Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

U turizmu čak 50% oglasa više nego prošle godine

U sklopu tradicionalne akcije ‘Poslovi u turizmu’, čiji je cilj olakšati poslodavcima pronalazak sezonskih radnika, u periodu od 1. siječnja do 31. kolovoza na portalu MojPosao objavljeno je preko 4.700 radnih pozicija u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’. To je čak 50% oglasa više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Oglasi za kategoriju ‘Turizam i ugostiteljstvo’ činili su, kao i prošle godine, 23% ukupnog broja objavljenih oglasa.

U bazi životopisa za poslove u turizmu nalazi se više od 85.000 životopisa kandidata, a samo u ovoj godini otvoreno je gotovo 6.000 novih profila u toj kategoriji.

Zabilježeno više od 83.000 prijava za rad u turizmu

Najtraženija zanimanja u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ su: konobar/barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji, pizza majstor, pomoćni kuhar i recepcionar. Od ne toliko čestih zanimanja u turizmu izdvajaju se oglasi za vrtlara, sommeliera, spasioca i radnika u hortikulturi.

Na oglase u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ zabilježeno je više od 83.000 prijava.

Najviše kandidata u bazi životopisa zainteresirano je za posao recepcionara, konobara, djelatnika u turističkoj agenciji, djelatnika na rezervacijama te za posao sobarice.

Većina oglasa odnosi se na priobalne županije

Od ukupnog broja objavljenih poslova u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’, većina oglasa (57%) odnosila se na priobalne županije, što je malo više nego prošle godine kada je za područje Jadrana objavljeno 51% oglasa.

Što se županija tiče, najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Zagreb i Zagrebačku županiju (24%), bilo je za Splitsko-dalmatinsku (15%) te Istarsku županiju (13%).

Među gradovima na obali ove je godine najviše radnih pozicija oglašeno u Splitu (4% od ukupnog broja oglasa u turizmu) i Dubrovniku (3% objavljenih oglasa). Za Poreč je objavljeno 2% oglasa, kao i za rad u Zadru i Puli.

U prosjeku su potrebne dvije godine radnog iskustva

Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, kao i prošle godine u većini oglasa je tražena srednja stručna sprema (63%). Stručna sprema nije bila bitna u 18% objavljenih oglasa, dok su kvalificirani radnici bili traženi u njih 43%.[1]

U 45% natječaja iskustvo nije navedeno kao uvjet. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo (njih 55%), u prosjeku su bile potrebne dvije godine radnog iskustva.

Poznavanje stranih jezika tražilo se u 38% oglasa, što je nešto manje nego prošle godine kada se poznavanje stranih jezika tražilo u 42% oglasa.

Najviše se tražilo poznavanje engleskog jezika. U 17% oglasa poslodavci su tražili napredno poznavanje, u 14% osnovno, a u 3% oglasa profesionalno poznavanje jezika.

U 14% oglasa tražilo se poznavanje njemačkog jezika, a u 7% poznavanje talijanskog jezika.[2]

Većina posloprimaca (83%) u svom profilu ima navedeno barem osnovno poznavanje engleskog, dok ih 41% zna osnove njemačkog jezika.

Poznavanje rada na računalu tražilo se u svega 13% oglasa, što je također nešto manje nego prošle godine kada se poznavanje rada na računalu tražilo u 16% oglasa.

Ove godine rad na određeno nudio se u 71% oglasa u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’.

Istovremeno, u 38% oglasa nudilo se stalno zaposlenje, 4% oglasa bilo je namijenjeno studentima, a 21% za honorarne, odnosno sezonske radnike.[3]

S druge strane, samo 49% posloprimaca bilo je zainteresirano za rad na određeno, dok bi njih 67% radilo na neodređeno. Na sezonski rad spremno je 24% posloprimaca, na honorarni njih 25%, dok je studentski posao tražilo 8% kandidata.[4]

[1] Poslodavac je u mogućnosti označiti više vrsta zaposlenja.

[2] U oglasima je moguće navesti više jezika odjednom.

[3] Poslodavci su mogli označiti više odgovora.

[4] Posloprimci su mogli označiti više odgovora


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.