Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

U Europskoj uniji jedan euro uložen u oglašavanje generira dodatnih sedam eura za BDP

„Vrijednost oglašavanja“, prvi europski izvještaj čiji je cilj ukazati na ekonomske i društvene doprinose oglašavanja, potvrdio je ključnu ulogu ove industrije na tržištu Europske unije u segmentima BDP-a, tržišta rada i dostupnosti različitih vrsta sadržaja široj populaciji. Da je poželjna investicijska klima prisutna i u hrvatskoj industriji oglašavanja, vidljivo je na temelju porasta broja investicija u oglašavanje, ali i na temelju povećanja broja članica Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje.

Prema rezultatima izvještaja „Vrijednost oglašavanja“, koji je naručila Svjetska federacija oglašivača i proveo Deloitte, jedan euro uložen u oglašavanje generira dodatnih sedam eura za BDP, a iznos uložen u oglašavanje u 2014. godini činio je 4,6% sveukupnog BDP-a Europske unije. Uz BDP, pozitivna korelacija između investicija u oglašavanje i stanja u gospodarstvu vidljiva je i na temelju drugih ekonomskih pokazatelja. Oglašavanje ima važnu ulogu i na tržištu rada, omogućavajući radna mjesta za gotovo šest milijuna stanovnika Europske unije, što čini 2,6% svih radnih mjesta u EU-u. Uz ekonomske čimbenike, doprinos ove industrije vidljiv je i u širem društvenom segmentu s obzirom na to da građanima EU-a daje pristup vijestima, zabavnim sadržajima i komunikacijskim alatima za nisku cijenu ili besplatno.

Stanje na domaćem tržištu potvrđuje značaj ove industrije i njezinu dobru ulagačku perspektivu. Investicije u oglašavanje rastu već drugu godinu zaredom, za 1% u 2014. s obzirom na 2013. te za 3,1% u 2015. s obzirom na 2014. godinu prema HURA-inom Media AdExu. Povrh toga, Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje krajem 2016. zabilježilo je porast broja članica od 37%.

Rezultati Deloitteovog istraživanja pokazuju ono čemu svjedočimo već posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj. Industrija tržišnih komunikacija bilježi rast, a domaće agencije ne samo da čine važan dio hrvatskog gospodarstva, već im njihov visok stupanj razvoja omogućava i da budu konkurentne pri izlasku i na druga tržišta,“ rekao je Davor Bruketa, predsjednik Uprave HURA-e.

Istraživanje „Vrijednost oglašavanja“ potvrdilo je važnost ove industrije za zapošljavanje, zatim za poticanje konkurentnosti i inovacija, daljnji razvoj kulturnog sektora i za gospodarstvo u cjelini. S obzirom na rezultate istraživanja u kontekstu Europske unije i prema stanju na hrvatskom tržištu, može se očekivati daljnji porast broja investicija u sektor oglašavanja.

Pročitajte još:

Edukacija

Svojom dugogodišnjom suradnjom s najvećim svjetskim festivalom kreativnosti Cannes Lions Thomas širi svoje inovativne ideje diljem svijeta, bilo kao član žirija ili predavač na...

Edukacija

Publikacija „Upravljanje intelektualnim vlasništvom u oglašavanju“ predstavljena je jučer stručnjacima iz industrije tržišnog komuniciranja.

Izdvojeno

Izvještaj The Value of Advertising (Vrijednost oglašavanja), financiran od strane Svjetske federacije oglašivača, prvi je izvještaj proveden na nivou cijele EU i nastoji istražiti...

Izdvojeno

Instagram počinje omogućavati brendovima oglašavanje u sklopu njihove rubrike s video pričama (Stories) koje imaju rok trajanja od 24 sata, iako je ova funkcija...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.