Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Energetika

Transformacija energetskog tržišta je imperativ

Transformacija energetskog tržišta danas se, kako u Republici Hrvatskoj tako i u EU i svijetu, nameće kao imperativ.

Transformacija energetskog tržišta danas se, kako u Republici Hrvatskoj tako i u EU i svijetu, nameće kao imperativ. Potvrđuju to stalna istraživanja koja provodimo unutar PwC-a, ali i praksa kojoj svakodnevno svjedočimo. Pritisak za transformaciju tržišta energetike stoga dolazi s mnogo strana. Tu prije svega treba istaknuti pritisak od strana kompanija poput Shella, Statoila, Totala i Enela, koji primjerice investira 5 milijardi EUR u obnovljive i manje od 1 mlrd EUR u konvencionalne izvore energije, nadalje onaj od kupaca, poput npr. IKEA-e, Targeta, APPLE-a (čije je novo sjedište napravljeno na 100 posto obnovljivim izvorima energije), Amazona, Google-a i Facebooka te drugih globalnih kompanija, koje čim prije žele koristiti obnovljive izvore energije jer najmoćnije svjetske kompanije danas žele biti energetski neovisne. Ne manje važno, pritisak očekivano dolazi i od vlada pojedinih zemalja, ali i od same EU, no jednako tako i od zemalja poput Saudijske Arabije ili zemalja Bliskog istoka. Sve ove strane u tome imaju jasne razloge, jer je pravilnim upravljanjem i jasnom strategijom, uz praćenje i korištenje najnovijih tehnologija moguće ostvariti velike uštede novaca.

Kina  – lider u energetskom sektoru

Uzmimo za primjer Kinu, koja se profilirala kao lider u energetskom sektoru i do 2020. planira investirati 350 milijardi EUR u obnovljive izvore energije.

Promjene su, dakle neminovne. U narednom periodu imat ćemo manje ugljena, lagani rast plina i velik rast obnovljivih izvora, unutar kojih će primat zasigurno imati solarna energija i energija vjetra. Stalnim praćenjem tržišta energetike u PwC-u te unutar njega 150 novih globalnih tehnologija, znamo da upravo one nalaze veliku primjenu u energetici pa možemo zaključiti da su novi poslovni modeli budućnost i da se u skladu s time i treba transformirati energetsko tržište kako Republike Hrvatske, tako i EU.

Energetske strategije donesene prije pet do šest godina više nisu relevantne pa će spremnost vlade da nastavi s naporima oko definiranja i usvajanja nove energetske strategije biti ključna za pomake u hrvatskom energetskom sektoru. Najvažniji aspekti strategije o kojima se mora pritom voditi računa su cjelokupan kontekst i ciljevi koje se želi ostvariti, s naglaskom na povećanje zaposlenosti i vrijednosti državne imovine, dok ona mora dati odgovor na goruća pitanja kao i dati okvir za transformaciju cijelog sektora. Potrebno je postići konsenzus, što je obično najteži dio te mora biti primjenjiva i fleksibilna.

U RH najzanimljivije pitanje INE

Uloga savjetnika na tržištu energetike, unutar koje je u Republici Hrvatskoj trenutno najzanimljivije pitanje INA-e, uključuje razumijevanje interesa svih dionika kako bi se pronašlo pravog strateškog investitora. INA je ključna za hrvatsku energetiku. Zainteresiranih za INA-u ima, no bit će potrebno ispravno ocijeniti njenu financijsku, operativnu i tržišnu poziciju te ju promatrati u kontekstu budućnosti cjelokupnog energetskog sektora. Strateški partner mora imati komplementarne strategije i slične poglede na budućnost kompanije i sektora čime se umanjuju rizici za obje strane.
Nužno je temeljito i stručno pristupiti ocjeni takvog potencijalnog partnerstva jer u protivnom nastaje dugoročno neodrživa suradnje koja ne stvara dodatnu vrijednost za partnere.

Autor Dejan Ljuština, partner i voditelj PwC Croatia u jugoistočnoj Europi za usluge u sektoru energetike
povodom konferencije “Hrvatska na vratima energetske unije”.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.