Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Unatoč značajnijem broju objava u izvješćima o održivosti, kompanije i dalje zaostaju u ostvarivanju propisanih ciljeva

Prema Globalnom barometru klimatskih rizika, koji je objavila revizorsko-konzultantska tvrtka EY, unatoč pristanku na ispunjavanje klimatskih obveza, manje od 41 % velikih tvrtki diljem svijeta objavilo je tranzicijski plan za ublažavanje klimatskih promjena.

Prema Globalnom barometru klimatskih rizika, koji je objavila revizorsko-konzultantska tvrtka EY, unatoč pristanku na ispunjavanje klimatskih obveza, manje od 41 % velikih tvrtki diljem svijeta objavilo je tranzicijski plan za ublažavanje klimatskih promjena. Iako svjesne postojanja problema globalnog zatopljenja, tek nešto više od polovice (51 %) kompanija postavlja strateške klimatske ciljeve u smjeru smanjenja emisije stakleničkih plinova i nakon 2030. godine.

„Ove godine ocjena kvalitete i broja objavljenih informacija povećala se na 54 % te bilježi porast u odnosu na prošlogodišnjih 50%. Najveći rast kvalitete izvještaja iz godine u godinu bilježi sektor rudarstva, industrija u kojoj se kvaliteta objavljenih informacija u izvješću o održivosti  povećala s 51 na 58%. Unatoč tome, za rudarstvo, kao jednu od industrija koja najviše doprinosi stvaranju stakleničkih plinova, a time i globalnom zatopljenju, ovaj je postotak još uvijek nizak. U većim zemljama, koje su ujedno i veći zagađivači, te razine još su niže“, istaknula je Ivana Krajinović, partnerica i voditeljica Odjela financijsko-računovodstvenog savjetovanja i izvještavanja o održivosti u EY-u Hrvatska.

Prema EY Barometru koji se objavljuje posljednjih šest godina te mjeri napredak u broju i kvaliteti objava povezanih s klimom prema standardima Radne skupine za financijska izvješća povezana s klimatskim promjenama (TCFD), kvaliteta i broj objava o klimi i klimatskim promjenama nastavljaju kvantitativno rasti – s 90% u 2023. godini na 94 % u 2024.

„U kontekstu lanca vrijednosti tvrtke i tržišne dinamike, tvrtke i dalje ne uvrštavaju svoj utjecaj na klimatske promjene u financijskim izvještajima. Unatoč tome što je čak 67 % kompanija provelo analizu scenarija vezano uz klimatske promjene, tek nešto više od jedne trećine, odnosno 36% tvrtki u svojim je izvješćima spomenulo financijski učinak povezan s klimom. Upravo iz tog razloga, potrebno je dodatno poraditi na planiranju tranzicije u kontekstu klimatskih promjena. To se prvenstveno odnosi na sektore, kao što su energetika, rudarstvo, promet, telekomunikacije, tehnologija i poljoprivreda, čija je izloženost klimatskom riziku najveća“, navodi Ivana Krajinović.

Najveće usvajanje tranzicijskih klimatskih planova može se vidjeti u Velikoj Britaniji (66 %) i u zemljama Europske unije (59 %), dok su te razine najniže u zemljama Bliskog istoka (29 %), što i nije iznenađujuće uzimajući u obzir regulatorno okruženje u navedenim zemljama.

EY u Globalnom barometru navodi i ključne korake koje bi tvrtke trebale razmotriti ako doista žele ubrzati svoju tranziciju prema održivosti i što bolje utjecati na budućnost. U skladu s tim, zbog klimatske tranzicije potrebno je dodatno istražiti nove poslovne modele u kojima bi se osiguralo dovoljno resursa timu za održivost.

„Ovogodišnji EY Globalni barometar klimatskih rizika pokazuje postojanje zabrinjavajuće nepovezanosti između klimatskih ciljeva i korporativnih aktivnosti za njihovo postizanje. Ovo bi mogao biti ključan trenutak za lidere koji bi trebali usvojiti i donijeti stvarnu promjenu. Fokus poslovanja bi se trebao usmjeriti prema stvarnim koracima, gdje strategija dekarbonizacije nije samo prividna i privremena, već stvarna i dugoročna”, zaključuje Krajinović.


Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Marketing i prodaja

Odgovor na pitanje kako napisati dobar naslov koji prodaje, kao i veliki značaj koji naslovi imaju u svijetu marketinga, temelji se na psihologiji čovjeka.

Komunikacija

Ako nešto možete učiniti, ili sanjate o tome da to učinite – započnite. Smjelost ima u sebi genijalnost, moć i magiju. Suvremena psihologija je...

Financije

Sve više štediša rješenje pronalazi u fizičkom investicijskom zlatu namijenjenom dugoročnoj štednji i ulaganju.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.