Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Teambuilding – ima li smisla u svakom formatu?

U postpandemijskom razdoblju, 40% kompanija u Hrvatskoj prigrlilo je praksu hibridnog načina rada – kombinacije rada od kuće i iz ureda, a više od 10% remote – rada isključivo od kuće.

U Microsoftovom izvješću o budućnosti rada iz 2022. provedeno je ispitivanje nad 60.000 zaposlenika kojim je otkriveno da su zaposlenici koji su radili od kuće bili produktivniji za kratkoročne projekte, ali ne i dugoročne, a kao razlog tome naveden je izostanak timske suradnje i interakcije unutar tima.

Kada utipkate u Google tražilicu koja je najveća opasnost remote rada, prvo na popisu će se naći ‘Rastući osjećaj izoliranosti’, dok je gubitak ravnoteže između privatnog i poslovnog života tek na petom mjestu. Ne treba zanemariti kako ovakve prakse donose niz benefita kompaniji i djelatnicima no izoliranost, usamljenost i nepovezanost timova problemi su o kojima se sve više govori pa ih je nužno ‘staviti na stol’.

Employer branding sve aktualniji

,,Zaposlim se nakon studija i tu ostajem do mirovine”. Ovako nekako bi mogla zvučati rečenica izgovorena jednom davno od naših roditelja, njihovih roditelja i tako generacijama unazad. Nekada je bilo važno zaposliti se, a potom ‘plivati na valovima’ kulture te kompanije kako god se ona mijenjala s godinama. S današnjim generacijama situacija je znatno drugačija. Slijedom brzih promjena tehnologije i društva, ljudi su u neprestanom traganju za poslom koji će ih ispuniti i zadovoljiti na razini karijere i privatnog života. U tom procesu traganja, spremni su mijenjati radno mjesto sve dok ne pronađu ono što im odgovara. A kako to kolanje zaposlenika utječe na employer branding tvrtke? Odlično!- pod uvjetom da se zaposlenici u kompaniji zadržavaju dovoljno dugo i u isto vrijeme pričaju o svojim pozitivnim iskustvima u toj kompaniji kroz različite kanale.

Još 2016. je Linkedin u svojoj ‘Ultimativnoj listi statistika iz employer brandinga’ objavio kako čak 72% poslodavaca malih i srednjih poduzeća smatra employer branding važnim faktorom u procesu zapošljavanja. U istom istraživanju je navedeno da kandidati tri puta više vjeruju zaposlenicima koji govore pozitivno o svojoj kompaniji nego kada kompanija benefite navodi na web stranici ili u oglasu za posao.

A kako postići da ljudi pričaju pozitivno o svojoj kompaniji, kolegama, kulturi organizacije ako te kolege vide dva puta tjedno samo preko prozorčića stolnog računala?

Moć teambuildinga

Vratimo se 90 godina unazad u 1930e, kada je začet pojam ‘Teambuilding’. Tada je provedeno takozvano Hawthornovo istraživanje koje je uključivalo niz aktivnosti osmišljenih da se dubinski ispita što se događa sa skupinom radnika u različitim uvjetima. Nakon duge analize, istraživači su se složili da su najvažniji čimbenici izgradnja osjećaja grupnog identiteta, socijalne podrške i kohezije koja dolazi s povećanom interakcijom radnika. Elton Mayo, jedan od izvornih istraživača, istaknuo je određene uvjete koji su identificirani za razvoj učinkovitog radnog tima. Grupa je najprije imala zadatak da sama sebi zada neki cilj do kojeg će u kratkom roku svi zajedno stići.

Nakon izvršenog zadatka, tim se ponosio  svojim postignućem, istaknuvši kako nisu osjećali pritisak prilikom izvršavanja zadatka. U konačnici, grupa je razvila osjećaj samopouzdanja i iskrenosti jedni prema drugima.

Danas teambuilding poprima sasvim nove oblike no ideja i cilj ostaju isti.

Jedan spa vikend s kolegama ili zajednički odlazak na degustaciju vina može zvučati zabavno i opuštajuće no teško da će postići efekt kao kada ekipa zajedničkim snagama mora stići do cilja. Tisuće zaposlenika koji iz godine u godinu ne propuštaju B2Run kao najveći teambuilding u Hrvatskoj koji okuplja stotine kompanija, mogu posvjedočiti o jedinstvenom događaju koji jača timski duh i osjećaj zajedništva na duge staze.

,,Kao kapetan, htio sam potaknuti kolegice i kolege da se aktivno uključe u nešto što je zdravo, izazovno i zabavno. B2Run je savršena prilika da se timski izazovemo i podržavamo jedni druge, a istovremeno promoviramo zdrav način života. Također, htjeli smo pokazati da smo kao tvrtka sposobni postići velike stvari kada radimo zajedno kao tim. U prvoj godini sudjelovanja bilo nas je 6 u timu, a u zadnjoj 117”- Željko Marčec, kapetan tima Centar za vozila Hrvatska

Sve o detaljima B2Runa  i prijavama za 2023. pročitajte na www.b2run.hr.

Izvori:

Microsoft New Future of Work Report 2022, https://www.microsoft.com/en-us/research/uploads/prod/2022/04/Microsoft-New-Future-of-Work-Report-2022.pdf

The Ultimate List of Employer Brand Statistics for Hiring Managers, HR Professionals, and Recruiters (Small to Mid-sized Business Edition), https://business.linkedin.com/content/dam/business/talent-solutions/global/en_us/c/pdfs/ultimate-list-of-employer-brand-stats.pdf

Dyer, J. L., 1984, Team research and team training: A state-of-the-art review. Human Factors Review, pp. 285-319.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.