Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Utjecaj e-trgovine na parfemsku industriju

Parfemska industrija posljednjih godina prolazi kroz značajnu transformaciju zahvaljujući popularizaciji e-trgovine.

Parfemska industrija posljednjih godina prolazi kroz značajnu transformaciju zahvaljujući popularizaciji e-trgovine.

Nekada ograničena na luksuzne butike i parfumerije, prodaja mirisa danas se postupno seli online, prateći promjene u navikama potrošača i strategije brendova. Digitalni kanali postaju vodeći za globalnu distribuciju parfema, a očekuje se da će njihov udio u ukupnoj prodaji nastaviti rasti.

No, kako se parfemi – proizvodi koji se tradicionalno biraju uživo – uspješno prodaju online? U ovom članku istražujemo trendove, prednosti i izazove digitalizacije parfemske industrije, oslanjajući se na relevantna istraživanja i postojeće tržišne analize.

Rast e-trgovine u parfemskoj industriji

E-trgovina je postala primarni kanal za prodaju parfema, osobito nakon pandemije 2020. godine, koja je ubrzala digitalizaciju luksuzne kozmetike. Prema podacima Euromonitora, online prodaja parfema zabilježila je značajan rast, dosegnuvši 23 % udjela u globalnoj prodaji mirisa 2021. godine, s projekcijama da će taj broj dodatno rasti.

Statista izvještava da je vrijednost online tržišta parfema u stalnom porastu, s naglaskom na direktnu prodaju brendova i specijalizirane e-trgovine.

Glavni igrači u online parfemskoj industriji i dalje su luksuzne kuće poput Sephore koja je razvila vlastitu e-trgovinu, te marketplaceove poput Amazona.

Također, prodaja parfema online omogućila je kupcima i pristup niche parfemima koji su ranije bili dostupni samo u odabranim trgovinama.

S obzirom na to da mladi potrošači preferiraju digitalnu kupovinu, očekuje se da će e-trgovina postati dominantan prodajni kanal u godinama koje dolaze.

Prednosti e-trgovine za potrošače i brendove

E-trgovina je transformirala način na koji kupci biraju i kupuju parfeme, donoseći niz prednosti za obje strane.

Za potrošače, online trgovine nude širi asortiman, uključujući niche parfeme i limitirane edicije koje su često nedostupne u lokalnim parfumerijama. Osim toga, e-trgovina omogućuje bolje cijene, ekskluzivne popuste i pogodnosti poput besplatne dostave. Prema Statisti, gotovo 60 % potrošača ističe praktičnost i cijenu kao ključne faktore pri online kupovini parfema.

Osim velikih lanaca parfumerija, na lokalnim tržištima sve su dominantnije manje online parfimerijekoje korisnicima pružaju online kupovinu po znatno povoljnijim cijenama. Razlog za nevjerojatno niske cijene su manji troškovi zakupa prostora što im pruža priliku za značajnu uštedu i privlačenje vjernih kupaca.

Za brendove, digitalna prodaja smanjuje ovisnost o fizičkim trgovinama, omogućuje direktnu komunikaciju s kupcima i pristup podacima o njihovim preferencijama. Euromonitor navodi da brendovi sve više ulažu u personalizaciju ponude putem algoritama koji preporučuju mirise na temelju korisničkih podataka. E-trgovina je tako postala ne samo prodajni kanal već i alat za jačanje lojalnosti potrošača.

Digitalna strategija – kako parfemski brendovi koriste tehnologiju za privlačenje kupaca?

Kako bi prevladali izazove online prodaje, parfemski brendovi sve više ulažu u tehnološke inovacije i digitalni marketing. Virtualni testeri mirisa postaju sve popularniji – koriste se AI preporuke, olfaktorne mape mirisa i interaktivni kvizovi koji pomažu kupcima pronaći parfem prema preferencijama. Luksuzni brendovi kao što su Chanel i Dior sve više ulažu u personalizirane online preporuke, čime nadoknađuju nedostatak fizičkog testiranja.

Međutim, društvene mreže i influenceri igraju ključnu ulogu – prema Statisti, 72 % potrošača donosi odluku o kupnji parfema na temelju preporuka influencera.

Izazovi e-trgovine u parfemskoj industriji

Unatoč brojnim prednostima, online prodaja parfema suočava se i s pojedinim izazovima.

Nemogućnost testiranja mirisa jedan je od najvećih problema – miris je subjektivan i oslanja se na osobno iskustvo, što otežava online kupnju. Prema istraživanju objavljenom na ResearchGateu, mnogi kupci oklijevaju naručiti parfem bez prethodnog isprobavanja, što povećava stopu povrata proizvoda. Međutim, ovaj izazov lako je rješiv imajući u vidu da mnogi brendovi imaju u svojoj ponudi mini izdanja parfema, tzv putna pakovanja, ali i semplove, koji omogućavaju probu bez velikih novčanih izdataka.

Također, većina online parfumerija ima i barem jedno fizičko prodajno mjesto ili kakvo skladište, gdje kupci mogu doći da probaju željene mirise, a potom ih naručiti online ili kupiti uživo.

Drugi izazov je povjerenje potrošača. Online tržište suočava se s problemom lažnih parfema i neautoriziranih prodavača, osobito na platformama poput eBaya i Amazona. Prema Statisti, čak 20 % kupaca navodi strah od falsifikata kao razlog izbjegavanja online kupovine parfema. Uz to, parfemi su specifična kategorija robe koja često podliježe strožim pravilima povrata, što dodatno otežava kupcima donošenje odluke o kupnji putem interneta.

Neophodno je kupovati parfeme isključivo na pouzdanim mjestima, od registriranih prodavača koji pružaju mogućnost zamjene i izdaju garanciju i fiskalni račun uz svaki kupljeni proizvod.


Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Marketing i prodaja

Odgovor na pitanje kako napisati dobar naslov koji prodaje, kao i veliki značaj koji naslovi imaju u svijetu marketinga, temelji se na psihologiji čovjeka.

Komunikacija

Ako nešto možete učiniti, ili sanjate o tome da to učinite – započnite. Smjelost ima u sebi genijalnost, moć i magiju. Suvremena psihologija je...

Financije

Sve više štediša rješenje pronalazi u fizičkom investicijskom zlatu namijenjenom dugoročnoj štednji i ulaganju.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.