TMC svojim tehnološkim rješenjima nudi uštede i veći profit

Strateški lokalni partner svjetskih lidera u avioprometu, organizator konferencije koja se prošli tjedan održala u Zagrebu, tvrtka TMC, svojim tehnološkim rješenjima i alatima, kao i tehnološkom i savjetodavnom podrškom u nabavi na području avioprometa, agencijama i korporativnim klijentima omogućuje da naprave značajnu uštedu i veći profit.
TMC alati i tehnologije naslanjaju se na rad putničkih agencija i globalnih distributivnih sustava u industriji putovanja, posebno u području avio putovanja.

TMC konferencije (innovationconference.net) organiziraju se kako bi brojne sudionike inspirirali na promjene i pripremili za izazove koji ih očekuju na području avioprometa i putovanja. Na njihovim konferencijama kao predavači gostuju ključni predstavnici svjetskih lidera u području tehnologija i distribucije u avioindustriji, s prihodima koji se mjere u milijardama eura, poput Kiwi.com, Travelport, Amadeus, AerTicket, KupiBilet. Svi se oni sastanu u Travel & Technology Hub-u ”Gacka 16” u Zagrebu i dijele znanje.

Razgovaramo s Anđelkom Ćalušićem, direktorom i idejnim začetnikom konferencija koje sudionicima konferencije poklanjaju i edukacije u vrijednosti 10 000 eura.

Od kuda ideja za organizaciju ovakvih konferencija?

Sve konferencije koje organiziramo su dio su Innovation serije konferencija. Smatramo kako je inovacija ključ za sve. Promjene oko nas uvjetuju nas da inoviramo, da isti posao koji radimo godinama na sličan način, sagledamo iz drugačije perspektive, odmaknemo se od subjektivnoga i donesemo odluke, izbacimo suvišno i implementiramo nove tehnologije. Radimo u industriji putovanja, inoviramo u industriji putovanja odnosno u industriji avioprometa.

Tko su sudionici vaših konferencija?

Primarno su to putničke agencije, ali i velike tvrtke koje žele optimizirati svoju nabavu u segmentu poslovnih putovanja. Velike tvrtke imaju problem kod kontrole nabave posebno u području nabave i kontrole troškova zrakoplovnih karata. Cijene jako osciliraju, a potencijalne uštede mogu biti jako velike. Prezentiramo im i naša rješenja, ali i rješenja naših partnera koja im mogu pomoći u optimizacijama.

Kao primjer reći ću vam da Rimac automobili koriste naša travel management rješenja. TMC je hrvatski proizvod, hrvatsko znanje koje je integriralo analitiku, proces narudžbe i kontrole troškova s ciljem kreiranja politike putovanja, a uštede idu i do preko 50%.

TMC je modularna platforma koju mogu koristiti i agencije i kompanije. Naše usluge koristi 70 agencija.

Travel Management Akademija jedan je od programa koji provodite.

70 dana u godini imamo tečajeve koji u 6 modula drže profesionalci. Razvijamo dodatne module. Gradimo i pomažemo agencijama da dođu do kvalitetnoga kadra. Povezujemo se s fakultetima i mladim ljudima.

Travel and technology HUB “Gacka 16” novootvoreni je inkubator poduzetničkih ideja, projekata i programa za tvrtke i poduzetnike u Zagrebu. Recite nam kako ste došli na tu ideju?

Ovaj HUB je napravljen kao mjesto za bilo koga tko djeluje u industriji putovanja, neovisno o onome što radi bilo da je to aviopromet, distribucija paketa ili čak web portal poput Vašeg. Nudimo tzv. cowork prostor. HUB je neovisan i služi kao podloga svima koji žele organizirati svoj event ili radionicu, to je i osnovni način financiranja. Želimo svima, koji na bilo koji način djeluju u turizmu, omogućiti da dobiju svoje mjesto, da dobiju novu inspiraciji.

Anđelko Ćalušić, CEO TMC

Na koji način sve ovo financirate.

Financiramo sve sami. Moramo biti samoodrživi. Nisam ogorčen, ali sam shvatio da ne mogu računati ni na koga. Imamo partnere koji podržavaju našu priču. Imamo mrežu od 70 agencija koje žude za kvalitetnim kadrom, a oko 30% naših polaznika se odmah zaposli, mi im jamčimo posao. Mi zapošljavamo.

Nikad nismo dobili poticaj, ali to ni ne tražimo. Tražimo samo potporu u održavanju naših edukacija, podržavanju modela, a ne da sve ovisi o entuzijazmu i nazovimo to luđaštvu. Ako danas tu imamo 9 predavača iz 8 zemalja, onda vam je jasno da su prepoznali pravu vrijednost ovakvih događanja.

Koja je tema iduće konferencije?

30. svibnja pripremamo novu konferenciju na temu “Air tickets supply chain – management, analitics and control ” , a ugostit ćemo ekipu iz Rimac automobila, Orbico grupu i Končar. Pozvat ćemo i javnu upravu kojoj smo ponudili besplatnu implementaciju TMC na tri mjeseca kako bi nadzirali svoju nabavu, ali čini nam se da nisu razumjeli o čemu se tu radi. Nisu shvatili da im kroz nadzor nabave aviokarata možemo uštedjeti možda i 10 milijuna eura.

Glavne teme našega društva su crne kronike kojima trujemo populaciju. Teško je dobiti malo vremena i prostora da čovjek objasni koje su sve mogućnosti i kakve se uštede mogu postići implementacijom novih tehnologija, u ovome slučaju TMC tehnologije. Ali, ne moramo mi biti nositelj svega. Ima tu i drugih rješenja poput drugih regionalnih tehnoloških tvrtki, Travelporta, Amadeusa, mreže neovisnih agencija koje imaju stručnjake i tehnologije da ponude slične pristupe…

Do kakvih je razlika došlo u industriji putovanja unatrag recimo petnaest godina?

Promijenilo se unutra petnaest godina dosta toga. Tradicionalna putovanja su se totalno promijenila. Došli su lowcost carrieri, transformirali su tradicionalne avio kompanije. Globalni distributivni sustavi (GDS) koji su bili dominantan kanal distribucije osuđeni su da dijele svoj utjecaj , s novim igračima na tržištu, otvaraju se novi standardi koji omogućuju kreiranje novih globalnih distributivnih sustava temeljenih na novim tehnologijama. U sloju između putnika i avio kompanije, dominirali su GDS- ovi. Razvojem interneta i novih tehnologija, definiranjem novih standarda dešava se da se formira veliki broj poslovnih modela i GDS-a koji rade na totalno drugačijim principima, također tradicionalni GDS-ovi se pokušavaju redefinirati tako da se otvaraju prilikama koje pružaju nove tehnologije.

Činjenica da GDS-ovi žele da ih se tretira kao puno otvorenije platforme kao i akvizicije novih tehnoloških tvrtki od strane GDS-ova (Sabre preuzeo Farelogix), ohrabruje u smislu da će se tradicija povezati s novim i svježijim pristupima koje omogućuju tehnologije i prilagodbe globalne regulative i standarda.

Putnici dobivaju jeftinije karte, češće lete, tri puta je porastao aviopromet u zadnjih petnaest godina. Cijene karata su drastično pale. Ono što se povećalo su pristojbe zračnih luka koje postaju mini gradovi.

Lowcost carrieri pokazali su aviokompanijama model u kojima se usluga ogolila do kraja, usluga se pretvara u tzv. commodity. Svaki luksuz se posebno plaća.

Kakav je putnik budućnosti?

Niša je doista puno. Naša tehnologija omogućuje da je doslovno svaki putnik niša za sebe. Dolazi do sve veće personalizacije usluga. Postoje globalne niše poput poslovnih putnika, privatna putovanja, klasični aranžmani… tu će se gubiti razlike. Pojavit će se dinamično paketiranje prilagođeno potrebama pojedinca. Današnji milenijalci su sutrašnji donositelji odluka kojima će posve logično biti da, na razini korporacije, koja je puno restriktivnija, optimiziraju i kreiraju poslovna putovanja.

Podijeli

Odgovori

Top