Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Velike automobilske kompanije za „crash testove“ koriste mrtvace!

Najnovija karakteristika suvremenih automobila mogli bi postati pojasevi na napuhavanje na zadnjim sjedalima, a ta ideja je prvo na pamet pala inženjerima iz Forda. Pojasevi na napuhavanje bit će elementarni dio Forda Explorera iz 2011. i već sad ih se promovira kao novitet koji bi trebao učiniti Fordovo vozilo još zanimljivijim. Proces nastajanja i ostvarivanja tog plana drži se daleko od očiju javnosti, piše Jakopnik.com. Vjerojatno se malo tko od nas zapitao na koji način inženjeri uspijevaju smisliti i testirati sve što imamo u automobilima, naročito kad je u pitanju sigurnost. Odgovor na ovo posljednje je pomalo bizaran, ali sasvim logičan – koriste mrtvace.

Najnovija karakteristika suvremenih automobila mogli bi postati pojasevi na napuhavanje na zadnjim sjedalima, a ta ideja je prvo na pamet pala inženjerima iz Forda. Pojasevi na napuhavanje bit će elementarni dio Forda Explorera iz 2011. i već sad ih se promovira kao novitet koji bi trebao učiniti Fordovo vozilo još zanimljivijim. Proces nastajanja i ostvarivanja tog plana drži se daleko od očiju javnosti, piše Jakopnik.com. Vjerojatno se malo tko od nas zapitao na koji način inženjeri uspijevaju smisliti i testirati sve što imamo u automobilima, naročito kad je u pitanju sigurnost. Odgovor na ovo posljednje je pomalo bizaran, ali sasvim logičan - koriste mrtvace.

Proizvođači automobila i zagovornici bolje sigurnosti u njima često se hvale takozvanim crash testovima u kojima se nerijetko koriste specijalno napravljene lutke sa senzorima – u brojnim videima prikazuju se sudaranje ili praznih vozila ili onih s lutkama. Ali automobilski giganti ne žele da znate kako je učinkovitost većine sigurnosnih sustava testirano i uz pomoć tijela mrtvih ljudi.

Tijelo mrtvaca prvi puta upotrijebljeno davne 1930.

Prvi put u suvremenoj povijesti, točnije u 1930-ima pri Sveučilištu Wayne State, tijelo mrtvaca je službeno ‘upotrijebljeno’ da bi se vidjelo što sve može podnijeti – znanstvenici su ga bacili na dno okna za lift. Vjerovali ili ne, baš sve, od upravljačkog sustava, vjetrobrana i air-bagova u svemu tome stoje znanstveni principi i saznanja dobivena uz pomoć mrtvaca.

Iako smo sposobni poprilično precizno izrađivati testne lutke, objašnjava bivši vodeći istraživač za pitanja sigurnosti u Fordu Priya Prasad, ništa u biti ne može zamijeniti pravo ljudsko tijelo. Proizvođači žele da ih se ne povezuje s tom praksom. Najbolji primjer toga je kad je jedan švedski istraživač rekao jednim novinama da 2008. godine da Saab i General Motors koriste mrtvace u testiranjima. Obje kompanije su to opovrgnule. Tehnički nisu lagale jer proizvođači automobila nemaju medicinsku dozvolu ni sredstva potrebna za testiranje tijela mrtvih ljudi. Ali sveučilišta imaju. Na primjer, američki Nacionalni ured za sigurnost u prometu financira brojne testove na tijelima na raznim fakultetima i obrazovno-znanstvenim institucijama. A mnoge od njih novac dobivaju od proizvođača automobila.

Kako izgleda test s pravim ljudskim tijelom?

Klasični test s pravim ljudskim tijelom izgleda ovako: Tijelo je odjeveno i pokojniku je glava uvijek prekrivena, što iz poštovanja što iz znanstvenih razloga. Ruke i šake (ako ih tijelo još uvijek ima) su vezane kako se ne bi micale tijekom simulacije sudara ili nesreće. Različiti senzori postavljeni u automobilu i po tijelu detektiraju i bilježe sve što se zbiva. Nakon testa istraživači tijelo snimanju rendgenom i obavljaju autopsiju da vide koliko oštećenja je tijelo pretrpjelo. Proizvođači rezultate testiranje moraju podijeliti s regulatornim tijelima, kao što je NHTSA u SAD-u, ali ne i s javnošću jer rezultati najčešće dobivaju etiketu poslovne tajne.

Sveučilišta koja obavljaju ovakva testiranja imaju već uhodanu proceduru – od obavještavanja rođaka pokojnika i informiranja o tome na koji način će donirano tijelo biti upotrijebljeno pa sve do odlaganja ostataka. Iz Forda kažu da se trude što više modelirati i simulirati sudare uz pomoć 3D tehnologije i računala jer je jeftinije izvesti na tisuće digitalnih testova nego jedan obični crash test s lutkom. A obje vrste testova su javnosti manje odbojne od testova koji uključuju tijelo nekada živog čovjeka.

Cijeli članak pročitajte na Metro portalu

Kako su mrtvaci učinili vaš automobil sigurnijim

Napisao

Pročitajte još:

Financije

Svatko od nas bi trebao na vrijeme razmišljati o mirovini, iako se ponekad čini da je mirovina daleko ili da po tom pitanju ne...

Edukacija

Forum je održan uz podršku NATO programa „Znanost za mir i sigurnost“.

Novosti

Jeste li ikada pomislili da refleksijom na naočalama, ažuriranjem podataka na LinkedInu ili objavljivanjem fotografija na društvenim mrežama možete otkriti osjetljive poslovne informacije?

Ekonomija

DOK-ING je na sajmu izlagao svoj proizvod MV-4, najprodavaniji stroj za razminiranje na svijetu.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.