Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

U Europskoj uniji jedan euro uložen u oglašavanje generira dodatnih sedam eura za BDP

„Vrijednost oglašavanja“, prvi europski izvještaj čiji je cilj ukazati na ekonomske i društvene doprinose oglašavanja, potvrdio je ključnu ulogu ove industrije na tržištu Europske unije u segmentima BDP-a, tržišta rada i dostupnosti različitih vrsta sadržaja široj populaciji. Da je poželjna investicijska klima prisutna i u hrvatskoj industriji oglašavanja, vidljivo je na temelju porasta broja investicija u oglašavanje, ali i na temelju povećanja broja članica Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje.

Prema rezultatima izvještaja „Vrijednost oglašavanja“, koji je naručila Svjetska federacija oglašivača i proveo Deloitte, jedan euro uložen u oglašavanje generira dodatnih sedam eura za BDP, a iznos uložen u oglašavanje u 2014. godini činio je 4,6% sveukupnog BDP-a Europske unije. Uz BDP, pozitivna korelacija između investicija u oglašavanje i stanja u gospodarstvu vidljiva je i na temelju drugih ekonomskih pokazatelja. Oglašavanje ima važnu ulogu i na tržištu rada, omogućavajući radna mjesta za gotovo šest milijuna stanovnika Europske unije, što čini 2,6% svih radnih mjesta u EU-u. Uz ekonomske čimbenike, doprinos ove industrije vidljiv je i u širem društvenom segmentu s obzirom na to da građanima EU-a daje pristup vijestima, zabavnim sadržajima i komunikacijskim alatima za nisku cijenu ili besplatno.

Stanje na domaćem tržištu potvrđuje značaj ove industrije i njezinu dobru ulagačku perspektivu. Investicije u oglašavanje rastu već drugu godinu zaredom, za 1% u 2014. s obzirom na 2013. te za 3,1% u 2015. s obzirom na 2014. godinu prema HURA-inom Media AdExu. Povrh toga, Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje krajem 2016. zabilježilo je porast broja članica od 37%.

Rezultati Deloitteovog istraživanja pokazuju ono čemu svjedočimo već posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj. Industrija tržišnih komunikacija bilježi rast, a domaće agencije ne samo da čine važan dio hrvatskog gospodarstva, već im njihov visok stupanj razvoja omogućava i da budu konkurentne pri izlasku i na druga tržišta,“ rekao je Davor Bruketa, predsjednik Uprave HURA-e.

Istraživanje „Vrijednost oglašavanja“ potvrdilo je važnost ove industrije za zapošljavanje, zatim za poticanje konkurentnosti i inovacija, daljnji razvoj kulturnog sektora i za gospodarstvo u cjelini. S obzirom na rezultate istraživanja u kontekstu Europske unije i prema stanju na hrvatskom tržištu, može se očekivati daljnji porast broja investicija u sektor oglašavanja.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.