Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Turizam u 2010. – nepoznanica koja mora napuniti državnu kasu

Turistička 2009. u Hrvatskoj je prošla bolje od prvobitnih očekivanja, posebno s turističkim dolascima i noćenjima, dok bi 2010. godina, iako neizvjesna i poslovno ne puno lakša, suradnjom javnog i privatnog sektora mogla donijeti, ako ne nešto bolje, a onda bar slične rezultate kao 2009.

Turistička 2009. u Hrvatskoj je prošla bolje od prvobitnih očekivanja, posebno s turističkim dolascima i noćenjima, dok bi 2010. godina, iako neizvjesna i poslovno ne puno lakša, suradnjom javnog i privatnog sektora mogla donijeti, ako ne nešto bolje, a onda bar slične rezultate kao 2009.

Ističući da je s ovogodišnjih 3 posto manje turističkih dolazaka nego 2008. (ili s oko 11 milijuna), te s oko 1 posto manje noćenja (ili oko 56 milijuna), hrvatski turizam drugi na Mediteranu, iza turskog, ministar turizma Damir Bajs kaže da je to dobar rezultat s obzirom na okruženje i pad europskog turizma za oko 8 posto.

Marine i kampovi iznad svih očekivanja

Ne iznoseći očekivanja ukupnog prihoda od turizma za 2009., jer o tome još nema službenih procjena HNB-a, ministar vjeruje da će i financijski turistička 2009. proći bolje od prvotnih ‘crnih’ prognoza.

Po njegovim saznanjima, ove su godine marine, posebno ACI-jeve, te kamping i privatni smještaj imali prihode iznad očekivanja, dok su nešto ispod očekivanih bili u hotelskom sektoru.

Ipak, u vezi ukupnog prihoda od turizma napominje i da će teško biti ponoviti rekordnu 2008. kada je taj prihod bio 7,5 milijardi eura (što je bilo oko 10 posto više nego 2007.).

Last minute doveo 50 posto noćenja

Turistička je potrošnja u 2009. zbog krize sigurno bila manja nego prethodne godine, a zbog istog razloga cijene smještaja u hotelima i cijene drugih usluga su smanjivane manje-više fleksibilno, ovisno o potražnji i u sklopu ‘last minute’ ponude koja je, po nekima, bila odlučujuća za možda i oko 50 posto ostvarenih noćenja u 2009.

I iduće 2010. ‘last minute’ će, po ocjeni struke, dominirati tržištem, odnosno potražnjom, ali se pojedini hotelijeri i drugi davatelji turističkih usluga ipak nadaju da će cijene moći bar blago povećati, odnosno vratiti na razinu 2008. s obzirom na relativno dobre rane najave partnera sa stranih tržišta.

Veliki izazov hrvatskom turizmu 2010. bit će i kako vratiti domaćeg gosta, čiji je udjel u ukupnim dolascima tijekom 2009. pao na svega 13 posto, što je među drugim zemljama mediteranskog okruženja najmanji udjel.

Svaki deseti turist – Hrvat!

Domaćih dolazaka i noćenja 2009. u hrvatskim turističkim odredištima bilo je oko 10 posto manje nego 2008., što se djelomice objašnjava krizom i smanjenjem kupovne moći, a djelomice povoljnim cijenama u konkurentskim zemljama, posebno ‘all inclusive’ aranžmana kojih je u Hrvatskoj vrlo malo.

S druge strane, strani su turisti u hrvatskom turizmu 2009. činili 87 posto ukupnih dolazaka, po čemu se Hrvatska također razlikovala od ostalih zemalja, te je time pojačala i svoj udjel i konkurentnost u europskom međunarodnom turizmu, na 2,07 posto (2008. taj je udjel bio 1,92 posto).

Zadržavanje ili možda i povećanje tog udjela, uz povratak domaćeg gosta, dva su najvažnija cilja službene hrvatske turističke politike za 2010., a to je, kako vjeruju praktično svi u turizmu, moguće ostvariti uz suradnju javnog (Ministarstvo, HTZ) i privatnog sektora (hotelijeri, domaći i strani touroperateri i drugi).

Ta je suradnja i ove godine donijela dobre rezultate, pa se nastavlja i iduće uz tzv. udružene tržišne aktivnosti, od oglašavanja do udruživanja novca za poticanje dolazaka turista, posebno u pred i posezoni.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.