Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Sve manje novih automobila na hrvatskim cestama

Prodaja novih automobila u siječnju je na godišnjoj razini pala za 48 posto, odnosno prodano je 1.676 automobila manje nego u lanjskom siječnju

Prodaja novih automobila u siječnju je na godišnjoj razini pala za 48 posto, odnosno prodano je 1.676 automobila manje nego u lanjskom siječnju

Snažan pad prodaje novih automobila na hrvatskom tržištu nastavljen je i početkom ove godine – u siječnju je prodano 1.814 automobila, što je gotovo upola manje nego u siječnju prošle godine, pokazuju podaci agencije Promocija plus koji se oslanjaju na evidenciju MUP-a o novim registracijama.

Po tim podacima, prodaja novih automobila u siječnju je na godišnjoj razini pala za 48 posto, odnosno prodano je 1.676 automobila manje nego u lanjskom siječnju.

Direktor Promocija Plusa Agan Begić za Hinu je komentirao kako je pad prodaje najvećim dijelom posljedica općeg pada standarda te da ne predstavlja preveliko iznenađenje.

Smatra da pored toga dio potencijalnih kupaca odgađa kupnju do 1. srpnja, nadajući se nižim cijenama zbog pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji i učinaka Zakona o posebnom porezu na motorna vozila po kojemu će se od 1. srpnja oporezivanje automobila vezati uz zaštitu okoliša i emisiju ugljičnog dioksida.

Taj posebni porez formirat će se na osnovu nabavne vrijednosti vozila i emisije CO2, što znači da će automobili koji emitiraju manje od 120 grama CO2 po kilometru pojeftiniti, oni koji emitiraju između 120 i 130 grama po kilometru ostat će na istoj ili malo nižoj cijeni, a oni s emisijom CO2 iznad 130 grama po kilometru će poskupjeti.

Najprodavanija marka u siječnju ove godine je Volkswagen s prodanih 234 automobila, što je tržišni udio od 12,9 posto.

Tržišni udio veći od 10 posto (10,4 posto) u siječnju je imao još samo Renault s prodanih 189 vozila.

Više od sto automobila u prvom su mjesecu prodali još Kia (161), Opel (143), Hyundai (132), Peugeot (127), Citroen (125) i Škoda (100).

Među prvih deset marki u siječnju još se nalaze BMW (75 prodanih vozila) i Chevrolet (74).

Sve te, kao i većina ostalih automobilskih marki, na godišnjoj razini bilježe pad prodaje, a zanimljivo je kako više prodanih vozila zabilježilo nekoliko marki u višoj cjenovnoj skupini, iako je doduše riječ o markama koje u ukupnoj prodaji imaju male udjele, manje od pola posto ili tek oko jedan posto.

Tako je primjerice u siječnju ove godine prodano 19 vozila sa znakom Volva, što je tri više nego u siječnju lani, dok je osam prodanih Land Rovera čak četiri puta više nego u siječnju prošle godine kada su prodana tek dva.

Najprodavaniji modeli u siječnju su bili Volkswagen Golf (88 prodanih vozila) te Renaultovi Clio (72) i Megane (69).

Po podacima agencije Promocija plus, u siječnju je prodano više dizelaša nego benzinaca – prodano je 1.072 automobila s dizelskim motorom, a 742 s benzinskim motorom, pa dizelaši u ukupnoj prodaji imaju udio od 59 posto, a benzinci 41 posto.

Uobičajeno, najviše je automobila prodano na području Zagreba (622), a slijede Primorsko-goranska (196) i Splitsko-dalmatinska županija (170).


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Financije

Nova godina, novi uvjeti za odlazak u mirovinu  – zvuči kao loš novogodišnji dar, zar ne?

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.