Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Transparentnost iluzija visokog menadžmenta

Organizacijska agilnost se definira kao sposobnost kompanije da se prilagodi novim tržišnim uvjetima.

Tvrtka VETTURELLI provela je online istraživanje u kojem je sudjelovalo 32 kompanije, kako članova Uprave tako i direktora ljudskih potencijala i korporativnih komunikacija.

Organizacijska agilnost se definira kao sposobnost kompanije da se prilagodi novim tržišnim uvjetima. Poistovjećuje se s pojmom brzine i fleksibilnosti i istovremeno stabilnosti u pristupu adaptacije na nove kompleksne situacije. Autorica istraživanja ističe kako je za organizacijsku agilnost potrebna slika čovjeka kao odgovornog, motiviranog i kreativnog bića te organizacijski dizajn koji je definiran prema potrebi čovjeka i po mjeri klijenta odnosno tržišta.

Rezultati su pokazali kako 43,75% ispitanika svoju organizaciju doživljava donekle agilnom.

90% ispitanih kompanija smatra kako su pozitivne i spremne na promjene što je porast od 16% u odnosu na prošlu godinu, no od istih 66,6% ističe kako ne vladaju potrebnim znanjima i kompetencijama za postizanje organizacijske agilnosti.

Visoki i srednji menadžment se uglavnom slaže oko značaja određenih principa koja iskazuju stupanj agilnosti, poput transparentnosti (>92%), tržišne orijentiranosti (>85%), tržišnog taktiziranja (>84%), protočnosti procesa tako da se isti organiziraju od tržišta prema unutrašnjosti organizacije (>89%).

Srednji menadžment dodatno ističe važnost timske autonomije s 94,74%, dok je ista bitna za 78,57% pripadnika visokog menadžmenta.

 

Zanimljivo je kako su odstupanja u stavovima između visokog i srednjeg menadžmenta o statusu uvođenja agilnosti slična prošlogodišnjim rezultatima te u pojedinim kategorijama bilježimo razliku i do 55%.

 

Tako npr. 69% visokog menadžmenta ističe visoku razinu postojanja timske autonomije. S istim se složilo 38,89% srednjeg menadžmenta. Praksu tržišnog taktiziranja potvrđuje 69% visokog menadžmenta s čime se složilo 27,78% srednjeg menadžmenta. Kod protočnosti procesa koji su prilagođeni tržištu omjer je 69,23% u odnosu na 38,89%.

Zabrinjavajuća je razlika u percepciji transparentnosti komunikacije čiju su važnost istaknuli svi ispitanici. Naime, dok 100% visokog menadžmenta smatra kako se u njihovoj organizaciji transparentno komunicira, to je potvrdilo svega 44,45% ispitanika srednjeg menadžmenta.

Dijana Vetturelli koja je provela istraživanje navodi: “Vodstvo tradicionalnih kompanija ima svijest o potrebi za organizacijskom agilnošću, no zapeli su u paradigmi upravljanja te s metodama i alatima žele upravljati kompleksnošću. Iz određenih segmenata ankete vidljivo je kako im nedostaje slika čovjeka koji je po svojoj prirodi motivirano, odgovorno i kreativno biće. Npr. iako 87,50% ispitanika ističe kako je majstorstvo iznimno bitno, svega 10% srednjeg menadžmenta smatra kako se proces donošenja odluka decentralizirao. Odluke na osnovu birokratskih okvira i vrha organizacijske piramide i dalje prednjače. Tek kada vrh shvati kako mrkva i batina te kontrola nisu odgovor na kompanijske probleme moći će prihvatiti ideju o agilnom organizacijskom dizajnu koji je prikladan za kompleksno doba.”


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.