Sve više jedemo doma: čak 65% ispitanika potvrđuje kako zbog pandemije rjeđe odlazi u restorane

Iako su restorani otvoreni već nekoliko mjeseci te posluju u skladu s novim epidemiološkim okvirima, rezultati novog MasterIndex istraživanja pokazuju kako je pandemija novog koronavirusa ostavila traga na naše navike posjeta restoranima. Glavni razlog zašto ove godine sve češće zaobilazimo restorane, što potvrđuje čak 61% ispitanika koji su u rujnu i listopadu sudjelovali u istraživanju koje je za Mastercard provela agencija Improve, jest izbjegavanje većih okupljanja. No, veća okupljanja nisu jedini razlog koji brine ispitane Hrvate. Pad BDP-a, financijska neizvjesnost te sve veća pažnja usmjerena na brigu o osobnim financijama gotovo su za polovinu ispitanih (44%) drugi najčešći razlog zbog kojeg restorani više nisu visoko na ljestvici prioriteta. Još jedan razlog, koji nije karakterističan samo za ovu industriju, jest bojazan posjetitelja o mogućnosti zaraze prilikom posjeta restoranu – svaki četvrti ispitanik odgovorio je kako se boji da se takvi ugostiteljski objekti ne pridržavaju ili ne mogu ispuniti propisane epidemiološke mjere. Tek 12% kao razlog sve češćeg neodlaska navodi smanjen obujam poslovnih sastanaka.

Trošimo otprilike isto, ali rjeđe

Kada govorimo o razlozima odlaska ili neodlaska, cijena ima sve veći utjecaj, posebice u gradskim sredinama. I dok raste broj onih koji sve rjeđe odlaze u restorane, okvirna mjesečna potrošnja ostaje otprilike ista te se, u najvećoj mjeri, kreće između 200 i 500 kuna. Prošle godine prosječna mjesečna potrošnja u restoranima u iznosima do 100 kuna bila je, u odnosu na ovu, veća za 15%. Više od 1.000 kuna mjesečno u restoranima troše oni s većim mjesečnim primanjima, primarno osobe između 40 i 49 godina. Gotovo 60% ispitanica istaknulo je kako ove godine rjeđe ili gotovo nikada ne odlazi u restorane na poslovne sastanke, a tendencija smanjivanja odlazaka karakteristična je i za dobnu skupinu ispitanika između 50 i 55 godina.

Padaju odlasci u restorane, rastu online narudžbe

S obzirom na specifičnost ugostiteljskog poslovanja, usmena predaja zadovoljnih gostiju jedan od ključnih faktora prilikom odabira mjesta za jelo. Prošlogodišnji rezultati MasterIndexa pokazali su kako 89% ispitanih sudionika koji odlaze u restorane odluku o tome gdje jesti u većini slučajeva donose temeljem usmene preporuke prijatelja ili kolega. Ovogodišnja brojka nešto je niža (80%). Online recenzije na popularnim platformama (TripAdvisor, Facebook, Google) za mlađe ispitanike bitan su izvor informiranja o ponudi – u dobnoj skupini od 18 do 39 godina svaki treći ispitanik navodi ih kao primarni oblik informiranja o restoranima. S porastom online recenzija, bilježi se i rast broja korisnika, tj. gostiju koju hranu naručuju na popularnim online servisima, ali i broj onih koji koristeći lokacijske usluge odluku o posjetu ili narudžbi donose primarno temeljem faktora dostupnosti, tj. blizine. Broj onih koji koriste usluge online servisa u odnosu na lani povećan je za 55%, dok korištenje lokacijskih usluga bilježi porast u odnosu na lani od 25%. Lokacijske usluge biraju obrazovanije osobe s većim primanjima na području Grada Zagreba, Istre, Primorja te Gorskog kotara, dok online servise za narudžbu, zbog prihvatljivih financijskih ponuda, osobe s manjim prihodima.

Podijeli

Odgovori

Top