Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

U situaciji kada si bačen u vodu, najbolje je odmah zaplivati

Marko Zovko, novi Direktor prodaje Adriatic regije u Avonu ovoj je situaciji morao pribrojiti i promjenu posla, prelazak u novu kompaniju i nove poslovne izazove.

Promjene su jedina stalna stvar u našim životima. Dokazala je to i ova pandemija i potreba za prilagodbom na potpuno novu situaciju u kojoj iskustvo i pozitivan stav igraju veliku ulogu. Marko Zovko, novi Direktor prodaje Adriatic regije u Avonu ovoj je situaciji morao pribrojiti i promjenu posla, prelazak u novu kompaniju i nove poslovne izazove. Zanimalo nas je kako se dobar lider uspijeva snaći u ne samo novom poslovnom okruženju, nego i s izazovima pandemije te koliko je pri tome važno iskustvo i društvena odgovornost svakog od nas.

S više od 20 godina iskustva u prodaji u različitim kompanijama i na različitim pozicijama, što je ono najdragocjenije što ste kroz takvo iskustvo stekli?

Moj je prvi posao bio prodaja robe koju sam vozio u kombiju. Osobno, smatram to iskustvo najdragocjenijim, to je fakultet prodaje i trebao bi ga proći svatko tko misli graditi svoj put u prodaji. Da stavim u kontekst za sve milenijalce i Z-generaciju, vratite se unatrag 20+ godina: nerazvijeno lokalno tržište bez velikih lanaca supermarketa, KAMovi još nisu ni postojali, vladale su male, nezavisne i nepovezane trgovinice kojih je bilo više od 20.000. Dnevno sam ulazio u više od 30 objekata i vodio “godišnje pregovore” sa svakim vlasnikom osobno… Bilo je tu stvarno različitih situacija, prilagođavanja, pa i učenja komuniciranja.

U takvom okruženju ili se izgradiš i isplivaš kao prodavač ili te tržište uguši. Smatram to stvarno odličnim počecima karijere koji su mi puno pomogli da danas dođem gdje jesam.

Uz poslovni razvoj dolazi i promjena u timskom radu. Koliko je u stvaranju vaše karijere utjecao tim oko vas, vaši kolege?

Tim uvijek ima velik utjecaj. Svaki tim u kojem sam radio obilježio je dio mog poslovnog puta, u timu se naučiš prilagoditi, slušati, voditi, slijediti, pomagati, bodriti, biti oslonac – ali i tražiti pomoć ako treba. Od svakog kolege u timu može se nešto naučiti. Ako imaš sreće i uspiješ se okružiti profilno različitim kolegama te kliknete kao tim, samo je nebo granica!

Koja su to leadership znanja koja kao iskusan Voditelj tima možete podijeliti s nama?

Rad s ljudima je uvijek izazovan, postoji više varijabli na koje se mora utjecati, plus one na koje ne možete. I ne zaboravimo posebne crni labud varijable, što ne znamo da ne znamo. Ono što sam osobno naučio kroz iskustvo vođenja timova i smatram važnim za dobar leadership stil svakako su iskrenost, poniznost, komunikacija, pozitivan stav, povjerenje u tim/kolege, predanost, kreativnost, hrabrost, strast i neizostavno delegiranje.

Nedavno ste došli u Avon, na poziciju Direktor prodaje Adriatic regije. U kojem trenutku i kako znati da je došlo vrijeme promjene? Zadesio vas je baš i ovaj poseban poslovni trenutak: pandemija Covid-19, kako ste se snašli u novom okruženju? Kad je vrijeme za promjenu?

Radeći isti posao duži vremenski period (5+ godina), dolazi do zasićenja. Mislim na trenutak kada znate što će biti vaši izazovi u lipnju 2021. godine, znate kako ćete reagirati, snalaziti se s limitiranim resursima… jednostavno nema novih poslovnih izazova. Ako je vaša firma organizacijski plitka te nemate prostora za vertikalan/horizontalan razvoj, a znate da želite promjenu, onda je došlo vrijeme. Ovo naravno ovisi o karakteru ljudi, neki su zadovoljni s takvom poslovnom situacijom, što je isto u redu. Ja ipak tražim nove izazove.

Kako sam tek došao u Avon i pripremao se za preuzimanje svoje pozicije, Covid-19 postao je katalizator priprema i promjene: morali smo prilagoditi poslovne planove i procese te brzo reagirati na novu situaciju. U dosadašnjem poslovnom iskustvu nekoliko sam puta bio bačen u vodu i uvijek sam situaciju uspio prihvatiti i zaplivati. Rekao bih da sam se i u Avonu snašao dobro (iako bi bilo najbolje pitati moje kolege), poznato mi je tržište kozmetike kao i kanal distribucije – direktna prodaja, tako da nije bilo velikih iznenađenja, samo prilagodba.

Kako se Avon kao kompanija suprotstavlja problemima vezanim uz poslovanje tijekom Covid-19 situacije?

S ponosom mogu reći da je Avon kao kompanija sa srcem reagirao brzo i s empatijom. Sve poslovne procese smo preusmjerili na digitalne kanale pa i mobilno naručivanje, našim Avon Ladies smo osigurali sigurnu dostavu na kućni prag koja zadovoljava najstrože kriterije suzbijanja pandemije i to sa sniženom cijenom dostave. Prilagodili smo poslovanje novonastalim uvjetima i fokusirali se na svakodnevno potrebne proizvode za cijelu obitelj – dobro znane Avon proizvode iz kategorija kao što su toaletna njega te njega kose i kože.

Poznato je društveno-odgovorno poslovanje Avona, a ovo jesu posebno teška vremena. Je li i što konkretno Avon učinio kako bi pomogao svojim korisnicama, ali i društvu u cjelini?

Kako nam je društvena odgovornost u srcu kompanije, uz stalno obećanje da stvaramo bolji svijet za žene, nije trebalo puno da pokrenemo i konkretne akcije pomoći. S obzirom na to da je vrlo brzo definirana najugroženija skupina ove pandemije, tako smo i mi željeli konkretno pomoći te smo svojim 65+ predstavnicama donirali više od 150.000 proizvoda, u više od 30.000 domaćinstava u cijeloj Adriatic regiji.

Ove smo se godine fokusirali i na borbu protiv nasilja nad ženama kroz kampanju #SpeakOut. Dogodilo se da je tijekom pandemije forsirana izolacija dovela do porasta nasilja nad ženama u vlastitim domovima te smo i zajedničkom globalnom #IsolatedNotAlone kampanjom pozvali sve vlade svijeta i svakog od nas da pomogne u ovoj borbi. Avon donacijom od 1 milijun dolara za borbu protiv nasilja nad ženama konkretno pomaže tamo gdje treba, te je i Udruga U.Z.O.R. u Hrvatskoj jedan od primatelja, uz donaciju od 300 Avon proizvoda potrebnih za žrtve u skloništu i funkcioniranje podrške žrtvama. Htio bih naglasiti, jer je važno znati, da se njihov broj za pomoć 0800 333 883 može nazvati 24/7.

 

 

Avon je postao dio Natura&Co, četvrte kozmetičke kompanije po veličini u svijetu. Što to znači za Avon u Hrvatskoj i regiji?

Ovo spajanje je odlična stvar za Avon. Avon je ulaskom u Natura&Co grupu, u kojoj su još i Natura, The Body Shop i Aesop, dobio stabilnost i podršku velike grupacije koja će nam omogućiti da nastavimo transformirati poslovanje i povećamo Avonov pozitivan utjecaj na tržištu. Gledajući na portfolio brendova u Natura&Co grupi, njihove kanale distribucije, geo pokrivenost i digitaliziranost, vidimo savršene razmjere zajedničkog poslovanja. Svaki od brendova u klasteru donosi neku od komparativnih prednosti i upravo to je benefit koji će Avon u Hrvatskoj i regiji materijalizirati u narednom periodu.

Kakvu budućnost u poslovanju u lokalnom okruženju vidite? I koji su vaši savjeti za poslovni uspjeh?

Ova pandemija nam je pomogla da na grub način vidimo koliko je loša ovisnost Hrvatske ekonomije o samo jednoj grani – turizmu. Ne mislim da trebamo zaboraviti turizam, ali svakako bi trebali u poslovni proces integrirati i našu žitnicu – Slavoniju, spojiti zelenu i plavu Hrvatsku. Nedopustivo je da uvozimo hranu, a sustavno uništavamo svoje. Kao Slavonac jednostavno sam ovo morao reći! Fokusirati se na proizvodnju i paralelno razvijati trgovinu, dodana vrijednost je dugoročno isplativija.

Rumunjska nam treba biti uzor u kreiranju okruženja za rast IT sektora, u posljednjih 15 godina su znatno povećali STEM kapacitete studija s naglaskom na matematiku i informatiku, poreznim povlasticama privukli su velike IT tvrtke i postali regionalno važan igrač na IT tržištu. Iskoristiti i modificirati njihove uspješne modele nikako ne bi trebalo biti loše, u poslovnom je svijetu „sharing best practice“ normalna stvar.

Savjeti za poslovni uspjeh?

Dream big – sanjajte veliko, budite hrabri, imajte plan. Poslovni uspjeh je maraton, samo vjerujte u sebe. Sretno!

Pročitajte još:

Komentari

Naš model direktne prodaje ponudio je poslovne mogućnosti ženama još prije 135 godina, u vrijeme kad im je na raspolaganju bilo vrlo malo opcija

DOP

Od samog početka, Avon podržava rad Udruge i pružanje psihološke podrške i pomoći oboljelima i njihovim obiteljima, uvijek dostupne i otvorene Avon sobe u...

DOP

Kao dio Natura&Co grupe, Avon je postavio ambiciozne ciljeve u skladu s predanošću cijele grupe, koja se bavi rješavanjem nekih od najvažnijih svjetskih problema.

Novosti

Kompanija Avon objavila je da ne testira na životinjama niti jedan svoj proizvod, ni na kojem tržištu na svijetu.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.