Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

U 2010. godini lov na domaće turiste – “last minute” ostaje najvažniji

Glavni zadatak hrvatskog turizma iduće godine je dobro pripremiti turističku sezonu, zadržati konkurentnost i ovogodišnji povećani udjel od 2,07 posto na europskom tržištu te vratiti domaćeg gosta, što je ostvarivo suradnjom javnog i privatnog sektora, pravovremenim mjerama i njihovom realizacijom, istaknuo je na današnjoj konferenciji za novinare ministar turizma Damir Bajs.

Glavni zadatak hrvatskog turizma iduće godine je dobro pripremiti turističku sezonu, zadržati konkurentnost i ovogodišnji povećani udjel od 2,07 posto na europskom tržištu te vratiti domaćeg gosta, što je ostvarivo suradnjom javnog i privatnog sektora, pravovremenim mjerama i njihovom realizacijom, istaknuo je na današnjoj konferenciji za novinare ministar turizma Damir Bajs.

Ne iznoseći prognoze u brojkama, jer to za iduću godinu do sada nisu iznijele ni druge zemlje, ministar je dodao kako vjeruje da 2010. unatoč očekivanim teškoćama ipak može biti dobra godina.

Hotelski sektor u blagom oporavku

I to će, slično kao i ova, biti godina ‘last minutea’, stranog gosta, kampova, marina i privatnog smještaja, ali se s obzirom na najave s tržišta može očekivati i blagi oporavak hotelskog sektora, kazao je Bajs.

Ocjenivši ovu godinu boljom od prvobitnih očekivanja, jer je hrvatski turizam s 3 posto manje dolazaka i 1 posto manje noćenja u deset mjeseci uspješniji od europskog pada od oko 8 posto, Bajs je istaknuo i da je od 2007. Hrvatska povećavala svoj udjel u europskom turizmu, dostigavši ove godine 2,07 posto.

O prihodima od turizma za ovu godinu jer još nema podataka HNB-a, a ministar je naveo da su turističke tvrtke, koje su na burzi, u devet mjeseci ove godine poslovale puno bolje od očekivanja te je njihov ukupni pad prihoda 1,7 posto u odnosu na prošlu godinu.

Privući domaće turiste

Ove se godine hrvatski turizam od brojnih drugih zemalja najviše razlikovao po izrazito visokom udjelu stranih turista od 87 posto u ukupnom turističkom prometu, kao i smanjenju udjela domaćih. To će se iduće godine pokušati popraviti ciljanom i jačom kampanjom za domaće tržište, rekao je Bajs.

Pojačana promocija predviđena je i na inozemnim tržištima, ukupno 25 zemalja, od tradicionalnih tržišta (Njemačke, Austrije, Italije, Češke) do zemalja u okruženju (Makedonija, Bugarska, Srbija).

Ukupno će se za promociju iduće godine izdvojiti 30 milijuna eura ili dva milijuna više nego ove godine, pri čemu će najveće povećanje, na 15,5 milijuna kuna, imati internetska promocija koja se ove godine pokazala iznimno uspješnom.

10 milijuna manje nego lani

Naglasivši da je od ukupnih 226,6 milijuna kuna proračuna Ministarstva turizma za iduću godinu (ili oko 10 milijuna kuna manje nego ove godine) najviše usmjereno na pripremu sezone, Bajs je kazao da će se nastaviti i programi poticanja turističkog razvoja, obrazovanja, stipendiranje i drugi.

Najavio je i da bi se krajem siječnja ili u veljači iduće godine mogli objaviti natječaji za izradu strategije hrvatskog turizma.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.