Bez obzira na to da li svoj ured ili radni stol koristite za posao ili učenje – okruženje u kojem radite znatno utječe na vašu produktivnost i odnos prema poslu. Pobrinite se za uredan, opremljen i čist prostor sa što manje nereda kako biste se posla mogli uhvatiti s još više elana i motivacije.
Uredski namještaj mora zadovoljiti puno više od same estetike, neizmjerno utječe ne samo na produktivnost već i na zdravlje svoga korisnika i zato je izrazito važno odabrati odgovarajući tip uredskog namještaja koji će zadovoljiti sve funkcionalnosti, a istovremeno vam olakšati svakodnevno korištenje.
Uredski namještaj za udoban radni dan
Nekoliko je neizostavnih komada uredskog namještaja kojeg trebamo i svakodnevno koristimo u svojim uredima u firmi, ali i kod kuće. Jedna od njih je uredska stolica, možda i najvažniji komad uredskog namještaja kojem zaista treba posvetiti posebnu pozornost kod odabira. Loše izabrana uredska stolica može itekako utjecati na vaše svakodnevne poslovne obaveze i još više, na vaše zdravlje. Bolovi u leđima i nogama, bol u ramenima ili rukama može biti direktno povezana s lošom uredskom stolicom na kojoj provodite većinu svog radnog dana.
I zato je kod odabira uredskog namještaja, a posebno uredske stolice važno izabrati ergonomski oblikovane modele koji će pružiti dovoljno stabilnosti i potpore tijekom višesatnog sjedenja. Ergonomski uredski namještaj dizajniran je kako bi smanjio naprezanje i pritisak onoga koji ga koristi. Tako ergonomska uredska stolica može imati lumbalni oslonac, podesivu visinu, podesive naslone za ruke, funkciju okretanja i naginjanja i druge slične podesive funkcije.
Jednaku pažnju kao i kod uredskih stolica treba posvetiti odabiru radnog ili pisaćeg stola, prvenstveno po pitanju njegove visine koja je izrazito bitna zbog položaja računala, odnosno monitora koji vam mora biti u razini očiju . Za razliku od uredske stolice, kod odabira radnog stola treba obratiti pozornost i na dimenzije, ali i pravilan smještaj unutar uredskog prostora. Radni stol možete smjestiti uza zid ili u sredinu sobe, a u svakom slučaju morate pripaziti da ima dovoljno ladica i mjesta za pohranjivanje raznog uredskog pribora te naravno, da imate dovoljno radnog prostora i mjesta za svu potrebnu opremu.
Photo: Jeftinije.hr/Bigstock
Koristite stolne organizatore za veću urednost radne površine
Stolni organizatori idealna su način za organizaciju papira dokumenata i drugog neizostavnog uredskog pribora. Sa pravilno izabranim i strateški raspoređenim organizatorima sve će vam važne potrepštine biti na dohvat ruke, nećete bespotrebno trošiti vrijeme na traženje važnih materijala i dokumenata po stolu i ladicama, a uvijek ćete na raspolaganju imati i dovoljno radnog prostora za sve važne tekuće zadatke.
Ako pak trebate potpuno čistu i slobodnu površinu radnog stola, predlažemo da razmislite o kupovini dodatnog komada namještaja za sve dokumente i druge uredske sitnice poput praktičnih ormara i ladičara. Neuredan radni stol prepun raznih dokumenata i drugog pribora utjecat će na vašu produktivnost i koncentraciju, zato svakako pripazite da su sav pribor i dokumenti na svom mjestu. Konkretno za dokumente praktično je koristiti stolne pretince za dokumente, ako ih planirate koristiti računajte da će vam trebati barem 2 – jedan za nove dokumente koje tek trebate proučiti i drugi za one na kojima već radite.
Nikada na radnoj površini nemojte gomilati nepotrebne i suvišne dokumente i papire. Sve one koji se tiču završenih poslova arhivirajte, a druge koji su vam nepotrebni bacite ili uništite u uništavaču dokumenata i na propisan način reciklirajte.
Praktični i korisni uredski uređaji
Svakodnevni uredski posao mogu vam olakšati razni uredski uređaji poput već spomenutog uništavača dokumenata, fotokopirnog stroja ili rezača papira. Naravno, sve ovisi o vašoj profesiji i poslu kojim se svakodnevno bavite, ali u organizaciji svakog posla mogu vam pomoći uredski uređaji poput uređaja za uvez, pisača za ispisivanje etiketa, kalkulatora ili izrazito korisnih plastifikatora.
Osim što će vam pomoći u samoj prirodi posla, uredski uređaji vam mogu pomoći i u postizanju bolje organiziranosti i funkcionalnost ureda što će naravno opet povoljno utjecati na vašu produktivnost. Osim uredskih uređaja, svakodnevno ćete trebati i razni uredski pribor poput klamerice, spajalica, papira, samoljepivih listića, omotnica i sličnog uredskog pribora.
Pažljivo s arhiviranjem dokumenata koje više ne trebate
U samo nekoliko radnih dana količina dokumenata koja prođe preko vašeg radnog stola, ako je nepropisno arhivirana i pohranjena, može stvoriti veliki nered s kojim će se, kako vrijeme bude odmicalo, biti sve teže uhvatiti u koštac.
Kako biste postigli što veću preglednost, urednost i učinkovitost pažljivo i smisleno arhivirajte sve svoje dokumente i drugu važnu papirologiju uz pomoć raznih mapa, pregrada i kutija te neizostavnih registratora. Naravno, posebnu pažnju valja posvetiti osjetljivim dokumentima s važnim poslovnim podacima. Za takve se dokumente posebno isplati imati kvalitetan uništavač dokumenata kako ne bi završili u krive ruke i bili zloupotrijebljeni.
Nemojte se ustručavati personalizirati uredski prostor
Čak i ako je riječ o otvorenom uredu u kojem nemate velike privatnosti, uredite svoju radnu površinu, personalizirajte svoj radni stol i prostor koji vas okružuje. Vaš ured, ili vaš radni stol mora biti miran prostor u kojem se osjećate ugodno i udobno. Jedino tako će biti dorastao svim vašim svakodnevnim zadacima.
Ako vam prostor to dopušta, odvažite se na promjenu boja zidova odabirom boje koja vas umiruje i motivira. Razmislite o motivacijskim porukama na zidovima, ili na uokvirenim slikama. Ako vam prostor ne dozvoljava tako velike intervencije, pogledajte i izaberite personaliziran uredski pribor ili svoj radni prostor ukrasite biljkama koje će vas opustiti.