Ultimatum digitalne komunikacije: sadržaji trebaju biti originalni, korisni te poticati emocije

Digitalna komunikacija iz godine u godinu ima sve jači utjecaj, a svjetski trend uspješno prate hrvatski stručnjaci za odnose s javnošću. Prošle godine u Hrvatskoj je osmišljeno i ostvareno nekoliko izvrsnih kampanja temeljenih na digitalnoj komunikaciji.

U završnicu izbora 12. Grand PRixa Hrvatske udruge za odnose s javnošću u kategoriji digitalne komunikacije ušli su „1 u 4 milijuna: Kako smo ostvarili svoj san u Hrvatskoj“ koji potpisuju Mastercard i Media Val u suradnji s Native Ad Studijom Hanza Medije, „Nescafé Dolce Gusto – Absolute Origins Premium taste launch“ koji su za Nestle Adriatic Hrvatska radile Dialog komunikacije te „Transformacija zabave: Tvoje lice zvuči poznato“ Nove TV.

Nakon što je nekoliko stotina tisuća ljudi iselilo iz Hrvatske, Mastercard i Media Val kampanjom su željeli promijeniti narativ da se uspjeti može jedino izvan granica Hrvatske.

Budući da je Institut za društvena istraživanja otkrio da mnogi razmišljaju o odlasku iz zemlje ako u dogledno vrijeme ne ostvare uspjeh u Hrvatskoj, kampanja je bila usmjerena upravo njima kako bi im pružila nadahnuće za ostvarenje vlastitih ciljeva u domovini.

„Provedbom ove kampanje radili smo na rastu emocionalne poveznice s brendom – stavljanjem sadržaja u kontekst države s jakim emigrantskim trendovima i nezadovoljstvom poduzetnika pozicionirali smo projekt kao pozitivno i potrebno osvježenje u okviru ključne društvene teme. S obzirom na veliku emigraciju stanovništva te brojne individualne izazove današnjice, sretni smo što smo mogućnost za uspjehom u Hrvatskoj nametnuli kao relevantnu temu u javnom diskursu. U kampanji smo uspjeli stvoriti osjećaj da perspektiva ipak postoji te smo potaknuli pozitivne reakcije u javnosti. Tako smo naš marketinški koncept Start Something Priceless približili javnosti u relevantnom kontekstu te su mnogi na društvenim mrežama dijelili priče naših ambasadora kao pozitivne primjere uspjeha u Hrvatskoj“, kazala je Gea Kariž iz Mastercarda.

Gea Kariž

Da je kampanja pala na plodno tlo, potvrđuje činjenica da su redakcije portala Jutarnji.hr i Otvorenog radija u dvadeset dana zaprimile preko 260 e-poruka s upitima kako učiniti promjenu i pokrenuti vlastiti posao, ali i s novim inspirativnim pričama. Odjel za upravljanje radom i slobodnim vremenom zatvorenika zatvora u Remetincu pozvao je aktere kampanje „1 u 4 milijuna: Kako smo ostvarili svoj san u Hrvatskoj“ da zatvorenicima održe predavanje o tome kako započeti novu karijeru i novi život.

Kako bi se dobro ispričala priča o novim Nescafe Dolce Gusto okusima, Dialog komunikacije koristile su razne komunikacijske alate, no pažljivo birane prema ciljanoj skupini.

„Prije početka svakog projekta treba postaviti ciljanu skupinu te osmišljavati prijedloge koji su uz nju prijemčljivi. Krivo postavljena ciljana skupina je samo besciljno lutanje u magli. Također, iako je korištenje influencera kao kanala komunikacije postala ustaljena praksa, treba im pristupiti što kreativnije te se na neki način pokušati izdvojiti od ostalih“, istaknula je Marija Margareta Klika, starija savjetnica u Dialog komunikacijama. Pritom je napomenula da komunikacija i kreativnost savršeno idu zajedno te da upravo to treba biti pokretač ovakvih projekata.

Marija Margareta Klika

Na Novoj TV veliku važnost pridaju inovativnosti i originalnosti u oblikovanju sadržaja za društvene mreže, pogotovo u kampanja koje prate televizijske emisije koje se prikazuju više sezona. Taj slučaj prošle je godine bio s plesno-pjevačkim showom Tvoje lice zvuči poznato koji se prikazuje pet godina.

„Kako je jedan od ključnih izazova projekta bio održati interes za format koji je već dugo prisutan na tržištu, u digitalnoj kampanji koristili smo alate, tehnike i sredstva koji su potpuno originalni na hrvatskom tržištu, dok za neka rješenja nismo našli primjere ni na svjetskoj razini. Specifičnost ovog televizijskog formata je što, za razliku od nekih drugih zabavnih emisija, ne uključuje glasove publike stoga se ona može osjećati isključeno. Iz tog razloga, iskoristili smo doseg i mogućnosti društvenih mreža kako bismo publici omogućili izražavanje mišljenja i potpore favoriziranim kandidatima. Dodatno, elementima igre koji potiču znatiželju, potakli smo interes za format kod mlađih dobnih skupina, pa su tako osobito popularne bile Instagram Puzzle i naša Virtualna gljiva putem koje su pratitelji iz tjedna u tjedan mogli testirati svoju sreću i imati osjećaj sudjelovanja u emisiji“, kazala je Maja Blumenšajn, voditeljica digitalnog marketinga Nove TV.

Za Instagram Puzzle korištene su funkcionalnosti Instagram Storyja. Jedinstvena slagalica potaknula je čak 480.000 interakcija na Instagramu.

Pri kreiranju komunikacijskih strategija Nova TV, otkrivaju njezini stručnjaci, trudi se korisnicima ponuditi dodatnu vrijednost i osjećaj zadovoljstva jer su vrijeme posvetili njihovu sadržaju. Tu se zato isprepliću korisne informacije, vrijedni savjeti te zabavni sadržaji.

Podijeli

Odgovori

Top