svom izvješću za treće tromjesečje navodi da je HT zbog novog načina izračuna korisnika izgubio oko 500.000 mahom “prepaid” korisnika. Najveći pad zabilježio je Vipnet. Vlasnik mobilnih brendova Vip i Tomato ima 600.000 korisnika manje. Iako se očekivalo da će vlasnik Vipneta Telekom Austrija jednako kao i vlasnik HT-a Deutsche telekom navesti promjene u svom izvješću za treće tromjesečje, koje je objavljeno u ponedjeljak, zbog “resetiranja povijesnih ključnih pokazatelja poslovanja sve do 1. tromjesečja 2010.” bilo je potrebno temeljito kopati prethodna izvješća. Otkrilo se da se Vipnet svojedobno hvalio da ima 2,75 milijuna korisnika. U drugom tromjesečju broj Vipnetovih korisnika pao je na 2,06 milijuna, a u trećem ponovno počeo rasti pa ih sad ima 2,17 milijuna. Tele2 je istu promjenu izračuna broja korisnika, koju su HT i Vipnet napravili tek sada, proveo još prije dvije godine kad je iz svoje male baze korisnika izbrisao njih čak 227.000. Tada je pozvao ostala dva operatera da učine isto, a danas ima 827.000 korisnika i kontinuirano bilježi njihov rast.
Odskočna daska
Prema izvješću Telekoma Austrije, prihod Vipneta pao je 8,5 posto, na 123,7 milijuna eura, operativna dobit pala je 10 posto, na 52,2 milijuna eura, a EBIT za 14,6 posto, na 35,2 milijuna eura. Unatoč krizi Vipnet je uspio zadržati strukturu prihoda tako da njih 27 posto dolazi od podatkovnih usluga i interneta, odnosno segmenta u kojem se bilježi najveći rast. Mladen Pejković, predsjednik Uprave Vipneta, ističe da je na rezultat snažno utjecao pad cijena roaminga s jedne strane, a s druge najveća akvizicija na hrvatskom telekom tržištu, kupnja B.neta. “To nam je prava odskočna daska”, zaključuje Pejković.
Telefon parira mobitelu
Vipnet ima za trećinu veći prihod po korisniku fiksnih usluga, poput B.neta i Vip fiksne telefonije i interneta, nego po korisniku Vipa ili Tomata. Mjesečni prihod Vipneta po korisniku u trećem tromjesečju je 13,2 eura, dok je za fiksne korisnike 15,8 eura.
www.poslovni.hr