Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Elvira Mlivić Budeš

Uvijek postoji (bolji) način!

duga
pixabay.com

U današnjem vremenu i teškim tržišnim uvjetima, važno je osvijestiti i razviti duhovnu inteligenciju. Duhovna inteligencija je unutarnja mudrost svakog pojedinca da razmišlja izvan uhodanih životnih staza i okvira. Duhovna inteligencija na Zapadu spominje se posljednjih petnaestak godina. Ako razvijamo duhovnu inteligenciju bit ćemo u miru sa samim sobom i uspješno graditi odnose s drugim ljudima, truditi se ostvarivati sve svoje snove, znati uživati u svakom dijelu svog životnog puta, kako privatnom, tako i poslovnom.

Stručnjaci Zohar i Marshall su definirali duhovni kvocijent inteligencije kroz ljudsku potrebu za smislom i vrijednostima u životu. Naša uvjerenja i vrijednosni sustav utječe na naše poslovne odluke, a istovremeno i ljude oko nas. Obzirom da na poslu provodimo najmanje 8 sati dnevno, duhovna inteligencija je od velike važnosti za razvoj uspješnih timova i postavljanje poslovnih ciljeva u koje zaposlenici, suradnici i klijenti vjeruju i koji ih motiviraju.

Baš u teškim vremenima, ljudi počinju sve više razmišljati o smislu. Kažu da je najtamnije prije svitanja. Upravo o tome govorim na svojoj radionici Pogled s distance. Kada se pogledamo s distance, u stanju smo sebe i sve oko nas pogledati iz druge perspektive. Kroz život i stresne situacije ne zastajemo dovoljno dugo da to svjesno učinimo. Brz tempo života i brojni neugodni događaji često nam „ne daju“ da obratimo pažnju na procese i životne zakonitosti. Stephen R. Covey je zaključio da ljudi polako dolaze u dodir sa sviješću o potrebi da njihov rad bude vrijedan, da uistinu ostave nešto za sobom te da postave vrijednosti kako bi za sobom mogli ostaviti trag. Ciljevi i sredstva ne mogu se odvajati, jer su ciljevi unaprijed sadržani u sredstvima. Niti jedan vrijedan cilj nikada ne možemo ostvariti bezvrijednim sredstvima.

Dakle, ako smo fokusirani na negativnosti i sve ružno što se događa, to će biti naša stvarnost. Ako pogledamo s distance i ugledamo drugi smisao, pozitivan preokret će se sigurno dogoditi! Važno je samo svjesno procijeniti stanje i vidjeti što možemo s tim u vezi učiniti, a za one koji žele nešto poduzeti, uvijek postoji način.
Vrijeme u kojem živimo potiče nas na donošenje novih etičkih mjerila koja su prije nekoliko desetljeća bila nezamisliva i suvišna. Etika i gospodarstvo mogu i trebaju biti u uzajamnom odnosu. Etičnost u poslovanju dugoročno je isplativa, jer daje osjećaj sigurnosti i stvara priliku za razvoj. Međutim, nije lako i jednostavno pred današnjim svjetskim gospodarstvom i rastućom konkurencijom najprije misliti na lijepo ponašanje. Koncentracija na profitabilnost dovodi do brojnih prigovora pa tvrtke smatraju da konkurencija određuje oblik borbe na tržištu, a da slijepo i temeljito održanje etičkih principa usporava razvoj. Međutim, poslovna etika i društveno odgovorno poslovanje imaju brojne prednosti u odnosu na kratkoročni uspjeh. One se posebno odnose na stvaranje pozitivne slike u javnosti i društvu, stvaranje pozitivnog ozračja unutar poduzeća te jačanje povjerenja i lojalnosti među zaposlenicima i potrošačima.

dr. sc. Elvira Mlivić Budeš

[email protected]

U tijeku su upisi u 12. generaciju polaznika verificiranih programa usavršavanja Poslovnog učilišta Filaks. Provjerite uvjete na www.filaks.hr


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.