Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Uloga asistivnih tehnologija u jačanju jednakih obrazovnih mogućnosti

Ove godine jedna od značajnijih tema na CUC-u bila je Pristupačnost i asistivne tehnologije, u sklopu koje je predstavljena uloga asistivne tehnologije u radu s učenicima i studentima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.  

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET je od 26. do 28. listopada 2022. u Šibeniku održala 24. konferenciju za korisnike (CUC) s nizom tema iz područja edukacije i informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT). U tri dana suradnici i korisnici CARNET-a imali su priliku razmijeniti nova saznanja i iskustva kroz predavanja, radionice, okrugle stolove, interaktivna izlaganja te primjere dobre prakse.

Ove godine jedna od značajnijih tema na CUC-u bila je Pristupačnost i asistivne tehnologije, u sklopu koje je predstavljena uloga asistivne tehnologije u radu s učenicima i studentima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.  

Asistivna tehnologija ima veliku važnost u osiguranju jednakih obrazovnih mogućnosti što je i cilj projekta ATTEND (Assistive Technology In Education), koji CARNET provodi s partnerima, Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu (ERF),  Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) te Odjelom za obrazovanje i mlade Grada Reykjavika. Uz pomoć projekta ATTEND asistivnom tehnologijom opremit će se 34 odgojno-obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj, što će djeci s teškoćama u razvoju olakšati usvajanje znanja i interpretaciju naučenog, s intencijom što boljeg i uspješnijeg uključivanja u društvo. Ujedno, u sklopu projekta, omogućit će se razvoj kompetencija  odgojno-obrazovnih djelatnika, korištenjem novih edukativnih alata te stjecanjem iskustva kroz njihovu primjenu i rezultate.

O projektu ATTEND na CUC-u su govorili Renata Šimunko, voditeljica projekta (CARNET) te Filip Kanižaj (CARNET), koji su tom prilikom predstavili dosad ostvarene projektne rezultate, kao i buduće aktivnosti. Partneri s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta prezentirali su izazove s kojima se u praksi susreću edukacijski rehabilitatori u odgojno-obrazovnom procesu, kao i rad Laboratorija za asistivnu tehnologiju. Laboratorij će se dodatno opremiti u okviru projekta ATTEND, a imat će veliku ulogu u radu s djecom s teškoćama u razvoju, kroz primjenu virtualne i proširene stvarnosti.

Osim navedenog, u sklopu projekta ATTEND tijekom projektnog razdoblja koje traje do travnja 2024. godine, izradit će se i ozbiljna igra na hrvatskom i engleskom jeziku, čija je svrha transfer znanja i vještina. Više o vrijednosti ozbiljne igre, koja će istovremeno poslužiti i kao alat za podizanje svijesti o asistivnoj tehnologiji u uključivom društvu, korisnici su tijekom CUC-a mogli saznati od partnera s Fakulteta elektrotehnike i računarstva.

Kroz primjere dobre prakse grada Reykjavíka te posebne škole Klettaskóli, partneri iz Grada Reykjavika predstavili su islandski obrazovni sustav te obrazovnu politiku predškolskih ustanova i osnovnih škola, koji pod sloganom Let the dreams come true polaze od pretpostavke inkluzivnosti odgojno-obrazovnih ustanova i jednakosti u društvu.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.